خبرگزاری کار ایران

حضور روح اله محمدی در مجمع اروپایی بازی منصفانه وین

بیست و دومین مجمع اروپایی بازی منصفانه با حضور نمایندگان ایران در ١٥ و ١٦ مهرماه سال جاری در وین اتریش با حضور بیش از ٤٥ کشور اروپایی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، بیست و دومین مجمع اروپایی بازی منصفانه  با حضور نمایندگان ایران در ١٥ و ١٦ مهرماه سال جاری در وین اتریش با حضور بیش از ٤٥ کشور اروپایی برگزار خواهد شد. ٣ تن از اعضای انجمن فتیان ( fatian fair play)به عنوان نمایندگان ایران در این مجمع شرکت خواهند کرد. آقای دکتر پورکیانی مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، اقای کاظمی قائم مقام شهرداری منطقه ٧ و اقای دکتر محمدی.

محمدی عنوان کرد پس از دریافت تندیس بازی جوانمردانه در بازی های  جهانی کارگری در ایتالیا٢٠١٥ توسط اینجانب، کمیته جهانی (CIFP) و اروپایی (EFPM)از بنده جهت شرکت در کنگره علمی بازی منصفانه باکو اذربایجان دعوت به عمل آوردند و پیشنهاد گردید که فعالیت های مربوطه در این حوزه  در ایران صورت پذیرد. 

بنابراین با همکاری وزارت کشور، وزارت علوم، وزارت ورزش، وزارت ارتباطات، شهرداری تهران و برخی فدراسیون ها، انجمن فتیان پس از تصویب اساسنامه مربوطه تاسیس گردید که هدف ان ترویج فرهنگ جوانمردی در ورزش کشور و در نهایت تغییر سبک زندگی جامعه از طریق  حفظ ارزش های ورزش از قبیل سخاوت، احترام به قوانین و احترام به حریفان، از خود گذشتن، صداقت،تحمل و بردباری، مبارزه با دوپینگ  و در نهایت ارتقای عملکرد در شرایط یکسان در میادین ورزشی است.

به گفته اساطیر، فتوت و جوانمردی میراث گرانبهایی از فرهنگ ایرانی اسلامی است که در روزگار های بحرانی و ادوار گذشته که ایرانیان مورد تاخت و تاز و تجاوز بیگانگان قرار گرفتند این میراث گرانبها به قوام و انسجام کشور ایران کمک نمود و ان را استمرار بخشید.  فعالیت های انجمن فتیان در یک سال اخیر شامل شرکت در روز جهانی ورزش در خدمت صلح و دوستی با همکاری فدراسیون کارگری، حضور در مسابقات جهانی کشتی ناشنوایان در تهران، حضور در ١٣ المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر سرتاسر کشور با حضور بیش از ١٠٠٠٠ دانشجو از ١٢٠ دانشگاه که اواخر مرداد در مشهد مقدس برگزار خواهد گردید، شرکت در ٢٢ مین مجمع اروپایی وین را می توان اشاره کرد.

 

کد خبر : ۳۸۸۱۸۲