خبرگزاری کار ایران

تلاش چهار تیم برای لیگ قهرمانان آسیا؛ استقلال، تراکتور، سپاهان و فولاد آسیایی می‌شوند؟

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۸۵۰

چهار تیم استقلال، تراکتور، سپاهان و فولاد خوزستان برای دو سهمیه قطعی لیگ قهرمانان در فاصله 90 دقیقه تا پایان لیگ برتر در تلاش خواهند بود.

به گزارش ایلنا، حضور در لیگ قهرمانان آسیا، یک اتفاق بزرگ برای قریب به اتفاق تیم‌های لیگ برتر محسوب می‌شود. به همین دلیل مدعیان ابتدا برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می‌کنند و در صورت ناکامی در رسیدن به این هدف، انرژی خود را روی کسب سهمیه می‌گذارند. آنها خوب می‌دانند حضور در ویترین بزرگی چون لیگ قهرمانان که مهمترین تورنمنت باشگاهی در قاره کهن به حساب می‌آید، می‌تواند نام باشگاه مورد نظر را در آسیا مطرح کند و البته بازیکنانش را نیز به شهرت برساند. از سویی دیگر اسپانسرها نیز سراغ تیم حاضر در لیگ قهرمانان آسیا می‌آیند و همین مسأله سود خوبی را به خزانه باشگاه تزریق خواهد کرد.

در لیگ برتر از وقتی سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا نیز به میان آمده، حساسیت بازی‌ها افزایش پیدا کرده. حالا که پرسپولیس عنوان قهرمانی را به دست آورده، تیم‌ها در دو جبهه می‌جنگند. گروهی که شامل حدود شش تیم می‌شود، برای بقا تلاش می‌کنند و 4 تیم هم امید دارند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند.

پرسپولیس با توجه به کسب عنوان قهرمانی و تثبیت صدرنشینی، سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده. این تیم در جام حذفی هم شرایط مناسبی دارد و با حضور در نیمه‌نهایی حتی می‌تواند در این رقابت هم به عنوان قهرمانی برسد. سایر تیم‌هایی که در نیمه‌نهایی جام حذفی حضور دارند، استقلال، تراکتورو نفت مسجدسلیمان هستند. از میان این سه تیم، دو تا از آنها برای کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا – از طریق کسب رتبه دوم یا سوم در لیگ – تلاش می‌کنند. از طرفی در جام حذفی هم به مراحل بالا رسیده‌اند و می‌کوشند تا با موفقیت در این تورنمنت هم بتوانند صعودشان به رقابت‌های آسیایی را تضمین کنند.

فعلاً اما هفته پایانی لیگ در راه است؛ نخستین جامی که می‌تواند ضمانت حضور در آسیا را به تیم‌ها بدهد. استقلال با کسب 50 امتیاز از 29 بازی و تفاضل گل بالاتر نسبت به تراکتور، رتبه دوم جدول را در اختیار دارد و تیم تبریزی هم سوم است. سپاهان و فولاد، هر یک با کسب 48 امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند. با توجه به حساسیت موجود در جدول، می‌توان بازی این چهار تیم در هفته سی‌ام را به دیدارهای مرگ و زندگی تشبیه کرد. هر چند تراکتور و استقلال می‌توانند امیدوار به قهرمانی در جام حذفی نیز باشند تا برای صعود به آسیا میانبر بزنند.

مهمترین بازی هفته قطعاً در اهواز برگزار خواهد شد. جایی که تراکتور باید به میهمانی فولاد برود. دو تیم در جدول تنها دو امتیاز فاصله دارند و میزبان تنها در صورت پیروزی می‌تواند به کسب سهمیه آسیا امیدوار باشد. از طرفی تراکتور هم با تکیه بر توانایی‌های بازیکنانی نظیر احسان حاجی‌صفی، رشید مظاهری، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه با کسب تساوی در اهواز قادر است سهمیه حضور خود در آسیا را تا حدود بسیاری تضمین کند، ولی با گرفتن سه امتیاز خیالش کاملاً راحت می‌شود. دو تیم با توجه به حساسیت این بازی در روزهای گذشته مصاحبه‌های متعددی درباره داوری داشتند و تلاش کردند فضای بازی را به نفع خودشان تغییر دهند.

استقلال در بوشهر باید مقابل شاهین بازی کند. جدال با یاران مهدی پاشازاده که مثل پرسپولیس، نساجی، شهر خودرو، نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان جزو تیم‌های بدون دغدغه لیگ نوزدهم در هفته پایانی محسوب می‌شوند. سقوط شاهین قطعی شده اما پاشازاده خوب می‌داند این بازی می‌تواند ویترین ارزشمندی برای او باشد. ضمن اینکه سایر تیم‌ها هم به نتیجه این بازی توجه دارند تا شاید بتوانند یکی از رده‌های دوم و سوم را تصاحب کنند. استقلال با تساوی هم سهمیه‌اش را قطعی می‌کند، ولی پیش از دربی خیلی دوست دارد در بوشهر به سه امتیاز برسد و نایب‌قهرمان شود.

سپاهان امشب میهمان پیکان است و این دیدار هم در نوع خود جذاب و سرنوشت‌ساز خواهد بود. سپاهان با پیروزی هفته قبل برابر شهرخودرو به کسب سهمیه آسیا امیدوار شده، ولی پیکان هم برای فرار از سقوط از لیگ برتر تلاش می‌کند. سپاهان در صورت پیروزی و توقف تراکتور یا شکست استقلال سهمیه‌اش را قطعی می‌کند. البته کسب رتبه چهارم هم می‌تواند برای سپاهان به معنی جواز رسیدن به آسیا باشد. این اتفاق در حالتی رخ می‌دهد که یکی از تیم‌های بالاتر از سپاهان به قهرمانی جام حذفی برسد که می‌تواند پرسپولیس، استقلال یا تراکتور باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز