خبرگزاری کار ایران

سیاست یک بام و دو هوا و تبعیض آمیز شورای برون مرزی در برابر رزمی ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۴۶۹

نگاه تبعیض آمیز شورای برون مرزی در قبال رشته های رزمی ماهیت این شورا را تا حد زیادی زیر سئوال برده است.

به گزارش ایلنا، در شرایطی که شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان علیرغم اوضاع نابسامان ارزی و رشد روزافزون قیمت یورو و دلار، برای رشته ای چون کاراته که از بودجه دولتی ارتزاق می کند مجوز اعزام صدنفری به رقابتهای آسیایی را صادر کرده است، با این حال در برابر چند انجمن معتبر مبارزه ای، سیاست چند گانه ای را در پیش گرفته و با ایجاد دست اندازهای مختلف، مانع از حضور رسمی آنها در رویدادهای جهانی می شود‌، آن هم در شرایطی که اعزام تیم های ملی انجمن ها ریالی هزینه برای وزارت ورزش در پی نداشته و تمامی هزینه ها از محل اسپانسر و غیر دولتی تامین می شود!

تیم های ملی کاراته ایران به منظور شرکت در مسابقات آسیایی، بامداد امروز چهارشنبه ۲۴ آذرماه در حالی با پرواز اختصاصی، راهی آلماتی قزاقستان شدند که  بیش از یکصد ورزشکار، مربی و داور، این تیم را همراهی کردند.

با توجه به هزینه های چند میلیاردی این سفر، سوالی که مطرح است اینکه با وجود مشکلات اقتصادی و بحران ارزی این روزهای کشور، آیا ضرورتی به اعزام این تعداد نفرات از سوی فدراسیون کاراته به یک رویداد آسیایی بوده است؟

مساله مبهم دیگر ، نگاه تبعیض آمیز شورای برون مرزی در قبال رشته های رزمی است که ماهیت این شورا را تا حد زیادی زیر سئوال برده است.

این شورا در حالی به رشته هایی چون کاراته نگاه مهربانانه دارد که انجمن های معتبر مبارزه ای چون موی تای، جوجیتسو و ساواته، علیرغم برخورداری از موقعیت ارزنده بین المللی، همواره در اعزام هایشان مورد بی مهری و سختگیری قرار گرفته اند.

همین چند وقت پیش بود که شورای برون مرزی با اعزام تیم ملی جوجیتسو به رقابتهای جهانی ابوظبی مخالفت کرد و یا در مورد موی تای، تصمیمات سختگیرانه این شورا سبب شد تا تیم ملی این رشته، با ترکیبی ناقص و دست و پا شکسته عازم مسابقات جهانی تایلند شود‌.

در این بین آنچه مشخص است اینگونه رفتارها نه تنها به رشد و پیشرفت ورزش کشور کمکی نمی کند، بلکه  به فرصت سوزی و ایجاد تنش و اختلاف در میان رشته های ورزشی خواهد انجامید.

سوال این است که مگر شورای برون مرزی وزارت ورزش ریالی بودجه به این انجمن ها پرداخت کرده که حال از جایگاه یک مدعی، چنین برخورد سوگیرانه ای با انجمن های خودگردان دارد؟!

از طرفی مطابق با اسناد موجود، مجموعا به دو‌انجمن ساواته و جوجیتسو JJIF در مقطع زمانی دو ساله همکاری با فدراسیون کاراته بودجه ای یک میلیاردی تعلق گرفته که فدراسیون کاراته ریالی از آن را به این انجمن ها پرداخت نکرده و ظاهرا صرف مسایل دیگر شده است که جا دارد وزارت ورزش در این خصوص به بررسی و تحقیق بپردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز