خبرگزاری کار ایران

در پی بی‌مهری‌های مسئولان، یک تولیدکننده پوشاک اعلام کرد؛‌

اگر قوی نبودیم، بارها کنار کشیده بویم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۷۷۱

یک تولیدکننده پوشاک گفت: تولیدکنندگان عزم جدی برای تولید دارند اما متاسفانه به میزانی بی‌مهری دیده‌ایم که اگر قوی نبودیم تا به امروز بارها کنار کشیده بودیم.

به گزارش ایلنا، شفیعی مدیرعامل تولیدی لیتاکونام و برند مستر، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: حدود 43 سال است که در زمینه تولید و فروش پوشاک مانند کت، پالتو کاشپن و غیره فعالیت داریم. همواره سعی کردیم از نظر کیفیت و برند با بهترین برندهای خارجی رقابت داشته باشیم. اگر کیفیت تولیدات ما بیشتر از محصولات خارجی نباشد کمتر از آن نباشد.

وی معتقد است تولید، مهربانی و عشق می‌طلبد زیرا کسی که عاشق تولید و مهربان است می‌تواند این مهربانی را تقسیم کند و گفت: پوشاک یکی از حوزه‌هایی است که میتوان با سرمایه‌گذاری حداقل در آن کار آفرینی زیادی داشت. ما با تمام توان درحال تولید هستیم. متاسفانه تا دو ماه پیش 150 پرسنل داشتیم که به دلیل تورم و شرایط اقتصادی حاکم در کشور تقلیل و تعدیل یافت.  

شفیعی با اشاره به ادامه تولید کاپشن، اورکت بارانی و پالتو برای زمستان سال جاری، افزود: قیمت محصولات ما نسبت به محصولات خارجی بسیار کمتر بوده و گاه حتی 200 تا 300 درصد کمتر از تولیدات خارجی است.

وی با بیان اینکه به اعتقاد بنده باتوجه به شرایط حاکم در کشور تولیدکننده امروزه درحال جهاد است،‌ گفت: اگر حمایتهای لازم صورت گیرد ما حاضر هستیم که بیش از 70 درصد آورده را خود تامین کنیم، ‌بنابراین اگر فقط 30 درصد از ما حمایت کنند قادر به ادامه حیات و تولید خواهیم بود که این حمایت می‌تواند ارائه تسهیلات کم بهره توسط بانکها باشد.

 

ساختمان پلاسکو و آنچه بر سر کسبه آمد

مدیرعامل تولیدی لیتاکونام و برند مستر یکی از آسیب‌دیدگان و کسبه پاساژ پلاسکو بوده که در طی آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو در صبح روز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ در چهارراه استانبول تهران نابود شد. در پی وقوع این آتش‌سوزی، ساختمان پلاسکو پس از ۳٫۵ ساعت سوختن، فرو ریخت. در حالی که تعداد زیادی مأمور آتش‌نشانی در حال مهار آتش‌سوزی، در بیرون و داخل ساختمان بودند و عده‌ای از آن‌ها زیر آوارِ ناشی از فرو ریختن ساختمان ماندند و کشته شدند. در ساختمان پلاسکو  ۱۲۰۰ واحد تجاری وجود داشت که بر اساس آمارها ۵۶۰ واحد از آن فعال بودند. بر اساس این گزارش، ۱۵ هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شده‌است و سه هزار کارگر نیز بیکار شده‌اند.

ساختمان جدید پلاسکو 20 اسفند ماه 1400  پس از 30 ماه و به همت بنیاد مستضعفان و بر اساس آخرین استانداردهای ایمنی در ۲۰ طبقه و با زیربنای ۲۰ هزار متر با ۳۴۶ واحد تجاری ساخته و تحویل کسبه داده شد.

 

قانون اجباری بیمه، عاملی در عدم تمایل کارفرمایان به جذب نیروی جدید

وی با گلایه از افزایش نرخ عوارض گمرکی درخصوص صادرات گفت: نرخ عوارض باروری گمرکی از 30 هزار تومان به 90 هزار تومان افزایش یافته است و این خود مشکلی جدی برای تولیدکنندگان است. بنابراین دولت باید کمک کند تا بار مورد نیاز ما با قیمت کمتر در گمرک ترخیص شود و بتوان اجناس را با قیمت کمتری به دست مشتری و مصرف کننده رساند. تولیدکنندگان عزم جدی برای تولید دارند اما متاسفانه به میزانی بی‌مهری دیده ایم که اگر قوی نبودیم تا به امروز بارها کنار کشیده بودیم.

شفیعی همچنین گفت: بیمه امروزه به یکی از مشکلات جدی تولید تبدیل شده است، ‌اگر بخواهیم کارگری را به صورت آزمایشی استخدام کنیم و آینده ماندگاری او در کار مشخص نباشد. بیمه با الزام به بیمه نمودن او توسط کار فرما ما را مجبور به بیمه نیروی تازه وارد می‌کند این درحالی است که امکان عدم استخدام او وجود دارد.

وی اظهار کرد: تولیدکننده نباید مالیات پرداخت کند چرا که در نهایت این مالیات را با افزایش قیمت محصولات خود جبران میکند و درنهایت این مردم هستند که بار این گرانی و افزایش قیمت و مالیات را پرداخت خواهند کرد.

مدیرعامل تولیدی لیتاکونام و برند مستر با اشاره به گروه پیشکسوتان ورزش که در راستای عمل به مسئولیتهای اجتماعی ایجاد شده است، گفت: در هر شهری نماینده ای داریم و در هر شهری نیازمندان را از پوشاک و دارو غیره شناسایی کرده و به آنها رسیدگی می‌کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز