خبرگزاری کار ایران

با کاهش ۶۳۸ هزار تومانی قیمت سکه در طی ۶ ماه گذشته؛

قیمت سکه به ۹۶۲ هزار تومان رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۶۰

قیمت‌های وضع شده در بازار حبابی نیست و کاملا منطقی تعیین می‌شود.

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر، با بیان اینکه قیمت سکه در طی ۶ ماه گذشته در سال ۹۲ بیش از ۶۳۸ هزار تومان با کاهش مواجه شده است، گفت: قیمت‌ها وضع شده در بازار حبابی نیست و کاملا منطقی تعیین می‌شود.

محمد کشتی آرای در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه قیمت سکه از فروردین ماه سال جاری تا کنون روند نزولی همراه با نوسان را طی کرده است، افزود: قیمت سکه از یک میلیون ۴۰۰ هزار تومان در ابتدای فروردین ماه سال جاری به ۹۶۲ هزار تومان در انتهای شهریور ماه امسال رسیده است.

این فعال و کار‌شناس بازار سرمایه تصریح کرد: کاهش ۶۳۸ هزار تومانی قیمت سکه نشان از تحولات بازار طلا در سطح جهان و رویکرد مثبت گرایانه اقتصاد کشور است.

کشتی آرای با اشاره به کاهش ۱۹ دلاری هر اونس طلا در بازارهای جهانی نسبت به دیروز خبر داد و گفت: این نرخ امروز ۱۳۱۳ دلار است.

وی قیمت نیم سکه بهار آزادی را ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه را ۳۱۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی را ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۷ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می‌شود.

کشتی آرای نرخ‌های فعلی را منطقی دانست و گفت: خوشبختانه واکنش بازارهای داخلی به بازارهای جهانی متعادل است و امیدواریم با رشد اقتصاد جهانی و اقتصاد ایران و کاهش قیمت طلا و سکه قدرت خرید شهروندان افزایش یابد که این مساله باعثرونق تجارت همه کالا‌ها از جمله طلا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز