خبرگزاری کار ایران

پوستر نخستین جشنواره تخصصی مد و لباس آذربایجان‌غربی رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۷۰۸

پوستر نخستین جشنواره تخصصی مد و لباس آذربایجان غربی روز چهارشنبه در آیینی با حضور فعالان مد و لباس در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این مراسم با بیان اینکه این جشنواره یکی از مهمترین اتفاقاتی است که روی می‌دهد، افزود: امروز مساله عفاف و حجاب یکی از مسایل مهم جامعه است ولی متاسفانه صحبتی که درمورد عفاف و حجاب داریم سلبی است و فقط به جوان می‌گوییم این کار بکند یا نکند در حالیکه باید جوان را به سمت شرایط و الزماتی سوق دهیم که می‌تواند، انجام دهد.

علیرضا نوروزی اظهار کرد: متاسفانه وقتی برای خرید به فروشگاه‌های لباس مراجعه می‌شود مدل‌های بسیار قدیمی و تکراری مشاهده می‌شود در حالیکه باید متنوع برای جوانان باشد.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی رنگین کمان اقوام و ادیان است و از تنوع قومیتی برخوردار است، گفت: در بحث پوشش باید از لباسی استفاده شود که در شان نظام اسلامی و جوانان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: ما در ذیل پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و وظیفه داریم براساس دستوری که ولی فقیه تحت عنوان جهاد تبیین صادر کرده عمل کرده و آگاهی لازم را به جامعه بدهیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: بحث پوشش در تمام کشورها روتین است و هر کشوری قواعد خاص خود را دارد و برای هر جا پوششی تعریف شده است.

نیر الهامی با بیان اینکه در استان نمایشگاه پوشاک و مد نداریم و لازم است به این موضوع پرداخته شود،  از اصحاب رسانه خواست در امر ترویج، دست مروجین پوشاک و مد در استان را بگیرند و یاریگر آنها باشند.

دبیر نخستین جشنواره تخصصی مد و لباس آذربایجان غربی هم گفت: تاریخ چند هزار ساله ساکنان آذربایجان‌غربی نشان می‌دهد این استان از پتانسیل بالا، تنوع اقوام، رنگ‌ها، طرح‌ها و نقش‌های مختلف در حوزه لباس برخوردار است که همه این پتانسیل‌ها نشانگر هویت و تاریخ مردم این استان است.

سیران رحیم زاده حمایت از تولید ملی، آشنایی با خلاقیت ایرانی، آشنایی با طراحان و تولید کنندگان پوشاک، بستر سازی برای هم افزایی و همکاری و مشارکت فعالان مد استان و برگزاری دوره‌های آموزشی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی افزود: همچنین مقالاتی به این جشنواره ارسال شده و پس از باز بینی به بخش نمایشگاهی راه خواهند یافت.

پوستر نخستین جشنواره تخصصی مد و لباس آذربایجان غربی با حضور فعالان و طراحان مد و لباس استان رونمایی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز