خبرگزاری کار ایران

والیبال زیر ۲۳ سال جهان - برزیل؛

ملی‌پوشان والیبال به دنبال دفاع از اعتبار ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۹۷

از هر گروه دو تیم به مرحله بعد صعود می‌کنند که به صورت ضربدری با هم مسابقه خواهند داد. تیم‌های پیروز راهی دیدار نهایی و بازنده‌ها برای عنوان سومی بایکدیگر رقابت خواهند کرد.

نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر ۲۳ سال جهان از فردا یکشنبه با حضور ۱۲ تیم برتر جهان در برزیل آغاز خواهد شد که تیم والیبال ایران با هدایت پیمان اکبری برای دفاع از اعتبار این رشته ورزشی به میدان می‌رود.

به گزارش ایلنا، والیبال ایران بعد از کسب مقام قهرمانی قاره کهن آسیا در سال ۲۰۱۱ و درخشش در نخستین حضور خود در لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۳ به عنوان یکی از مدعیان واقعی این رشته ورزشی در جهان معرفی شد. تیم ملی والیبال کشورمان در حال حاضر در هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در دبی با ۲۰ کشور برای کسب عنوان قهرمانی آسیا در رقابت است. تیم ملی والیبال ایران امروز شنبه در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها به مصاف ژاپن می‌رود. این تیم دو گام دیگر تا کسب دومین عنوان قهرمانی خود در این رقابت‌ها فاصله دارد و در صورت کسب قهرمانی به عنوان نماینده این قاره در مسابقات بین قاره‌ای که اواخر آبان ماه در ژاپن برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

تیم والیبال زیر ۲۳ سال کشورمان به عنوان جایگزین این تیم در رقابت‌های آتی این رشته ورزشی در آسیا و جهان خواهد بود. تیم والیبال زیر ۲۳ سال کشورمان در حال حاضر در برزیل حضور دارد تا به عنوان یکی از ۱۲ تیم برتر جهان در نخستین دوره مسابقات قهرمانی جهان شرکت کند.

حضور ایران در نخستین رویداد جهانی زیر ۲۳
برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان ایده فدارسیون جهانی این رشته ورزشی است که امسال(۲۰۱۳) برای نخستین بار برگزار می‌شود. فدراسیون بین‌المللی والیبال FIVB دوازده کشور قدرتمند در این رشته ورزشی را برای حضور در نخستین دوره این رقابت‌ها انتخاب کرد که از قاره کهن آسیا، ایران به عنوان نخستین انتخاب بود.

تیم والیبال زیر ۲۳ سال کشورمان با تیم‌های استرالیا، مکزیک، روسیه، صربستان و ونزوئلا در گروه دوم این رقابت‌ها قرار دارد که دور مقدماتی مسابقات از فردا یکشنبه ۱۴ مهرماه آغاز و به مدت ۶ روز ادامه خواهد داشت.

همچین تیم‌های برزیل(میزبان)، آرژانتین، بلغارستان، مصر، تونس و جمهوری دومینکن در گروه نخست این مسابقات قرار دارند.

برنامه بازی‌های دور مقدماتی تیم ایران به وقت محلی به قرار زیر است:
یکشنبه ۱۴ مهرماه؛ ایران – استرالیا، ساعت ۱۴
دوشنبه ۱۵ مهرماه، ایران – مکزیک، ساعت ۹
سه شنبه ۱۶ مهرماه، ایران – روسیه، ساعت ۹
چهارشنبه ۱۷ مهرماه؛ ایران – صربستان، ساعت ۱۱
پنج شنبه ۱۹ مهرماه استراحت تیم های شرکت کننده در مسابقات
جمعه ۲۰ مهرماه، ایران – ونزوئلا، ساعت ۱۱

از هر گروه دو تیم به مرحله بعد صعود می‌کنند که به صورت ضربدری با هم مسابقه خواهند داد. تیم‌های پیروز راهی دیدار نهایی و بازنده‌ها برای عنوان سومی بایکدیگر رقابت خواهند کرد.

تیم والیبال زیر ۲۳ سال در یک نگاه

پیمان اکبری سرمربی تیم ملی والیبال زیر ۲۳ سال کشورمان پس از ۶ ماه تمرین در مراحل مختلف اردوی آماده سازی، ۱۲ بازیکن ایران برای برای حضور مسابقات قهرمانی جهان انتخاب کرد که اسامی آنها به شرح زیر است:
پاسورها: رسول نجفی و فرهاد سال افزون
قطر پاسورها: سهیل احمدی و رضا قرا
دفاع وسط: سامان فائزی، حامد باقرپور و سجاد دهنوی
لیبرو: ناصر رحیمی پناه
دریافت کننده قدرتی: مجتبی میرزاجانپور، سعید شیرود، میلاد عبادی پور و حامد تاریوردی
علی پور عروجی به عنوان سرپرست، پیمان اکبری(سرمربی)، رضا ابراهیمی و کیوان مجردی(کمک مربی)، علی محمدی فرد(فیزیوتراب)، علیرضا طلوع‌کیان(آنالیزور)، اکبر عسگری(ماساژور) و محمد هادی قاسمی به عنوان مربی بدنساز تیم ملی والیبال زیر ۲۳ سال ایران را در مسابقات جهانی همراهی می کنند.

تیم والیبال زیر ۲۳ سال ایران در مدت ۶ ماه برنامه‌های آماده سازی خود برای حضور شایسته در رقابت‌های جهانی، دو اعزام برون مرزی نیز داشت که در مسابقات والیبال جام ریاست جمهوری قزاقستان به مقام قهرمانی دست یافت.

مسابقات والیبال چهار جانبه آرژانتین دیگر حضور برون‌مرزی این تیم بود که با تیم های والیبال زیر ۲۳ سال روسیه، استرالیا و آرژانتین(میزبان) در دو تورنمنت به رقابت پرداخت. تیم والیبال زیر ۲۳ سال کشورمان در این دو تورنمنت نخست در شهر مورون سوم شد و در دومی که در شهر کابا برگزار شد، عنوان چهارمی را به دست آورد.

پیمان اکبری سرمربی تیم والیبال زیر ۲۳ سال قبل از آغاز دیدارهای ۴ جانبه آرژانتین تاکید کرده بود این رقابت‌ها برای شناخت نقاط ضعف و قوت تیم است و نتایج آن برای ما اهمیتی ندارد.

شاگردان اکبری از فردا یکشنبه باید توانایی‌های خود را در این رشته ورزشی در مسابقات قهرمانی جهان به نمایش بگذارند تا ثابت کنند نماینده شایسته ای برای ایران اسلامی و جایگزین شدن در تیم ملی والیبال ایران هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز