خبرگزاری کار ایران

گواردیولا: من تنها عامل نتیجه‌ نگرفتن تیم نیستم

سرمربی منچسترسیتی از دست دادن دو امتیاز برابر اورتون در دیدار خانگی ناراحت است ولی همچنان بر فلسفه فوتبالی خود تاکید دارد.

به‌ گزارش ایلنا، منچسترسیتی در سومین دیدار پیاپی خود نیز نتوانست به برد برسد. آنها بعد از توقف برابر سلتیک در لیگ قهرمانان اروپا و شکست در خانه تاتنهام، پذیرای اورتون بودند که در نهایت در دیداری که دو پنالتی‌ هم از دست دادند، به تساوی یک بر یک بسنده کردند. سیتی‌زن‌ها 72 درصد مالکیت توپ داشتند اما نتوانستند از این برتری استفاده کنند و تنها یک امتیاز از این دیدار به اندوخته‌های خود اضافه کردند.

پپ گواردیولا بعد از پایان بازی برابر اورتون گفت‌: متاسفم ولی باید بگویم به هیچ وجه  فلسفه فوتبالی خودم را تغییر نخواهم داد. این تنها دلیلی است که من در این جا هستم. من هم می‌توانم مرتکب اشتباه شوم و درباره خیلی از مسائل مورد قضاوت قرار بگیرم ولی من به تنهایی عامل نتیجه‌ نگرفتن تیم نیستم. سیتی‌ همان فوتبالی را ارائه می‌کند که من می‌خواهم ولی مشکلاتی سر راه وجود دارد. نسبت به آنچه که در گلاسکو و تاتنهام دیدیم، پیشرفت کردیم و بهتر شدیم اما هنوز کافی نیست. شانس‌های زیادی برای گلزنی خلق کردیم و شایسته این هم بودیم که برنده مسابقه باشیم ولی حریف تنها یک موقعیت گل داشت. بعضی مواقع فوتبال به همین دلیل زیباست. بعضی وقت‌ها شما فوتبال بدی بازی می‌کنید ولی پیروز می‌شوید. همین‌ها باعث شده که فوتبال هیجان انگیز شود.

سرمربی اسپانیایی ‌سیتی اضافه کرد: کاری که رونالد کومان (سرمربی اورتون) در اورتون انجام داده، قابل ستایش است. آنها عالی بودند و نمایش دفاعی خوبی داشتند. متاسفانه پنالتی‌های زیادی را از دست می‌دهیم که نگران کننده است. در تمرینات پنالتی‌ زدن را تمرین می‌کنیم ولی در آنجا فشاری روی بازیکنان وجود ندارد. باید در بازی‌های بعدی جلوی این مشکل را بگیریم و در زدن ضربات پنالتی‌ هم بهتر عمل کنیم.

 منچسترسیتی این هفته‌ باید در لیگ قهرمانان اروپا برابر بارسلونا به میدان برود. بدین ترتیب بار دیگر گواردیولا برابر تیم پیشین خود قرار خواهد گرفت. گواردیولا زمانی هم که در بایرن مونیخ بود هم با بارسلونا دیدار کرده بود. این مربی اسپانیایی، بارسلونا را به یک ماشین تشبیه کرد که توقف آن بسیار سخت و دشوار است. او در این خصوص نیز اظهار کرد: بارسلونا به مانند یک ماشین است که تمام قطعات آن به خوبی در کنار هم قرار گرفته است. متوقف کردن این تیم کار دشواری است  ولی من بی صبرانه منتظر بازی با این تیم هستم.

 

کد خبر : ۴۱۹۵۱۶