خبرگزاری کار ایران

عده‌ای شیوه تمرینی من را مسخره می‌کردند؛

رهنما: خدا مزد زحماتم را داد / عده‌ای برای خود بازار گرمی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۷۴

وقتی یک نفر با عنوان سرمربی تیم ملی فعالیت می‌کند برایش حاشیه‌سازی نکنیم و اجازه بدهیم پس از نتیجه‌گیری با ارزیابی نتایج به دست آمده در موردش حرف بزنیم.

سرمربی تیم ملی کاراته کشورمان گفت: قرارداد من با فدراسیون کاراته به اتمام رسیده و منتظر تصمیم رئیس فدراسیون برای تمدید قرارداد هستم.

مسعود رهنما در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به احتمال تمدید قراردادش با فدراسیون کاراته و اینکه سمندر به عنوان رئیس فدراسیون عنوان کرده تغییراتی در کادر فنی تیم ملی خواهد داشت، تاکید کرد: من نمی‌دا نم منظور علیرضا سمندر از تغییر در کادر فنی در چه حوزه‌ای است، چراکه کادر فنی که به مسابقات آسیایی رفت در آن از مربیان تیم ملی نوجوانان حضور داشتند تا تیم ملی بزرگسالان. با این حال این پیش پا افتاده‌ترین حق رئیس فدراسیون است که همکاران خود را انتخاب کند. رئیس فدراسیون مختار است هر کسی را که دوست دارد با عنوان سرمربی انتخاب کند.

رهنما درخصوص اینکه سمندر او را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرده عنوان داشت: بله، به نظرم سمندر با توجه به اینکه عضوی از خانواده کاراته محسوب می‌شود در هر مسیری که حرکت کند قابل احترام است. برای من هم هر اتفاقی بیفتد حتی اگر از تیم ملی هم جدا بشوم و این موضوع به اشتباه هم باشد تقدیر خداوند است و حتماً خیری در آن وجود دارد.

وی تاکید کرد: قرارداد من در آذرماه با فدراسیون کاراته به اتمام رسید و برای تمدید قرارداد منتظر نظر مسئولان فدراسیون کاراته هستم. اگر هم با فدراسیون همکاری نکردم اتفاق خاصی نمی‌افتد. کاراته آن قدر پتانسیل بالایی دارد که مربیانی هستند گمنام اما با توانایی‌های بالا که می‌توانند به خوبی جای من را بگیرند، البته نه آن افرادی که صاحب تریبون و سایت هستند و از این طریق برای خود بازار گرمی می‌کنند. ما هم باید عادت کنیم در مدیریت ورزش از بدیهی‌ترین اتفاقات می‌تواند تغییر سرمربی توسط رئیس فدراسیون باشد.

رهنما درخصوص اینکه او توانسته برای اولین بار در تاریخ همراه تیم ملی کاراته عنوان قهرمانی آسیا را به دست بیاورد، گفت: اینکه قراردادم تمدید شود یا نه به رئیس فدراسیون بر می‌گردد، اما آنچه مسلم است و من روی آن نظر دارم اینکه هر نتیجه خوبی دلیل بر این که کارهای خوبی صورت گرفنه نیست.

وی افزود: خود من ۹ ماه تمام برای موفقیت کاراته وقت گذاشتم. زمانی که اردو داشتیم یک روز زودتر در اردو حاضر می‌شدم و هنگام تمرینات ۲ ساعت و نیم زودتر از ملی‌پوشان در سالن بودم و نیم ساعت بعد از تمرین سالن را ترک می‌کردم. زمان‌های بسیاری را برای آنالیز تمرینات می‌گذاشتم. خدا هم مزد زحمات من را داد. ملی‌پوشان کاراته هم تلاش کردند و علیرغم این‌که حاشیه‌های زیادی برای آنها درست می‌کردند در حدی که عده‌ای حتی شیوه تمرینی من را مسخره می‌کردند، ملی‌پوشان با جان دل در تمرینات حاضر بودند و به تمریناتم اعتقاد داشتند و جواب زحمات خود را با کسب عنوان قهرمانی گرفتند.

سرمربی تیم ملی کاراته خاطر نشان کرد: بسیار خوشحالم نمودار کاراته ایران با منحنی منطقی رو به رشد است، نه اینکه فراز و فرود داشته باشد. یک بار ۵ طلا بگیریم و در دوره بعد حتی نتوانیم یک مدال بگیریم این را بیشتر از همه خود آقایان سمندر و آشوری درک می‌کنند.

رهنما در پاسخ به این سوال که آیا برای تمدید قراردادش از سوی فدراسیون کاراته با تردید مواجه است؟ بیان داشت: من مشکلی از این بابت ندارم، اما موضوعی که باید اهالی کاراته به آن توجه داشته باشند اینکه باید فرهنگ داشته باشیم یعنی وقتی یک نفر با عنوان سرمربی تیم ملی فعالیت می‌کند برایش حاشیه‌سازی نکنیم و اجازه بدهیم پس از نتیجه‌گیری با ارزیابی نتایج به دست آمده در موردش حرف بزنیم.

وی تاکید کرد: از زمانی که ما مسابقات انتخابی تیم ملی را برگزار کردیم و بحثآن فایل صوتی به وجود آمد تا روز آخر مسابقات قهرمانی ‌آسیا که داخل سالن مسابقات ۴ ملی‌پوش سابق که در مسابقات انتخابی خط خورده بودند حضور داشتند درصدد حاشیه‌سازی برای ما بودند، اما با عنایت خداوند ما توانستیم بهترین نتیجه ممکن را بگیریم و بعد از چند دهه عنوان قهرمانی آسیا را برای اولین بار در تاریخ کاراته کشور به دست بیاوریم. این خود افتخار بسیار بزرگی است، اما رسانه‌ها به آن کمتر پرداختند ولی اگر در کاراته یک مقام چهارمی هم به دست می‌آمد آن را در بوق و کرنا می‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز