خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

حادثه متروپل هشداری برای ساخت وساز غیر مجاز و قولنامه‌ای در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۳۶۱

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی گفت: حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان، زنگ خطری برای ساخت وساز‌های غیرمجاز و قولنامه ای در این استان است.

امیرحسین مرادزاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا،بیان کرد: در برخی شهر‌های استان آذربایجان‌غربی از جمله سلماس، چایپاره، سردشت، میاندوآب و بوکان که زمین‌ها قولنامه‌ای بوده و خارج از چرخه سازمان نظام مهندسی احداث می‌شوند، باید توسط ارگان‌های مسئول تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.

وی افزود: مقررات ملی ساختمان به عنوان فراگیرترین ضوابط موجود در عرصه ساختمان بی تردید نقش موثری در نیل به اهداف عالی تامین ایمنی، بهداشت، سلامت و صرفه اقتصادی فرد و جامعه دارد.

مرادزاده ادامه داد: رعایت این مقررات ضمن تامین اهداف مذکور موجب ارتقای کیفیت و افزایش عمر ساختمان‌ها می‌شود و در صورت رعایت مقررات ملی ساختمان و قانون نظام مهندسی در ساخت و ساز‌های کشور توسط تمام عوامل دخیل در پروژه، بالطبع شاهد ساختمان‌های فنی و مقاوم خواهیم بود که حادثه‌ای برای آن رخ نمی‌دهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک سازمان نظارتی همواره بر این مساله تاکید دارد که کارفرما، مجری ذیصلاح، مهندس ناظر، مهندس طراح و آزمایشگاه‌ها باید اهتمام جدی جهت رعایت مقررات ملی ساختمان و قانون نظام مهندسی داشته باشند.

وی افزود: ماحصل چگونگی رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی و اطلاعات فنی و ملکی ساختمان در شناسنامه فنی و ملکی که توسط سازمان استان صادر می‌شود، قید شده و یک نسخه از شناسنامه مذکور جهت صدور پایان‌کار در اختیار شهرداری یا سایر مراجع صدور پروانه ساختمانی قرار می‌گیرد.

به گفته مرادزاده، در صورت عدم رعایت مقررات ملی ساختمان، شهرداری‌ها یا سایر مراجع صدور پروانه ساختمانی تا زمان رفع نواقصات مطابق ماده ۲۸ آئین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، نباید اقدام به صدور پایان کار کنند.

وی تصریح کرد: از طرفی توجه ویژه شهرداری‌ها به دلیل زلزله خیز بودن استان، رسیدگی به گزارشات مهندسان ناظر پروژه بایستی در اولویت قرار گیرد و در ساختمان‌هایی که مقررات ملی رعایت نشده دستور توقف عملیات تا زمان رفع نواقص توسط شهرداری‌ها صادر شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز