خبرگزاری کار ایران

به دستور رییس جمهوری؛

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور احیا شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۹۶۴

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با دستور حجت الاسلام و المسملین حسن روحانی رییس جمهوری احیا شد.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با دستور حجت الاسلام و المسملین حسن روحانی رییس جمهوری احیا شد.

به گزارش ایلنا، در جلسه عصر امروز شورای عالی اداری کشور که به ریاست «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، با کلیات احیا و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موافقت شد.

«محمد باقر نوبخت»، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در گفت و گویی در این باره اظهار داشت: شورای عالی اداری در جلسه بعدازظهر امروز(دوشنبه) خود و در اجرای دستور رئیس جمهور محترم موضوع «احیاء و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استانی» از طریق ادغام دو معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور را تصویب کرد.

در این جلسه همچنین مقرر شده است میزان اختیارات، صلاحیت ها و چگونگی ارتباط و تعامل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها و استانداری ها در جلسه مشترکی که بین رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزیر کشور برگزار می شود، تعیین شود.

قرار است «محمدباقر نوبخت» معاون رییس جمهوری امشب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شبکه دو سیما در این باره به ملت توضیحاتی را ارائه کند.

پایگاه اطلاع رسانی دولت نیز دوشنبه شب گزارش داد اسحاق جهانگیری در جلسه شورای عالی اداری از احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به عنوان یک مطالبه کارشناسان و صاحب نظران از دولت و رییس جمهور یاد کرد و گفت: این موضوع از یک سو در دوره انتخابات توسط رییس جمهوری وعده داده شده بود و از سوی دیگر این سازمان برای کشورهای در حال توسعه که دارای برنامه های میان مدت و کوتاه مدت توسعه ای هستند یک امر ضروری محسوب می شود.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی پشتوانه کارشناسی برای اداره کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: این سازمان همواره از کارشناسانی زبده در امر برنامه ریزی و اقتصاد برخوردار بوده که متاسفانه پس از انحلال، بخش زیادی از نیروی انسانی و توان کارشناسی این مجموعه تضعیف شد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه برای مدیریت صحیح بر امور کشور و توسعه متوازن و با برنامه کشور، احیاء سازمان مدیریت و البته اصلاح نقاط ضعف گذشته آن یک ضرورت است، افزود: سازمان مدیریت باید سازمانی چابک باشد که بتواند نظام برنامه ریزی کشور را به درستی تدوین و هدایت و نظارت کند.

جهانگیری پس از اعلام موافقت اعضای شورای عالی اداری با لغو مصوبه مورخ ۲۴/۴ / ۱۳۸۶ شورای عالی اداری در مورد تشکیل دو معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و همچنین موافقت با کلیات موضوع احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جلسه، از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خواست ظرف دو هفته آینده نظرات و دیدگاه های کارشناسان صاحبنظر در زمینه شرح وظایف و ساختار این سازمان را جمع آوری و در جلسات آتی مطرح کنند.

معاون اول رییس جمهوری همچنین بر ضرورت مشورت با وزارت کشور و استانداران برای تصمیم گیری در خصوص چگونگی رابطه شاخه های استانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با استانداران تاکید کرد و از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری خواست از طریق هماهنگی با معاونت حقوقی رییس جمهور، مسائل و جزئیات حقوقی و شرح وظایف مربوطه را تدوین و در جلسه آینده به عنوان پیشنهاد مطرح کنند.

در این جلسه که وزرای کشور، دادگستری، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، معاون حقوقی رییس جمهور، استانداران تهران و زنجان و سایر اعضا شورای عالی اداری نیز حضور داشتند، گزارشی از سوابق و تحولات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور طی سالیان گذشته ارایه شد و در خصوص جزییات مربوط به انحلال این سازمان و تشکیل دو معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری توضیحاتی ارائه شد.

در این نشست همچنین نظرات و دیدگاه های متفاوت در خصوص نحوه ادغام این دو معاونت و احیا و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با سازمانهای مدیریت و برنامه ریزی استانی ارایه شد و پس از بحثو تبادل نظر در خصوص ضرورتهای این کار، اعضای شورا با کلیات احیا و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موافقت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز