خبرگزاری کار ایران

دیگر کسی علاقه‌ای برای کار کردن ندارد؛

یاراحمدی: دلیلی برای ممنوعیت موی‌تای حرفه‌ای اعلام نکرده‌اند / بزرگان را فراری داده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۳۱

موی‌تای ایران در حال انهدام است. به نظرم باید به جای رئیس فعلی انجمن فردی بیاید که باعثنشود بزرگان و قدیمی‌های این ورزش خانه‌نشین شوند.

نماینده فدراسیون جهانی موی‌تای حرفه‌ای در ایران گفت: در نظر داریم به مناسبت دهه فجر مسابقاتی را با عنوان " موی تای علیه اعتیاد " برگزار کنیم، اما انجمن موی‌تای هیچ همکاری با ما نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، ورزش موی تای به عنوان رشته‌ای موفق و مدال‌آور در میادین بین‌المللی و جهانی، اخیرا در عرصه‌های حرفه‌ای نیز فعالیت خود را آغاز کرده که مهرداد یاراحمدی مربی جوان و قدیمی موی‌تای کشورمان به عنوان نماینده فدراسیون جهانی موی‌تای حرفه‌ای(w. p. m. f) مسئولیت موی‌تای حرفه‌ای در ایران را برعهده گرفته است

گفت‌وگویی خبرنگار ایلنا را با نماینده فدراسیون جهانی موی‌تای حرفه‌ای در ادامه بخوانید:

چطور شد نمایندگی فدراسیون جهانی موی‌تای حرفه‌ای را برعهده گرفتید؟

- من در ژاپن مربی موی‌تای بودم. " اوناری " سر داور مسابقات k۱ max من را به فعالیت در موی‌تای حرفه‌ای تشویق کرد. بعد هم در سال ۲۰۱۱ از طرف فدراسیون جهانی، نمایندگی ایران را اخذ کردم که این حکم اخیرا و تا سال ۲۰۱۵ نیز تمدید شده است.

آیا فعالیت شما از سوی مراجع ورزش کشور تایید شده؟

- ما از سوی وزارت کشور اقدام کرده‌ایم که تشکیلات‌مان به طور قانونی ثبت شود که در صورت انجام این کار، در قالب یک بخش خصوصی و همسو با قوانین جاری جمهوری اسلامی برنامه هایمان را اجرا خواهیم کرد.

اما ورزش ایران آماتوری است و اجازه فعالیت ورزش‌های حرفه‌ای به ویِژه در رشته‌های رزمی را نمی‌دهد.

- سوال من این است که وقتی می‌گویند فوتبال حرفه‌ای آیا این نوع فوتبال با آماتور آن فرق می‌کند؟ آیا فوتبال حرفه‌ای را مثلا با دست بازی می کنند؟ این قضیه در مورد موی‌تای نیز صادق است. موی‌تای حرفه‌ای با آماتور هیچ تفاوتی ندارد و حتی خطراتش از بخش آماتوری نیز کمتر است. جالب اینکه برای ممنوعیت موی‌تای حرفه‌ای هیچ دلیلی اعلام نکرده و نمی‌کنند.

گویا قرار است نخستین برنامه داخلی موی‌تای حرفه‌ای برگزار شود. در این خصوص بیشتر توضیح می‌دهید.

- به مناسبت دهه مبارک فجر در نظر داریم مسابقاتی تحت عنوان " موی‌تای علیه اعتیاد " را به میزبانی بخش آب‌سرد شهرستان دماوند برگزار کنیم. برای این کار با فدراسیون جهانی موی‌تای حرفه‌ای نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده، هر چند انجمن موی‌تای از این اقدام بزرگ و فرهنگی ما هیچ حمایتی نکرد. البته این مسائل در عزم ما خللی ایجاد نمی‌کند و ما تحت هر شرایطی این رقابت‌ها را برگزار خواهیم کرد.

در تشکیلات موی‌تای حرفه ایران، حضور مخالفان انجمن موی‌تای در نوع خود جالب است.

- بحثمخالفت نیست، بلکه بزرگان موی‌تای ایران را فراری داده‌اند و دیگر کسی علاقه‌ای برای کار کردن با مسئول کنونی انجمن موی‌تای ندارد. پیشکسوتانی همچون جلال معتمدی، برادران انجدانی، حجت‌ آقبا و خیلی‌های دیگر به مجموعه ما اضافه شده‌اند.

به نظر شما وضعیت فعلی موی‌تای چگونه است؟

- اصلا خوب نیست. انجمن موی‌تای بسیاری از بزرگان و حتی برخی از بدنه خود را از دست داده چون رئیس انجمن تک محور است. جالب است هر کدام از اعضای تشکیلات موی‌تای حرفه‌ای از جمله بنده در انجمن نیز حکم و مسئولیت داریم، اما رئیس انجمن همه کارها را خودش به تنهایی انجام می‌دهد.

- مشکلات موی‌تای در دوره گذشته مسابقات جهانی در سن‌پترزبورگ روسیه خود را به بدترین شکل نشان داد و تیم مدعی ایران نتوانست کارنامه قابل قبولی از خود برجای بگذارد. آیا ناکامی تیم ملی در میدان جهانی با وضعیت نامساعد موی‌تای در داخل کشور ارتباط دارد؟

- صد در صد، ببینید قبل از مسابقات جهانی به یکی از ملی‌پوشان گفتند باید ۱۰ کیلوگرم از وزن خود را کم کنی، آن هم ۱۰ روز مانده به آغاز رقابت‌ها، اما بعد به او گفتند نیازی به کم کردن وزن نداشتی. من همان موقع گفتم این ورزشکار در مسابقات جهانی نتیجه نمی‌گیرد که همین‌طور هم شد. البته مشکل از این ملی پوش یا سایر بچه‌ها نیست. الان در انجمن و همچنین تیم ملی، تصمیمات غیرکارشناسی گرفته می‌شود که نتیجه‌اش فقط ناکامی قهرمانان و نابودی این ورزش مدال‌آور و پرطرفدار است.

به عنوان سوال پایانی، فکر می‌کنید با تغییر ریاست انجمن موی‌تای، تمامی مشکلات این ورزش حل خواهد شد؟

- قطعا بخش زیادی از معضلات موی‌تای از بین می رود. شما ببینید موی‌تای ایران در حال انهدام است. به نظرم باید به جای رئیس فعلی انجمن فردی بیاید که باعثنشود بزرگان و قدیمی‌های این ورزش خانه‌نشین شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز