خبرگزاری کار ایران

سجادی: از هیچکدام از نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال حمایت نمی‌کنم/ مردم انتظار دارند به پرونده ویلموتس ورود کنیم و نباید بی تفاوت باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۱۹۳

وزیر ورزش و جوانان در مورد حمایت از گزینه ریاست فدراسیون فوتبال و همچنین پرونده ویلموتس توضیحات مهمی ارائه داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سیدحمید سجادی درخصوص حضور بانوان در استادیوم‌ها با شروع لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: برای موضوع نامه فیفا به فدراسیون فوتبال پیگیری کردیم و اعلام شد که فیفا الزامی دراین خصوص برای فدراسیون نگذاشته و برای حضور بانوان در ورزشگاه پیشنهاداتی پیرو نامه‌هاق قبلی شده است.

وی افزود: در سال گذشته نیز حضور بانوان در ورزشگاه را داشتیم همچون بازی تیم ملی مقابل عراق که شاهد حضور پرشور بانوان بودیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حادثه ورزشگاه مشهد برای تعدادی از بانوان خاطرنشان کرد: اتفاقی که در مشهد رخ داد برای هیچ‌کس خوشایند نبود و همان موقع نیز تاسف خود را از وقوع این حادثه اعلام کردیم. زیرساخت لازم برای حضور بانوان در آن دیدار مهیا نبود ولی متاسفانه به دلیل ناهماهنگی صورت گرفته شاهد برخی اتفاقات تلخ بودیم. به عنوان وزیر ورزش و جوانان از همه بانوانی که دوست داشتند در آن بازی در ورزشگاه حضور داشته باشند و نتوانستند عذرخواهی می‌کنم.

دکتر سجادی همچنین با اشاره به این موضوع که دولت و وزارت ورزش و جوانان مشکلی با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ندارد تصریح کرد: خوشبختانه در هر بازی که لازم بود زیرساخت‌های لازم را فراهم کردیم و با کسب مجوز از نهادهای مربوطه بانوان به ورزشگاه آمدند. دوستان ما در فدراسیون فوتبال درحال بررسی هستند و ما نیز جلسه‌ای گذاشتیم که بتوانیم در این راستا کمک لازم را به فدراسیون فوتبال داشته باشیم.

وی همچنین درخصوص پرونده ویلموتس اظهار داشت: طبق قانون ما یک وظیفه نظارتی در ورزش کشور و در قبال همه رشته‌ها داریم. در برنامه صف اول تمام ابعاد پرونده ویلموتس و مبالغی که به صورت پیش پرداخت به او دادیم و ضمانتی که یکی از شرکت‌ها برای این مربی پرداخت کرد، توضیح دادم.

وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال مبلغ ۲۵ میلیارد تومان به صورت ریالی به شرکت مورد نظر بابت دو میلیون یورو پرداخت کرده است. از آنجا که ضمانت پرداخت ساختمان فدراسیون بود درحال حاضر شش دانگ ساختمان به نام شرکت شده است. سه دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس نیز به نام شرکت شده چون ساختمان پرسپولیس نیز جزو دارایی‌های فدراسیون فوتبال است.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: علاوه بر مبلغ سه میلیون و سیصد هزار یورویی که باید به ویلموتس پرداخت شود اخیرا رای دستیاران این مربی نیز صادر شد و فدراسیون فوتبال منتظر اعلام جریمه دیرکرد پرداخت به آقای ویلموتس هم است. این اتفاق عبرتی برای ورزش کشور است و اینکه بعد از این بصیرت لازم را برای آینده داشته باشیم.

وی گفت: مردم از ما و دستگاه‌های حاکمیتی انتظار پیگیری دارند و برای این مشکلی درحال همفکری هستیم که رسیدگی لازم را داشته باشیم و نتایج آن نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد. آنچه مشخص است ما نمی‌توانیم به پرونده ویلموتس بی‌تفاوت باشیم. بعد از برنامه صف اول عده‌ای بر من خرده گرفتند که چرا به موضوع ویلموتس در برنامه پرداختم؛ همان کسانی که خودشان در گذشته باشگاه‌های بزرگی را به نابودی کشاندند در فضای مجازی برای من خط و نشان کشیدند.

دکتر سجادی خاطرنشان کرد: بنده در برنامه صف اول به وظیفه قانونی و حاکمیتی که تعیین شده عمل کردم و یکسری از نکات را گفتم. خیلی‌ها با این صحبت‌ها به لرزه افتادند بدون اینکه بخواهم نامی از کسی ببرم.

دکتر سجادی با اشاره به برخی شایعات مطرح شده مبنی براینکه در رسانه ملی از یکی از کاندیداهای فدراسیون فوتبال حمایت شده است عنوان کرد: وزارت ورزش و جوانان هیچ گونه دخالتی در امور انتخاباتی فدراسیون فوتبال ندارد و از هیچ گزینه‌ای نیز حمایت نمی‌کنیم و تنها کمک می‌کنیم که زودتر انتخابات برگزار و فدراسیون از شرایط سرپرستی خارج شود.

وی گفت: بازی‌های جام جهانی را پیش‌رو داریم که برای ما بسیار مهم است هرچند که تنها به جام جهانی فکر نمی‌کنیم و در آستانه شروع لیگ جدید باید بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشیم. انسجام فدراسیون باعث می‌شود لیگ با شرایط بهتری آغاز شود و ادامه پیدا کند.

دکتر سجادی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی نیز وقتی حضور پیدا کردم با توجه به اینکه سوالات مطرح شده در صحن مرتبط با سوال بنده نبود این موضوع مطرح شد که چرا اجازه داده‌ایم برخی از مسببان پرونده ویلموتس بازهم در فدراسیون حضور پیدا کنند. متاسفانه زمان پاسخگویی دیگر نداشتم ولی الان می‌گویم که ما طبق قانون نمی‌توانیم از حضور هیچ‌کس در عرصه انتخابات جلوگیری کنیم. هر شخصی که شرایطش را داشته باشد می‌تواند ثبت‌نام کند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: روز گذشته بنده به ناحق درخصوص پرونده ویلموتس مورد مواخذه قرار گرفتم. بعد از ثبت‌نام این دستگاه‌های نظارتی و امنیتی هستند که بررسی می‌کنند چه افرادی واجدشرایط حضور در عرصه انتخابات هستند. در ابتدای ثبت‌نام نامزدها نمی‌توان کسی را جلوگیری کرد. درخصوص پرونده ویلموتس تا جایی که قانون به ما اجازه می‌دهد پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد و پیگیر مطالبه مردم هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز