خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حقوقی اسبق سازمان مدیریت خبر داد:

افزایش تراز منفی عملیاتی بودجه امسال

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۶۲۸

بیژن رحیمی دانش می گوید: آنچه که در بخشنامه بودجه امسال به وضوح دیده می‌شود و مایه امیدواری است اتخاذ بودجه‌ای مبتنی بر عملکرد است.

مدیر کل حقوقی اسبق سازمان مدیریت و برنامه ریزی از تراز منفی عملیاتی بودجه امسال مثل سالهای گذشته خبر داد و گفت: تراز منفی عملیاتی امسال بالاست و دولت برای حل مشکل در این زمینه صرفه جویی‌های لازم را باید به عمل آورد.

بیژن رحیمی دانش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره بخشنامه ابلاغی بودجه سال ۹۴ به دستگاه‌ها و نهادهای دولتی، اظهار کرد: امسال نیز مثل سالهای گذشته بودجه با تراز عملیاتی منفی همراه است و این موضوع امری طبیعی است چرا که دولت برای تامین هزینه‌های جاری خود مجبور است به سرانه درآمدهای نفتی و فروش سرمایه‌های خود در این حوزه اقدام کند.

به گفته این پژوهشگر سازمان مدیریت و برنامه ریزی داشتن تراز عملیاتی منفی به معنی کسری بودجه نیست اما تبعات منفی آن بسیار وخیم‌تر از کسری بودجه است.

وی تاکید کرد: دولت باید در بودجه سال ۹۴ حجم خودر ا به میزان قابل توجهی کاهش دهد و به مولفه‌هایی مثل صرفه جویی در بخشهای اعتبارات هزینه‌ای اقدام کند.

این مقام اسبق درباره بخشنامه بودجه ۹۴، بیان کرد: اعدادی که در این بخشنامه لحاظ شده و اقع بینانه است و با استفاده از وضع موجود اقتصادی کشور تهیه شده است و کاهش هزینه‌ها در این بخشنامه به وضوح دیده می‌شود.

استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی برعملکرد با استفاده از تعیین شاخصهای عملکرد و اهداف کمی آن از دیگر مباحثی است که رحیمی دانش بر آن تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز