خبرگزاری کار ایران

سلطانی: رادوشویچ هم خیلی بهتر از او است/ جذب حامد لک دیوانگی است

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۱۵۲

دروازه‌بان سابق پرسپولیس نسبت به شایعات نقل و انتقالاتی درباره جذب حامد لک واکنش نشان داد و آن را یک تصمیم بد تلقی کرد.

به گزارش ایلنا، بهروز سلطانی، دروازه‌بان سابق پرسپولیس و تیم ملی همیشه خیلی رک حرف می‌زند. او درباره رادوشویچ، بیرانوند،حامد لک و پست دروازه‌بانی در پرسپولیس نکته‌های جالبی  برای گفتن دارد و بدون رودربایستی حرف‌هایش را می‌زند.

 

بعد از رفتن بیرانوند، رادوشویچ فیکس شده و با وجود اینکه در طول فصل عملکرد خوبی داشت اما در دو بازی قبلی پیش از دیدار با سایپا چند اشتباه مرتکب شد.

 اول بحثم باید بگویم هر باشگاهی چه پرسپولیس باشد چه دسته سومی یا محلات، هر تیمی گلری داشته باشد که نیمکت‌نشینش 5 درجه بیشتر با او اختلاف فنی داشته باشد نمی‌تواند خودش را بالا بکشد. وقتی دروازه‌بانی ببیند ذخیره‌اش قوی است زحمت می‌کشد خودش را بالا بکشد. من اگر بخواهم به بیرانوند نمره بدهم به او 19 یا 20 می‌دهم چون گلر ملی است و وقتی هم در پرسپولیس بود همیشه از او حمایت کردم. این گلر کروات را هیچ‌وقت با بیرانوند مقایسه نکنید چون او گلر ملی بود. در مصاحبه‌های قبلی‌ام هم گفتم این دروازه‌بان هیچ‌وقت در کوران مسابقات قرار نداشت و گاهی در ترکیب قرار می‌گرفت و فعالیت می‌کرد. من اگر بخواهم به او نمره بدهم از 20 به او 12 یا 13 می‌دهم. دلیلش هم این است که کسی را ندارد تا با او مبارزه کند. شاید اگر یکی مثل بیرانوند یا ضعیف‌تر از او کنارش بود شرایط بهتری داشت اما وقتی ذخیره مناسبی ندارد افت می‌کند. این گلر که همیشه هم اسمش را یادم می‌رود دروازه‌بان ششدانگی نیست و در خروج‌هایش هم ایراد دارد. من در پرسپولیس گلری می‌کردم اما در تیم ملی راحت‌تر بودم چون گلر در پرسپولیس تحت فشار زیادی قرار دارد و اگر یک گل بد بخورید در جامعه همه درباره‌اش صحبت می‌کنند و اعتراض دارند اما تیم ملی آن حساسیت را ندارد. با این حال سؤال مهم این است که الان پرسپولیس چه دروازه‌بانی را می‌تواند بیاورد؟

الان کلاً 3، 4تا دروازه‌بان تاپ داریم که همگی با تیم‌های‌شان قرارداد دارند.

مثلاً الان سپاهان پیام نیازمند را دارد یا استقلال حسینی را. گلر خوب می‌تواند باعث آرامش فکر مربی باشد چون اگر یک اشتباه کند بقیه باید 90 دقیقه بدوند تا آن اشتباه را جبران کنند. پست‌های دیگر اینطوری نیست، مثلاً اگر فورواردی یکی دو گل نزد یا پنالتی را خراب کرد در آخر کسی اشتباهاتش را نمی‌بیند. من می‌گویم شما الان به اندازه انگشتان دست‌های‌تان که نه، بلکه 6تا گلر خوب هم پیدا نمی‌کنید. این هم از ضعف فدراسیون است. من شخصاً با آقای تاج و معاون‌شان صحبت کردم. گفتم من به کنار اما بروید 4، 5تا مثل عابدزاده و نکیسا را بیاورید، کلاس دروازه‌بانی بگذارید، حقوق بدهید و تشویق کنید. الان توی مملکت‌مان و در همین باز‌ی‌های لیگ می‌بینیم که چقدر در این پست ضعف داریم.

اتفاقاً در همین فصل و فصل قبل اشتباه دروازه‌بانی در لیگ برتر خیلی دیده‌ایم.

 بله، همین هفته دیدید مهدی رحمتی چه گلی خورد. شما گلر ملی بودی باید از آن زاویه گل بخوری؟ من به شاگردانم می‌گویم اگر از آن زاویه گل خوردی باید بمیری.

مدتی است شایعه شده پرسپولیس می‌خواهد حامد لک را جذب کند و حتی توافقات تا مرحله نهایی پیش رفته. به نظر شما لک گزینه مناسبی برای دروازه پرسپولیس است؟

 نه، لک کجا، بیرانوند کجا. این گلر خارجی هم خیلی بهتر از لک است.

از نظر فنی می‌گویید یا شخصیتی؟

 من کاری به حاشیه ندارم. من همه گلرها را می‌شناسم و فقط فنی می‌گویم. در دروازه پرسپولیس از قبل از انقلاب تا الان همه گلرهای ملی آمده‌اند و رفته‌اند. هرکسی بوده 6، 7 سال در تیم ملی هم بازی کرده. من در تیم ملی بازی می‌کردم استرسی نداشتم اما از احمدرضا یا نیما بپرسید اینجا چقدر استرس دارد. هرکسی می‌خواهد لک را بیاورد دیوانه است و اگر به همان دوتا گلر جوان میدان بدهند حداقل آینده‌نگری کرده‌اند. بله اگر پیام نیازمند بود عالی بود.

پیام را می‌خواهند و گزینه اول‌شان است اما با سپاهان قرارداد دارد.

 بله، من هم باشم نمی‌دهم. حسینی، مظاهری و نیازمند عالی هستند و عملکردشان را دیده‌ام و هیچ‌وقت باشگاه‌های‌شان آنها را نمی‌دهند اما به‌شخصه می‌گویم لک نمی‌تواند در این پایگاه که گلرهای نامداری در آن حضور داشته‌اند موفق باشد. من به آن گلری که از یاسوج آمده بود هم همان زمان گفتم آقا این کار را نکن چون زندگی‌ات خراب می‌شود.

یا مثلاً میثاق معمارزاده، گلر ملی استایل خوب و فنی قوی بود اما عاقبت‌به‌خیر نشد.

خواهشاً از او بپرسید قبل از رفتنش به پرسپولیس به او چه گفتم. گفتم زود است. او دروازه‌بانی عالی بود اما الان کجاست؟ لک اصلاً در حد این دروازه نیست. پست دروازه‌بانی در پرسپولیس کار وحشتناکی است و اگر اشتباه کنی تو را از بین می‌برد و باید با فوتبال خداحافظی کنی. میثاق گلر ششدانگی بود اما راهش را اشتباه رفت. لک هم باید در تیم‌های دیگر بایستد کارش را بکند و اگر بیاید پرسپولیس شش ماه نشده باید برود.

البته لک 29 سال دارد و کم‌تجربه نیست ضمن اینکه به تیم ملی هم دعوت شده.

 می‌دانم، بحث در مورد موضوع فنی و فوتبالی است و خدای ناکرده نمی‌خواهم به شخصیت لک توهین کنم اما اگر بیاید اینجا فوتبالش نابود می‌شود. الان خیلی از گلرهای ما که از نظر فنی هم خیلی بالا نیستند هر سال در تیم‌های لیگ برتری می‌چرخند و پول خوبی هم درمی‌آورند. همیشه هم هستند. بعضی‌ها در این 10 سال بیشترین پول را گرفته‌اند اما کسانی که آمدند پرسپولیس در زندگی‌شان به مشکل خوردند. به‌عنوان یک برادر بزرگتر به لک می‌گویم این چند سال آخر فوتبالت با عزت و احترام در تیم‌های دیگر بازی کن و  پولت را بگیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز