خبرگزاری کار ایران

بازی های کشورهای اسلامی - اندونزی(۸)؛

افشارزاده: ۱۲ تا ۱۶ مدال کسب خواهیم کرد / بدنبال کسب میزبانی پنجمین دوره هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۵۹

با توجه به حضور ۵۷ کشور اسلامی علاقه مند به حضور در این بازی ها، لازم بود از ۲ سال قبل برای میزبانی این بازی ها برنامه ریزی شود.

دبیر کل کمیته ملی المپیک تاکید کرد که کاروان اعزامی ایران به سومین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی بهتر از دوره قبل که عنوان چهارمی را کسب کرده بود نتیجه خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به اندونزی، بهرام افشارزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت میزبانی اندونزی برای برگزاری سومین دوره بازی های کشورهای اسلامی گفت: با توجه به اینکه زمان برگزاری این بازی ها تغییر یافت و همچنین مکان برگزاری این بازی ها از جاکارتا به پالم بانگ انتقال یافت، شرایط میزبانی نیز تغییرات زیادی داشت. با توجه به حضور ۵۷ کشور اسلامی علاقه مند به حضور در این بازی ها، لازم بود از ۲ سال قبل برای میزبانی این بازی ها برنامه ریزی شود.

سرپرست کاروان ایران در این بازی ها خاطر نشان کرد: محل برگزاری بازی ها، ورزشگاه ها و سرویس هایی که برای برگزاری بازی های مانند المپیک و بازی آسیایی لازم است، با توجه به محدودیت های موجود، وجود نداشت و میزبان این موارد نتوانست نظر شرکت ها را تامین کند. کمیته تشکیلاتی بازی هاعلاقه زیادی به برگزاری مطلوب این باز ی ها داشت ولی محدودیت های موجود مانع محقق شدن این خواسته تا اینجا بوده است.

افشارزاده همچنین تاکید کرد: ما سعی کردیم زودتر از موعد مقرر در محل برگزاری رقابت ها حضور پیدا کنیم تا بتوانیم شرایط و امکانات لازم برای ورزشکاران را فراهم کنیم و به همین دلیل ۲۴ شهریورماه به این شهر آمدیم. وضعیت غذا از فاکتورهای اصلی میزبانی است که هنوز پالم بانگ در شرایط ایده آل نیست و مسئولین برگزاری قول مساعد شدن شرایط را بعد از مراسم افتتاحیه داده اند.

وی با اشاره به حضور ورزشکاران مطرح در این رقابت ها افزود: ورزشکارانی از کشورهایی حضور دارند که قهرمانی آسیا و جهان را در کارنامه خود دارند و بارها حضور در میادین بزرگ را تجربه کرده اند و انتظار پذیرایی مطلوبی را دارند لذا IOC سعی کرد تا شرایط را بهتر کند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص تلاش ایران برای میزبانی دوره بعد این رقابت ها گفت: دوم مهرماه جلسه مسئولین فدراسیون کشورهای اسلامی در پالم بانگ برگزار می شود و کشورهای کاندیدای میزبانی اعلام آمادگی می کنند. جمهوری آذربایجان به عنوان میزبان چهارمین دوره این رقابت ها انتخاب شده و ایران باید به دنبال میزبانی دوره پنجم بازی های کشورهای اسلامی باشد. برای میزبانی این رقابت ها باید با وزارت ورزش هماهنگ باشیم و به دلیل سطح کاری وزارت ورزش نتوانسیم این کار را انجام دهیم اما هنوز فرصت باقی است.

وی یادآور شد: خوشبختانه ایران شرایط لازم برای این میزبانی را دارد و باید از حالا برای برگزاری این مسابقات آمادگی داشته باشیم. همچنین عربستان امکانات زیادی را در اختیار کشورهای مسلمان و بخصوص کشورهای آفریقای جنوبی قرار می دهد تا امکان حضور در این رقابت ها را داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امروز حسرت از دست رفتن میزبانی ایران در دومین دوره را نمی خورید، گفت: آن یک مسئله سیاسی بود و مجمع عمومی با توجه به مسائلی که پیش آمد در جلسه مجمع عمومی رای به عدم میزبانی ایران داد.

افشارزاده در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از نتیجه کاروان ایران در این دوره از رقابت ها نیز گفت: ما سعی کردیم ورزشکارانی را که بخت کسب مدال دارند به این رقابت ها اعزام کنیم. به همین دلیل اگر مسئله خاصی پیش نیاید ۱۲ تا ۱۶ مدال می گیریم و به دنبال کسب جایگاهی بهتر از دوره قبل هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز