خبرگزاری کار ایران

تکواندو قهرمانی آسیا – ازبکستان؛

۱۰ مدال حاصل تلاش تکواندوکاران ایران در آسیا

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۷۵۷

بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا، در تاشکند ازبکستان برگزار شد و تیم ملی کشورمان موفق به کسب ۱۰ مدال رنگارنگ شد.

در پایان مسابقات قهرمانی آسیا تیم ملی ایران موفق به کسب ۳ طلا، ۳ نقره و ۴ برنز شد و در بخش مردان بر سکوی قهرمانی ایستاد.

به گزارش ایلنا، بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا، از دوشنبه(۵ خردادماه) به مدت ۳ روز در سالن کاخ ورزشی تاشکند ازبکستان برگزار شد و تیم ملی کشورمان موفق به کسب ۱۰ مدال رنگارنگ شد.

دراولین روز این رقابتها، فرزان عاشورزاده و فریده رشیدی نمایندگان ایران بودند، که حاصل تلاش این نفرات یک طلا و یک برنز بود.

فرزان عاشورزاده در فینال ۵۸ - کیلوگرم(وزن دوم) ابتدا تکواندوکاری از قزاقستان را ۱۴ بر ۱۳ شکست داد، سپس تاجیکستان را ۱۳ بر یک برد و عربستان را ۱۹ بر یک با از پیش رو برداشت. عاشورزاده برای رسیدن به فینال کره جنوبی را شکست داد و در مسابقه نهایی ۱۹ بر ۲ و در راند دوم ویتنام را شکست داد و با اقتدار بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد.

فریده رشیدی تکواندوکار وزن ۴۹ - کیلوگرم کشورمان، دیگر نماینده ایران در روز اول، پس از برتری برابری قزاقستان و مالزی به دیدار نیمه نهایی رسید و رو در روی اردن قرار گرفت. وی در این پیکار نتیجه را واگذار کرد و به مدال برنز وزن دوم رسید.

اما در دومین روز این رقابتها، ۵ تکوانوکار در شیاپ چانگ تاشکند مبارزه کردند که موفق به کسب یک طلا، یک نقره و یک برنز شد.

بهنام اسبقی تکواندوکار وزن چهارم کشورمان با غلبه بر ورزشکارانی از کشورهای قزاقستان(۹ بر صفر)، کره جنوبی(۱۵ بر ۱۰) و افغانستان دارنده ۲ مدال برنز المپیک(۱۴ بر ۵) را شکست داد و به فینال رسید و رو در روی عربستان قرار گرفت.
وی در این پیکار در مبارزه ای یک طرفه با نتیجه ۱۲ بر یک به برتری رسید و نشان طلای ۶۸ - کیلوگرم آسیا را به گردن آویخت.

در ادامه علیرضا نصرآزادانی که با ۳ پیروزی به فینال وزن ۷۴ - کیلوگرم راه یافته بود با قبول شکست برابر تکواندوکار کره جنوبی به مدال نقره بسنده کرد.

اما در بخش بانوان، ایران ۳ نماینده داشت که سوسن حاجی پور کاپیتان تیم ملی بانوان در وزن ۵۷ - کیلوگرم ابتدا قزاقستان(۱۴ بر ۲) و سپس فیلیپین(۵ بر صفر) را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد اما مقابل تکواندوکار کره ای باخت و به مدال برنز دست یافت.

همچنین پریسا قربانی در وزن ۵۳ - کیلوگرم در اولین گام در مبارزه ای بسیار نزدیک و در راند طلایی به تایلند باخت و از گردونه رقابتها کنار رفت. پریسا فرشیدی تکواندوکار وزن ۶۲ - کیلوگرم کشورمان نیز در مبارزه ای پایاپای ۱۳ بر ۱۱ از تایلند شکست خورد و حذف شد.

در آخرین روز این رقابتها که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، تیم ملی تکواندوی کشورمان ۵ نماینده داشت که حاصل تلاش این نفرات یک طلا، ۲نقره و ۲ برنز بود.

مهدی خدابخشی در وزن ۸۰ - کیلوگرم با شکست تکواندوکارانی از ماکائو(۱۵ بر یک)، یمن(۱۸ بر یک) به مرحله نیمه نهایی رسید. وی در این دیدار به مصاف نماینده کشور میزبان رفت و با نتیجه قاطع ۱۲ بر ۳ به برتری رسید. تکواندوکار وزن ششم کشورمان برای کسب مدال طلا با فیلیپین مبارزه کرد و در رقابتی یک طرفه با نتیجه ۱۳ بر یک به برتری رسید.

اما یوسف کرمی کاپیتان تیم ملی کشورمان در وزن ۸۷ - کیلوگرم، ابتدا با قرعه استراحت رو به رو بود و سپس حریف چینی را ناک اوت کرد و به فینال رقابتهای وزن هفتم رسید. کرمی در مرحله نهایی با شکست برابر تکواندوکار ازبک به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن ۸۷ + کیلوگرم مرتضی شیری ابتدا لبنان را ۸ بر ۲ شکست داد، اما در مرحله نیمه نهایی نتیجه را به کره واگذار کرد و مدال برنز را به گردن آویخت.

در بخش بانوان نیز ایران ۲ نماینده داشت، شکرانه ایزدی در وزن ۶۷ - کیلوگرم ماکائو را یک بر صفر برد اما در مرحله نیمه نهایی نتیجه را ۴ بر یک به چین واگذار کرد و برنزی شد.

اکرم خدابنده نیز در سنگین وزن ماکائو و کامبوج را با نتیجه مشابه ۵ بر ۲ شکست داد و در فینال وزن ۸۷ + کیلوگرم نتیجه را به چین واگذار کرد و مدال نقره رسید.

مدال آوران ایران در پایان این مسابقات به شرح زیر است:

طلا: فرزان عاشورزاده، بهنام اسبقی و مهدی خدابخشی

نقره: علیرضا نصرآزادانی، یوسف کرمی و اکرم خدابنده

برنز: فریده رشیدی، سوسن حاجی پور، شکرانه ایزدی و مرتضی شیری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز