خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک مدیرکل ورزش کارگران با مدیران صنایع شیر ایران مطرح شد

حیدری: بهره وری و حمایت از کالای ایرانی با ورزش و نشاط اجتماعی میسر است

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۲۵۹

نشست مشترک مدیرکل و معاونین اداره کل امور ورزشی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با مدیرعامل و معاونین صنایع شیر ایران (پگاه ) برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور ورزشی ، در این نشست که در دفتر مرکزی صنایع شیر ایران پگاه برگزار شد سیدابراهیم حسینی مدیرعامل صنایع شیر ایران با خوشامد گویی و خیر مقدم به مدیرکل ورزش کارگران و همراهان گفت: ورزش و صنعت لبنی مثل شیر و مشتقات آن هردو در جهت تندرستی و سلامتی مردم است و یقینا این دو می توانند مکمل خوبی برای تندرستی آحاد جامعه باشند.

وی با تاکید بر توجه مجموعه صنایع شیر ایران به سلامتی قشر کارگر گفت: خوشحالیم که اداره کل ورزش کارگران توجهی شایسته به تمامی ابعاد سلامتی کارگران از طریق ورزش دارد و ما نیز  آمادگی همه گونه همکاری را جهت توسعه بیش از پیش ورزش همگانی و ورزش های سلامت محور با اداره کل ورزش کارگران داریم.

سپس فرزاد حیدری مدیرکل امور ورزش کارگران با قدردانی از توجه و جدیت مجموعه مدیریت صنایع شیر ایران به ورزش و تندرستی جامعه گفت: ما به عنوان متولی ورزش کارگری وظیفه خود می دانیم که با واحدهای تولیدی بزرگ تعامل خوب و نزدیکی داشته باشیم.

حیدری با اشاره به برگزاری مسابقات کمپانی ها در فرانسه گفت: مسابقات کمپانی ها و شرکت ها دارای یک نهاد  و فدراسیون جهانی مستقل هستند و اخیرا که در فرانسه این مسابقات برگزار شد و ما با 75 ورزشکار حضور پیدا کرده بودیم به نکته جالبی برخوردیم و آنهم حضور تیم های ورزشی کمپانی ها و شرکت های بزرگ و معتبر جهانی با برند و نام مستقل خود بود ، همین امر باعث شد تا امروز در این مجموعه حضور یابیم.

مدیرکل ورزش کارگران افزود: بلافاصله بعد از مسابقات جهانی کمپانی ها و با توجه به اینکه امسال سال توجه به کالای ایرانی هم هست این ذهنیت را ایجاد کردیم که ما هم بعد از این بایستی به شرکت ها و صنایع و اصناف خودمان میدان بدهیم و فضایی را ایجاد کنیم که هرکدام از صنایع با معرفی محصول و نام شرکت خود در مسابقات آینده کمپانی ها شرکت کند.

بر همین اساس مشغول یک تقسیم بندی کلی هستیم تا هرکدام از صنایع در کشور با صنف مرتبط خود مسابقاتی را برگزار کنند و برگزیدگان آنها با نام همان صنف و شرکت مربوطه عازم مسابقات جهانی کمپانی ها شود.

در ادامه دکتر رشیدی معاون مالی و توسعه منابع انسانی صنایع شیر ایران با استقبال از پیشنهاد مدیرکل ورزش کارگران گفت: طرح بسیار خوبی از سوی آقای حیدری ارائه شد و ما این آمادگی را داریم تا براساس برنامه ایی که تنظیم می شود میزبانی مسابقات صنایع غذایی را در گام اول بر عهده بگیریم و بدین منظور منتظر پیشنهاد های مکتوب و عملیاتی اداره کل ورزش کارگران هستیم.

وی گفت در هر حال ما در قبال کارگران و جامعه یک مسئولیت اجتماعی نیز داریم و ورزش راهی هموار و بسیار سازنده جهت نیل به سلامت جامعه است ، در حد مقدورات و تا آن اندازه که قوانین اجازه بدهد این مسئولیت اجتماعی را از طریق ورزش به بهترین نحو ممکن انجام خواهیم داد.

در این نشست که آقای یاقوتی رییس کارگزینی صنایع شیر هم حضور داشت احمد اسناوندی معاون امور ورزشی توضیحاتی را پیرامون تعداد اماکن ورزشی و تفریحی کارگری در سراسر کشور ارائه داد و آمادگی اداره کل را جهت تعامل و مشارکت صنایع شیر در جهت توسعه این فضاها و نحوه استفاده متقابل از آنها را ارائه داد.

خانم خواجه نژاد معاون اداره کل ورزش کارگران نیز با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم و موثر حوزه سلامت بحث سنجش ساختار قامتی کارگران اصناف مختلف است گفت: هم اکنون 5 مرکز سنجش ساختار قامتی از سوی اداره کل ورزش کارگران در حال فعالیت و مطالعه بر روی اصناف هستند و آمادگی خود را برای اجرای سنجش ساختار قامتی پرسنل و کارگران صنایع شیر ایران همینجا اعلام می کنیم .

رشیدی  معاون مالی و توسعه منابع انسانی صنایع شیر با استقبال از طرح فوق گفت: سنجش ساختار قامتی کارگران با توضیحاتی که شما ارائه دادید می تواند به تمامی اصناف و جامعه کارگری تسری پیدا کند و ویژگی بارز طرح فوق ارائه راهکار جهت رفع مشکلات جسمانی کارگرانی است که هنگام کارهای مختلف همواره بخشی از اعضای بدن آنها غیر فعال است . شاید کارگران در حین انجام کار متوجه نباشند اما با طرح سنجش ساختار قامتی و ارائه طریق برای مرتفع کردن بخش های غیر فعال بدن سلامتی عمومی جامعه را بالا خواهد برد.

در پایان مقرر شد که در نشست تخصصی بعدی که به زودی زمان و مکان آن اعلام می شود هم نحوه و زمان  برگزاری مسابقات صنایع غذایی با محوریت صنایع شیر ایران (پگاه ) اعلام شود و هم کارشناسان مرکز سنجش ساختار قامتی با استقرار درکارخانه مرکزی صنایع شیر پگاه کار خود را برای آزمایش ساختار قامتی کارگران این کارخانه آغاز کنند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز