خبرگزاری کار ایران

نمی‌گذارم زحماتم را بر باد بدهند؛

عسگری: اتهام دوپینگ می‌زنند تا به تیم ملی دعوتم نکنند / اولین قربانی انتخاب‌های سلیقه‌ای نیستم!

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۲۹۴

ناگران با احتمالات انتخاب می شوند نه شایستگی / به من اتهام می زنند / اولین قربانی انتخاب های سلیقه ای آقایان نیستم / در شنا شایسته سالاری وجود ندارد / نورچشمی ها همیشه دعوت می شوند…

شناگر رکورددار ۵۰ متر پروانه ایران با انتقاد از رویه انتخاب ملی‌پوشان شنا گفت: سرمربی تیم ملی شنا اعتقادی به فیناپوینت و رکورد شناگران ندارد و به گفته خودش شناگران را بر اساس احتمالات انتخاب می‌کند.

افشین عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: از مدت‌ها پیش به اردوی تیم ملی دعوت نمی‌شوم و این در حالی است که در مرحله‌اول مسابقات شنای باشگاه کشور در ماده ۵۰ و ۱۰۰ پروانه اول شدم و در مرحله دوم نیز در ماده ۵۰ متر پروانه عنوان نخست را به دست آوردم، اما باز هم برای اردوی کویت دعوت نشدم.

وی افزود: در همین مرحله دوم در حضور دیگر شناگران علت دعوت نشدنم را از سرمربی تیم ملی جویا شدم که وی در کمال ناباوری به من گفت از مواد نیروزا استفاده می‌کنم و بعد هم کاری می‌کنم که دوپینگم معلوم نشود و به همین دلیل به تیم ملی دعوت نمی‌شوم.

عسگری با بیان اینکه سرمربی تیم ملی با اتهام زدن می خواهد من در تیم ملی نباشم، گفت: همانجا به سرمربی تیم ملی گفتم هرگز از مواد نیروزا استفاده نکردم و هر موقعی نیاز باشد، آماده ام تست دوپینگ بدهم و اتفاقا در مرحله اول لیگ شنا هم از من تست دوپینگ گرفتند و خودشان دیدند از این نظر مشکلی ندارم، ولی از آنجایی که نمی خواهند من باشم باز هم بهانه تراشی کردند و اتهام زدند تا به اردوی تیم ملی دعوتم نکنند.

وی ادامه داد: من فکر می کنم کادر فنی تیم ملی رابطه خوبی با من ندارد و به همین خاطر به تیم ملی دعوت نمی شوم. به نظرم صحبت های سرمربی تیم ملی که نه فیناپوینت و نه کسب مقام اولی در مسابقات ملاک و معیار انتخاب ملی پوشان نیست، نمی تواند حرف منطقی باشد چراکه در شنا به عنوان یک رشته رکوردی تنها معیار، رکورد شناگر است، نه معیار دیگر.

این شناگر تاکید کرد: سرمربی تیم ملی می گوید ملاک انتخاب ما احتمالات است و ما تشخیص می دهیم کدام شناگر به درد تیم ملی می خورد یا نه، ولی به اعتقاد تمام کارشناسان در ورزش رکوردی مانند شنا باید تنها و تنها رکورد ملاک تصمیمات کادر فنی رکورد باشد، نه احتمالات.

عسگری ادامه داد: به نظرم هر کسی که زیر نظر آقایان تمرین کند و نورچشمی باشد به اردوی تیم ملی دعوت می شود و ملاک دعوت به هیچ وجه صلاحیت های فنی و رکوردی نیست. آقایان مدتی است تیم ملی را مطابق میل و سلیقه خود انتخاب می کنند، نه رکوردهای شناگران.

وی تصریح کرد: متاسفانه رئیس فدراسیون هم اطلاع چندانی از رکورد شناگران و برگزاری مسابقات انتخابی ندارد و یا به او اطلاعات درستی نمی دهند و او در جریان اتفاقاتی که در تیم ملی شنا می افتد نیست. این اتفاقات بارها تکرار شده و من اولین قربانی تیم ملی نیستم. پیش از من رهام پیروانی به تیم ملی دعوت نمی شد و حالا هم نوبت من است.

رکورددار شنای ایران در مورد وضعیت شنای کشور نیز گفت: در بعضی رشته ها مثل کرال پشت و ۱۰۰ پروانه پیشرفت های جزئی داشتیم، ولی با توجه به اینکه کادر مدیریت فدراسیون از تمام پتانسیل شنای کشور استفاده نمی کنند و بیشتر گلخانه ای عمل می کنند، نتوانسته ایم پیشرفت چندانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: به اعتقاد من رئیس فدراسیون به تمام جزییات شنای کشور اشراف ندارد و بیشتر درگیر کارهای اجرایی است و به همین خاطر کادر فنی تیم ملی هر کاری که می خواهد و هر تصیمی که می خواهند، می گیرند، بدون اینکه واقعا شایسته سالاری در شنای ایران در نظر گرفته شود.

عسگری در مورد پیگیری اتهام دوپینگ خود از سوی سرمربی تیم ملی شنا گفت: قصد پیگیری قضایی ندارم، اما تلاش می کنم با جدیت در تمرینات و کار بیشتر حقم را در میدان عمل و با کسب رکوردهای بهتر به دست بیاورم و اجازه ندهم کادر فنی زحمات چندین ساله ام را در شنا به باد بدهد. آنقدر تلاش می کنم تا حق ام را بگیرم و کادر فنی مجبور شود دعوتم کنند.

این ملی پوش اسبق در بخش پایانی سخنانی خود گفت: سرمربی تیم ملی عنوان کرده تا زمانی که رکورد ملی را نزنی به تیم ملی دعوت نمی شوی، ولی سئوال من از وی این است که مگر آرشام میرزایی تابه حال رکورد ملی زده که همیشه به تیم ملی دعوت می شود؟ به اعتقاد من باید معیار انتخاب نفرات تیم ملی تنها مسابقات انتخابی باشد. البته نه مثل الان مسابقاتی که نفرات آن از قبل مشخص شده باشند و مسابقه انتخابی تنها حکم تشریفاتی و فرمالیته داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز