خبرگزاری کار ایران

اصغر مدیرروستا:

تا وقتی دلالیسم در فوتبال ایران باشد نباید از قرارداد ویلموتس تعجب کرد

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۳۰۷

علی اصغر مدیرروستا از پیشکسوتان فوتبال کشورمان این روزها، بیشتر از گذشته دغدغه فوتبال را دارد و اتفاقات اخیر در فوتبال باعث شده است او راحت‌تر حرف‌هایش را بزند.

به گزارش ایلنا، این پیشکسوت فوتبال کشورمان معتقد است با این شرایط و وضعیتی که از سال‌های گذشته در فوتبال شروع شده است، این فوتبال خواهد بود که حتی در آینده نیز از این شرایط متضرر خواهد شد. او در خصوص شروع بازی‌ها و اینکه بازیکنان باید بیشتر مراقب خودشان باشند نیز حرف‌هایی دارد و معتقد است شروع بازی‌ها اجتناب‌ناپذیر است اما نباید منتظر کیفیت بالایی در مسابقات باشیم.

 

امیدوارم در طول روزهای گذشته در صحت کامل بوده باشید و مشکلی بابت کرونا برای شما پیش نیامده باشد؟

شما لطف دارید، شکر خدا خودم و خانواده‌ام مشکلی نداشتیم و از صمیم قلب برای همه هموطنانم و جامعه ورزش و فوتبال آرزوی سلامتی و صحت دارم.

 

هنوز هم اختلافات درباره شروع بازی‌های فوتبال و ادامه لیگ برتر ادامه دارد، چه نظری در این باره دارید؟

بگذارید قبل از شروع، من از همینجا از همه کسانی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم درگیر موضوع کرونا هستند و برای مردم کشورمان ایثار می‌کنند، تشکر کنم. متأسفانه طی ماه‌های گذشته کرونا بر زندگی همه افراد دنیا تأثیر گذاشته و فوتبال و ورزش دنیا هم تحت تأثیر این شرایط بوده است. فوتبال ما هرچند دیر اما به هر حال با حضور این ویروس ناخوانده هم تحت تأثیر قرار گرفت. تعطیلی فوتبال و البته بیشتر فعالیت‌های کشور در وهله اول به نفع خود افراد جامعه بود و حفظ جان مردم و ورزشکاران در اولویت بوده و هست. الان هم به نظر من چیزی تغییر نکرده است و همچنان جان افراد و ورزشکاران در اولویت است اما به هر حال همانطور که مسئولان می‌گویند ما مجبور هستیم با شرایط، خودمان را هماهنگ کنیم و در عین حال به کارهای‌مان هم برسیم. فوتبال هم از این قاعده مستثنی نیست و حتی اگر الان هم کار را شروع نکنیم مجبور هستیم در آینده نزدیک این کار را انجام دهیم. شاید بتوان گفت ادامه دادن لیگ برتر تمرینی برای لیگ آینده خواهد بود.

 

یعنی معتقدید باید کارها را شروع کرد و فوتبال را هم ادامه داد؟

در طول ماه‌های گذشته تیم‌ها و بازیکنان به صورت انفرادی و گاهی گروهی تمرین کردند و به طور حتم می‌توان گفت که با این وضعیت فوتبال افت شدیدی خواهد داشت. شما دیدید که حتی با شروع فوتبال آلمان مشخص شد کیفیت قبلی نیست و این افت نباید بیشتر از این شود. به نظرم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عدم حضور تماشاگران، دست ندادن بازیکنان و دیگر اقداماتی که از سوی مسئولان اعلام می‌شود ما نیز کارمان را شروع کنیم.

 

به هر حال کیفیت ادامه لیگ برتر هم مدنظر است

بله اما نباید خیلی منتظر کیفیت باشیم و در هر صورت مشکل دیگری که وجود دارد، میزان آمادگی بازیکنان است. به نظرم باید بازیکنان مراقبت بیشتری داشته باشند، به هر حال تجربه نشان می‌دهد در چنین شرایطی آسیب‌دیدگی بازیکنان بیشتر است.

تا وقتی دلالیسم در فوتبال ایران باشد نباید از قرارداد ویلموتس تعجب کرد

با وجود قدیمی شدن موضوع و البته احتمال تکرار مسائلی که در مورد ویلموتس به وجود آمد، این مسأله همچنان داغ است و مباحثی در این باره مطرح می‌شود، شما در این باره صحبتی دارید؟

برعکس من فکر می‌کنم این مسائل هیچ وقت قدیمی نمی‌شوند چرا که در طول سال‌های گذشته همیشه فوتبال ما از این مسأله زجر کشیده است. به طور قاطع می‌گویم که فوتبال ما تحت تأثیر دلالی است و همه اتفاقاتی هم که درباره ویلموتس و حتی کی‌روش رخ داد، به خاطر حضور دلالی در فوتبال بوده و هست. متأسفانه در طول سال‌های گذشته یک عزم جدی برای برخورد هم نبوده است و سازمان مشخصی هم برای کار نبوده و نیست. فدراسیون فوتبال و فوتبال کشورمان سال‌هاست از این موضوع به لحاظ مادی متضرر می‌شود. بیشتر کارها در فوتبال به خاطر منافع شخصی پیش می‌رود و منافع ملی مدنظر نیست.

 

ظاهراً این مسأله کاملاً مشخص است ولی کسی توجهی به آن نمی‌کند.

همینطور است، چند سال است که فدراسیون فوتبال فقط نظاره‌گر قراردادهای آنچنانی است و کاری نمی‌تواند بکند. متأسفانه عوامل انگشت‌شماری در فدراسیون و فوتبال نفوذ دارند که فوتبال دست آنها است و بیشتر از چند نفر هم نیستند.

 

البته باید اضافه کرد که این افراد فقط به تیم ملی هم بسنده نمی‌کنند

دقیقاً، هر کسی با این افراد همسو باشد، از این تیم به آن تیم می‌رود و هیچ وقت بیکار نیست، البته این را هم بگویم همکارانی در فوتبال دارم که همیشه سالم کار کردند و همچنان با اعتقاد درست کار می‌کنند اما واقعیت این است که این افراد کم هستند و عمده منافع فوتبال ما در جیب دلال‌ها می‌رود و البته برای ماهیگیری بیشتر خیلی وقت‌ها هم دوست دارند آب گل آلود باشد. کسانی که در زد و بند هستند و با این افراد ارتباط دارند، از فوتبال منافع زیادی می‌برند در حالی که بیشتر افراد فوتبالی و استخوان‌خرد‌کرده‌های این رشته باید به دنبال کارهای متفرقه باشند.

تا وقتی دلالیسم در فوتبال ایران باشد نباید از قرارداد ویلموتس تعجب کرد

فکر می‌کنی این وضعیت تا کی ادامه داشته باشد؟

همانطور که اشاره کردم تا عزم جدی برای مبارزه با این افراد و دلالی در فوتبال نباشد، در آینده نیز شاهد قراردادهایی مثل قرارداد ویلموتس خواهیم بود و فوتبال کشورمان همچنان متضرر خواهد شد.

 

با شرایط فعلی وضعیت تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنی و آیا این وضعیت به نفع تیم ملی خواهد بود؟

متأسفانه اصلاً وضعیت خوبی نداریم، همچنان که بیشتر کشورها در فوتبال اوضاع خوبی ندارند، فکر می‌کنم برای حمایت از تیم ملی هم شده باید کارمان در فوتبال را شروع کنیم و اجازه دهیم با رعایت همه موارد بهداشتی، فوتبال به زندگی‌اش ادامه دهد که قطعاً تأثیراتش را در تیم ملی هم خواهیم دید. حالا ممکن است کیفیت خوبی در ادامه بازی‌ها نداشته باشیم اما به طور حتم در صورت رعایت موارد، برای فوتبال کشورمان مفید خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز