خبرگزاری کار ایران

خادم: تقویت حوزه بانوان، مجموعه ورزش کشور را رونق می‌بخشد

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر ورزش و جوانان گفت: تقویت و توجه به حوزه ورزش بانوان ، مجموعه ورزش کشور را در جهان رونق داده و موجب شتاب گیری مدال آوری در میدان های بین المللی می‌شود.

به گزارش ایلنا، امیررضا خادم روز چهارشنبه در دیدار با نائب رئیسان هیات های ورزشی و مسئولان امور ورزش بانوان شهرستان های آذربایجان شرقی، گفت: تقویت و توجه به حوزه ورزش بانوان ، مجموعه ورزش کشور را در جهان رونق داده و موجب شتاب گیری مدال آوری در میدان های بین المللی می شود. شتاب مدال گیری ورزش کشور در جهان و مسابقات بین المللی به توسعه ورزش بانوان وابسته است.

وی با بیان اینکه حفظ روند کنونی مدل آوری و افزایش شیب ملایم مدنظر وزارت ورزش و جوانان است ، اضافه کرد: مدیران ورزش کشور همه تلاش خود را برای جذب اعتبار و تامین هزینه های آماده سازی تیم های راه یافته به المپیک 2016 ریو انجام می دهند و وزارت ورزش و جوانان نیز قول می دهد همه حمایت های لازم را از ورزشکاران المپیکی داشته باشد.

خادم با بیان اینکه ورزش بانوان در ایران ویژگی های خاصی دارد که شاید در هیچ جای دیگر این ویژگی ها وجود نداشته باشد، افزود: یکی از این ویژگی ها مستقل بودن اجرا در ورزش زنان است که این استقلال شرایط مثبتی را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: ما پس از انقلاب اسلامی با پنج رشته ورزشی در بخش زنان فعالیت داشتیم که هم اکنون در 45 رشته ورزشی بخش زنان با رعایت همه موازین اسلامی و ارزشی فعال هستیم و تیم های مختلف به مسابقات اعزام می‌شوند.

خادم، با تاکید بر حمایت های رئیس جمهوری از ورزش زنان و تاکیدشان بر رفع تبعیض بین ورزش زنان و مردان، به پرچمداری زهرا نعمتی بانوی معلول ورزش ایران در پارالمپیک ریو اشاره کرد و گفت: این حمایت ها نشان می دهد که دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به ورزش زنان دارد.

وی یادآور شد: بر این اساس ما سعی کرده ایم در همه بخش ها نماد خوبی برای دیگر کشورها باشیم.

خادم گفت: مقام معظم رهبری همیشه از ورزش زنان چه در بعد ورزش قهرمانی و چه در بعد ورزش همگانی حمایت کرده اند و منویات ایشان همیشه راهنمای ما است که امیدوارم بتوانیم با این حمایت ها در توسعه ورزش زنان در سطوح مختلف ملی و بین المللی موفق باشیم.

کد خبر : ۳۶۳۵۴۶