خبرگزاری کار ایران

قهرمان رفت و برگشت ؛ از فتح سکوها تا دام اعتیاد و حالا سفیر سلامت

امیر معافی: حاضرم به قهرمانان گرفتار مواد مخدر کمک کنم!

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۱۳۱

عباس امیر معافی دبیر کنگره 60 که خیلی محجوب و دوست داشتنی هم هست یک نکته را گفت که تنم لرزید! حاضریم کمک کنیم به برخی از قهرمانان ملی که ندانسته و به بهانه های مختلف مثل کاهش وزن و کم کردن استرس و تفریح و بزم وخوشگذرانی وارد جریانی می شوند که آخرش تباهی و سیاهی است.

قهرمان قصه ما تا آخر خط رفته است!

آخر خط قهرمانی و بعد آخر خط مواد لعنتی. مواد مخدر.

راحت همه چیز را می گوید. اما به کلمه مادر که میرسد اشک و گریه امانش نمی دهد: من می خوام سد شکن باشم. می خواهم خودم را به جامعه بشناسانم تا سایر قهرمانانی که که وارد این دالان تاریک مواد می شوند بدانند که همیشه راه بازگشتی هست.

راهی هست اگر همت عالی باشد.

بله...من مواد مصرف می کردم و نیمی از شرق تهران را هم تحت پوشش توزیع مواد داشتم.

همه چی. یعنی وقتی میگم همه چی از حشیش و سیگاری بگیر تا ....

ولی یکی زد پس کله م.

گفت برگرد.

بخاطر خودت.

بخاطر مادرت.

بخاطر دوستان و خانواده ت.

کنگره 60 را به من معرفی کردند.

الان نزدیک 9 ساله که خودم یک جمعی را درست کردم و کمک می کنم با کمک خدا که خیلی ها برگردند و برگشتند.

جمعیتی حدودا 200 نفر توی سالنی در میدان هفتم تیر دست می زنند و اورا تشویق می کنند.

عباس امیر معافی قهرمان جودوی ایران در دهه 80 و حالا انگار دوباره متولد شده.

در حین صحبت ها و مراسمی که برگزار کردند افرادی با شال های یک شکل در چند رنگ مختلف وارد می شوند. اینها راهنما هستند و هرکدام چند خانواده را نجات داده اند.

از خود سوال می کنم خدایا اینها اگر همانی بودند که می گویند پس چرا اینقدر شاد و خوشحالند؟ چرا همدیگرو عاشقانه و برادرانه درآغوش می گیرند.

چرا خانم ها خواهرانه آنقدر با هم صمیمی هستند و لبخندی از ته دل می زنند و در آغوش یکدیگر مثل خواهر واقعی لحظاتی طولانی آرام می گیرند و آرامشی عجیب دارند.

در این اوضاع و احوال که خنده گوهر نایابی شده این خنده های زیبا و از ته دل حسرت زاست!

واقعا من با خودم گفتم چه عاملی اینها را اینقدر شاد و خندان کرده است.

جواب را یکی از خانم ها گفت: من وقتی بعد از 5 سال تاریکی و سیاهی و تباهی و ترد شدن از جامعه و خانواده با کنگره 60 آشنا شدم و حالا احساس کردم دوباره متولد شده ام.

الان خوشحالی ما بی حد و حصر است و ما همه عضو یک خانواده ایم. همه به هم کمک می کنیم و به همه افرادی که بخواهند برگردند ما با جان و دل کمکش می کنیم.

عباس امیر معافی دبیر کنگره  60 که خیلی محجوب و دوست داشتنی هم هست یک نکته را گفت که تنم لرزید.

حاضریم کمک کنیم به برخی از قهرمانان ملی که ندانسته و به بهانه های مختلف مثل کاهش وزن و کم کردن استرس و تفریح و بزم وخوشگذرانی وارد جریانی می شوند که آخرش تباهی و سیاهی است.

متاسفانه با تایید صحبت های عباس آقا باید عرض کنیم که در بین قهرمانان ملی و باشگاهی مواد مخدر به وفور رواج پیدا کرده و از آنجا که اکنون قهرمانان ما هم اوضاع مالی فوق العاده خوبی دارند  و هم بر خطاهای اینچنینی آنها چشم پوشی می شود هر روز اعتیاد به انواع مواد مخدر بخصوص از نوع صنعتی آن نزد تعدادی از قهرمانان معروف ملی و باشگاهی زیادتر می شود و این واقعیتی است که وجود دارد ومعافی که خود آخر خط همه اینها بوده و حالا خودش نجات دهنده صدها نفر در ایران است و سازمان ملل اورا سفیر سلامت معرفی کرده آمادگی کمک به چنین افرادی را دارد .

 

در مراسم چهاردهمین سال رهایی عباس امیر معافی از دام اعتیاد که در محل کنگره ۶۰ برگزار شد، رضا شجیع دبیر شورای راهبردی و رئیس دبیرخانه سلامت وزارت ورزش و جوانان، با حضور در این مراسم، حکم امیر معافی را به وی اهدا کرد.

عباس امیر معافی متولد سال ۱۳۶۰ است که بعد از ۱۰ سال مصرف مواد مخدر سرانجام در سن ۲۱ سالگی به کمک یک سازمان غیر دولتی به نام کنگره ۶۰ موفق به درمان شد و اکنون ۱۴ سال است که از دام اعتیاد رهایی یافته؛ وی پس از رهایی به ورزش تیراندازی با تیر و کمان روی آورد و بعد از مدت کوتاهی به عضویت تیم ملی تیراندازی با تیر و کمان درآمد.

در حکمی که توسط احمدی، معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان صادر شده آمده است:

جناب آقای عباس امیر معافی

قهرمان ارزنده تیراندازی با کمان کشور

ساختن فردایی بهتر برای خود و جامعه تنها با ایمان و اراده میسر می‌شود؛ و ما هیچگاه از یاد نخواهیم برد که شما چگونه این واژگان را به درستی معنا بخشیدید و با عزمی راسخ توانستید نه تنها از دام اعتیاد رها شوید، بلکه به عنوان یک ورزشکار ملی و فعال رسانه‌ای در راه مبارزه با مصرف مواد مخدر و یاری به آسیب دیدگان گام بردارید.

به پاس قدردانی از تلاش‌های شما و به مناسبت چهاردهمین سال رهایی از بند اعتیاد و پایمردی در این مسیر، بدین وسیله جنابعالی را به عنوان سفیر سلامت در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر منصوب می‌نمایم.

امید است به یاری خداوند متعال و با همراهی نهاد‌ها و بخش‌های تاثیرگذار جامعه بویژه دبیرخانه سلامت وزارت ورزش و جوانان، بتوانید در راه خدمت به مردم شریف ایران اسلامی موفق بوده و نقشی موثر در این راستا ایفا نمایید.

برای شما سلامتی توام با موفقیت روزافزون را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

شایان ذکر است جمعیت احیای انسانی (کنگره ۶۰)، از سازمان‌های مردم نهاد و فعال در حوزه اعتیاد و مواد مخدر است که در سال ۱۳۷۸ بر اساس اصل پذیرفته شده کمک یک فرد رها شده از دام اعتیاد، به فرد در حال مصرف مواد مخدر یا معتاد تأسیس شده است. این سازمان مردمی از وزارت کشور، درزمینهٔ کاهش آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر و اعتیاد در سطح ملی، دارای پروانه تأسیس و فعالیت می‌باشد. این کنگره دارای تیم‌های ورزشی متعددی از قبیل: ورزش باستانی، تیرکمان، راگبی، فوتبال، والیبال، شنا، تنیس روی میز، کشتی، شطرنج، دارت، بدمینتون، طناب کشی، ایروبیک، فریزبی و آمادگی جسمانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز