خبرگزاری کار ایران

کم‌تجربگی برخی بازیکنان طبیعی است؛

محمودی: توانایی بردن ایتالیا و برزیل را داریم / می‌توانیم جزو ۴ تیم اول دنیا باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۰۹۳

ین بازیها برای بازیکنان جوان غنیمت بسیار بزرگی است ما در لیگ جهانی دنبال سکو نیستیم به همین دلیل این بازیکنان جوان می توانند بدرخشند و خودشان را به والیبال دنیا نشان دهند ما در مسابقات آسیایی دنبال سکو هستیم

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران معتقد است حضور در لیگ جهانی برای بازیکنان جوان تیم ملی یک غنیمت بسیار بزرگ است، چون ما در این مسابقات دنبال قهرمانی نیستیم و بازیکنان جوان و آینده‌دار می‌توانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند و خودشان را به والیبال دنیا نشان دهند.

گفت‌وگوی بهنام محمودی با خبرنگار ایلنا را در زیر بخوانید:

بازی مقابل برزیل را با امتیاز بسیار نزدیک باختیم، در مورد این بازی صحبت می کنید؟
بعد از بازی با ایتالیا گفتم ایتالیا نسبت به قبل قوی‌تر شده و ما هم تغییراتی داشته‌ایم و زمان می‌برد بچه‌ها و کادر فنی هماهنگ شوند. برزیل هم نسبت به پارسال جوانگرایی کرده، اما بچه‌های ما خوب بازی کردند و مطمئنا امروز در دیدار دوم مقابل برزیل بهتر هم بازی می‌کنند. به نظرم با این شرایطی که داریم می‌توانیم در ایران با حمایت تماشاگران برزیل و حتی ایتالیا را ببریم.

بازی ما مقابل برزیل بسیار نزدیک و پایاپای بود، چرا باختیم؟
ما اشتباهاتی در این بازی داشتیم. به هر حال کم تجربگی بعضی از بازیکنان ما در امتیازات حساس محسوس بود که البته طبیعی هم است. برخی از بازیکنان ما کم‌تجربه هستند و نتوانستیم در لحظات حساس عملکرد خوبی داشته باشیم. اگر بازیکنان ما بیشتر در این شرایط قرار بگیرند در آینده می‌توانیم بهتر بازی کنیم.

احساس می‌شود بچه‌های تیم ملی بایکدیگر اختلاف دارند و یکدل نیستند، نظر شما در این رابطه چیست؟
طبیعی است وقتی تیمی بد نتیجه بگیرد استرس سراغ بازیکنان می‌آید. باخت به ایتالیا برای ما استرس به همراه آورد، به همین دلیل بازیکنان بزرگ‌تر و کادر فنی تیم ملی باید صمیمیت خاصی را در اردوی تیم ملی ایجاد کنند. نسبت به بازی با ایتالیا مقابل برزیل شرایط بهتری داشتیم و فکر می‌کنم در بازی امروز این شرایط مطلوب‌تر هم بشود.

کواچ در این سه بازی تاثیری روی تیم ملی ما داشته؟
در تیم بزرگسالان تاثیر مربی ۱۰ تا ۲۰ درصد است و بیشتر بر بحثروانی و حرفه‌ای‌گری مربیان تاثیر دارند. کواچ نیاز به زمان دارد. او جزو بازیکنان خوب، تاثیرگذار و فنی بوده و دوست دارد همیشه بجنگد، اما الان با تیم ملی ما یک مقدار ناآشنا است و طبیعی هم است. ولاسکو هم که تازه آمده بود با شرایط ما نا آشنا بود، البته کواچ دو سال در ایران بازی کرده و در این مقطع از ولاسکو با شرایط ما آشناتر است.

این روزها عده‌ای ولاسکو و کواچ را با هم مقایسه می‌کنند، فکر می‌کنید مقایسه آنها کار درستی است؟
نباید مقایسه کنند. کواچ امتیازات ویژه خودش را دارد. او با تیم ملی صربستان قهرمان المپیک شده و در حال حاضر مربی جوان و با انگیزه‌ای است. او به آمادگی بدنی بیشتر اهمیت می‌دهد، اما بحثمدیریت و دیسیپلین زمان می‌برد. ولاسکو با تجربه بود و خودش تئوریسین بود و چندین سال تجربه به همراه داشت. کواچ ویژگی‌های خاص خودش را دارد، اما زمان می‌برد تا برنامه‌هایش را در تیم ملی ما پیاده کند.

بازیکنان جوانی که به تیم ملی تزریق شده‌اند را چطور ارزیابی می‌کنید؟
این بازی‌ها برای بازیکنان جوان غنیمت بسیار بزرگی است. ما در لیگ جهانی دنبال سکو نیستیم به همین دلیل این بازیکنان جوان می‌توانند بدرخشند و خود را به والیبال دنیا نشان دهند. ما در مسابقات آسیایی دنبال سکو هستیم، در فدراسیون والیبال آینده‌نگری وجود دارد. ما در حال حاضر در بین ۸ تیم اول دنیا هستیم که باید این شرایط را حفظ و تثبیت کنیم و وقتی جایگاه ما ثابت شد به دنبال ارتقای جایگاه‌مان باشیم و با مدیریت بهتر جزو ۴ تیم اول دنیا بایستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز