خبرگزاری کار ایران

کمپ حجازی، میراثی از فتح الله زاده که به دستش نرسید

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۱۹۳

از زمین تمرینی استقلال که توسط فتح الله زاده تاسیس شد تا زمان بازگشت او به این باشگاه چیزی باقی نمانده است.

به گزارش ایلنا، در سه دوره مدیریت علی فتح‌الله‌زاده در استقلال، آنچه به دستاورد مدیریتی او ثبت شده، تأسیس کمپ ناصر حجازی است. مجموعه‌ای که در طرح اولیه قرار بود شامل چند زمین تمرین، استخر، سالن بدنسازی، اتاق کنفرانس، خوابگاه و رستوران باشد و اگرچه بسیاری از این امکانات فقط روی کاغذ باقی ماند اما همین که استقلال بعد از سال‌ها صاحب یک زمین تمرینی اختصاصی باشد، دستاورد مثبتی تلقی می‌شد.

استقلال چند سالی در این کمپ تمرین کرد و اتفاقاً آخرین قهرمانی آبی‌ها در لیگ، در همان دوران به دست آمد اما هرچه جلوتر آمدیم، کمپی که قرار بود استقلال را از امکانات اجاره‌ای بی‌نیاز کند، مسیری معکوس را پیمود و به جای پیشرفت، پسرفت کرد. آنقدر که دیگر حتی تیم‌های پایه استقلال هم نمی‌توانستند در آن تمرین کنند و عاقبت این مجموعه در ازای مبلغی بسیار ناچیز به مدرسه فوتبال خصوصی اجاره داده شد!

در چند سال گذشته، استقلال مثل تیم‌های خانه به دوش محلی، تمرین در زمین‌های مختلفی را تجربه کرده است؛ از زمین صنایع دفاع تا زمین نفت تهرانسر و از مجموعه ورزشی انقلاب تا زمین شماره 2 آزادی و گاهی هم زمین چمن مصنوعی که حتی برای مدرسه فوتبال هم مناسب نیست! در این مدت، مدیران استقلال بازیکنان و مربیان گرانقیمت، کم نخریدند اما حاضر نشدند بخش کوچکی از هزینه‌های سرسام‌آوری که در فصل نقل و انتقالات انجام می‌دهند، صرف بازسازی و تجهیز کمپ ناصر حجازی کنند. این یک علامت سؤال بزرگ در مدیریت فوتبال ایران (و نه فقط استقلال) است که چطور یک باشگاه در طول دو فصل توان جذب بازیکنان چندصد‌هزار دلاری مثل الحاجی گرو، مارکوس نویمایر، گادوین منشا، آیاندا پاتوسی، ایسما و چندین بازیکن طراز‌اول ایرانی را دارد اما از هزینه کردن برای زیرساخت‌ها، مثل ترمیم چمن زمین اختصاصی خودش عاجز است!

وقتی فتح‌الله‌زاده از استقلال جدا شد، عمر توجه به این کمپ هم به سر رسید و حتی سال گذشته امیرحسین فتحی در پاسخ به این سؤال که چرا زمین تمرینی تیم خودش را تجهیز نمی‌کند، اعلام کرد که این زمین «معارض» دارد و تا مشخص نشدن تکلیف اشخاصی که ادعای مالکیت بر بخشی از زمین این مجموعه را دارند، قرار نیست هزینه‌ای برای آن انجام دهیم.

حالا فقط دو روز بعد از بازگشت رسمی فتح‌الله‌زاده به استقلال، او دیروز به کمپ ناصر حجازی رفت تا از نزدیک وضعیت این مجموعه را ببیند و نشان دهد که وضعیت کمپی که خودش بانی ساخت آن بوده، برای او اهمیت دارد. از تصاویری که منتشر شده، به سادگی می‌توان تشخیص داد که این زمین چمن، حتی برای تفریح روز سیزده بدر خانواده‌ها و انداختن زیرانداز هم هموار و مناسب نیست، چه برسد به برگزاری جلسات تمرینی یک تیم لیگ برتری. با همین فرم «رها شدگی» می‌توان انتظار داشت که رختکن و سایر امکاناتی که قبلاً در این کمپ وجود داشت هم حال و روز بهتری ندارد و در هیچ حالتی مهیای این فصل نمی‌شود. اگر فتح‌الله‌زاده بتواند در ماه‌های آینده این کمپ را به وضعیتی برگرداند که استقلال از آغاز لیگ بیستم بتواند در آن بی‌دغدغه تمرین کند، فقط با همین یک کار، اثبات می‌کند که با وجود همه نقدهایی که به او وارد است، از فتحی، افتخاری و افشارزاده که در سال‌های گذشته به صندلی مدیرعاملی تکیه کرده بودند، شایسته‌تر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز