خبرگزاری کار ایران

تکواندو قهرمانی آسیا – ازبکستان؛

تیم تکواندوی ایران مقتدرانه بر بام آسیا ایستاد / ۶ مدال رنگارنگ ارمغان تکواندوکاران

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۷۴۲

تیم ملی مردان کشورمان از ۶ تکواندوکار اعزامی به رقابت های قهرمانی آسیا در ازبکستان، موفق به کسب ۶ مدال رنگارنگ شد و عنوان قهرمانی آسیا را بدست آورد.

در پایان مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا تیم ملی مردان ایران با کسب ۳ طلا، ۲ نقره و یک برنز بالاتر از کره جنوبی بر بام قاره کهن ایستاد.

به گزارش ایلنا، بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا، از دوشنبه(۵ خردادماه) به مدت ۳ روز در سالن " کاخ ورزشی " تاشکند ازبکستان برگزار شد و تیم ملی مردان کشورمان از ۶ تکواندوکار اعزامی به این رقابتها، موفق به کسب ۶ مدال رنگارنگ شد و عنوان قهرمانی آسیا را بدست آورد.

در آخرین روز این رقابت ها، تیم ملی تکواندوی کشورمان در بخش مردان ۳ نماینده را بر روی شیاپ چانگ فرستاد که حاصل تلاش این نفرات یک طلا، یک نقره و یک برنز شد.

مهدی خدابخشی در وزن ۸۰ - کیلوگرم با شکست تکواندوکارانی از ماکائو(۱۵ بر یک) و یمن(۱۸ بر یک) به مرحله نیمه نهایی رسید.

وی در این دیدار به مصاف نماینده کشور میزبان رفت و با نتیجه قاطع ۱۲ بر ۳ به برتری رسید. تکواندوکار وزن ششم کشورمان برای کسب مدال طلا با فیلیپین مبارزه کرد و در رقابتی یک طرفه با نتیجه ۱۳ بر یک به برتری رسید.

اما یوسف کرمی کاپیتان تیم ملی کشورمان در وزن ۸۷ - کیلوگرم، ابتدا با قرعه استراحت رو به رو بود و سپس حریف چینی را ناک اوت کرد و به فینال رقابت های وزن هفتم رسید. کرمی در مرحله نهایی با شکست برابر تکواندوکار کشور میزبان به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن ۸۷ + کیلوگرم مرتضی شیری ابتدا لبنان را ۸ بر ۲ شکست داد، اما در مرحله نیمه نهایی نتیجه را به کره واگذار کرد و مدال برنز را به گردن آویخت.

مدال آوران مردان ایران در پایان این مسابقات به شرح زیر است:
طلا: فرزان عاشورزاده، بهنام اسبقی و مهدی خدابخشی
نقره: علیرضا نصرآزادانی و یوسف کرمی
برنز: مرتضی شیری

بدین ترتیب در پایان این رقابت ها تیم ملی تکواندوی کشورمان با کسب ۳ طلا، ۲ نقره و یک برنز در بخش مردان برای سومین بار قهرمان آسیا شد و کره جنوبی با ۳ طلا، یک نقره و یک برنز پایین تر از ایران در جایگاه دوم ایستاد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز