خبرگزاری کار ایران

مانچینی پس از رسیدن به رکورد پوتزو:

ترجیح می‌دهم به رکورد دو قهرمانی او در جام جهانی برسم!

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۲۶۲

روبرتو مانچینی توانسته 9 پیروزی پیاپی با تیم ملی ایتالیا به دست بیاورد و با رکورد ویتوریو پوتزو در سال‌های 1938 و 1939 برابری کند.

به گزارش ایلنا، ایتالیا مقابل لیختن‌اشتاین در خانه حریف با نتیجه پنج بر صفر پیروز شد و به این ترتیب با 100 درصد پیروزی در مرحله مقدماتی یورو 2020 در صدر جدول قرار بگیرد.

این برد برای مانچینی تاریخی بود. پیش از آن، تنها یک مربی بود که توانسته بود 9 بازی پیاپی را روی نیمکت ایتالیا ببرد و او پوتزو بود. پوتزو در مه ‌1938 تا مارس 1939 این رکورد را رقم زد. او در این میان بلژیک، یوگسلاوی، نروژ، فرانسه، برزیل، مجارستان، سوئیس، فرانسه و آلمان را برد. این رکورد شامل تمامی دیدارهای ایتالیا در جام جهانی 1938 می‌شود. در آن مسابقات، ایتالیا در فینال توانست مجارستان را 4 بر 2 ببرد.

لیست پیروزی‌های مانچینی از نوامبر 2018 و بازی مقابل آمریکا شروع شد و او سپس فنلاند، لیختن‌اشتاین، یونان، بوسنی و هرزگووین، ارمنستان، فنلاند، یونان و لیختن‌اشتاین را برد. تیم مانچو در این مدت 25 گل زد و تنها سه گل دریافت کرد.

مانچینی در واکنش به این رکوردشکنی گفت: «من ترجیح می‌دهم به رکورد دو قهرمانی در جام جهانی پوتزو برسم!» او درباره بازی با لیختن‌اشتاین گفت: «طبیعی بود که با آن همه تغییری که در ترکیب تیم دادیم، استمرار لازم را نداشته باشیم. نکات مثبتی در این بازی دیدیم و در برخی زمینه‌ها هم باید بهتر شویم اما مشکل اصلی این بازیکنان این است که آنها پیش از این در کنار هم بازی نکرده بودند.»

استفان الشعراوی برای نخستین بار پس از حضور در لیگ چین برای ایتالیا بازی کرد و گل هم زد و جیووانی دی‌لورنتزو، مدافع کناری ناپولی هم در نخستین بازی ملی خود یک پاس گل داد. مانچینی گفت: «اگر الشعراوی و دی‌لورنتزو اینجا هستند به دلیل این است که به آنها باور داریم. زمانی که به ماه ژوئن برسیم، متأسفانه تعداد بازیکنانی که می‌توانیم دعوت کنیم محدود است و به این ترتیب باید چندین بازیکن بااستعداد را به خانه بفرستیم. ببینیم چه می‌شود.»

مانچینی درباره رسیدن به رکورد 9 پیروزی پیاپی با ایتالیا و برابری با رکورد پوتزو گفت: «رسیدن به رکورد پوتزو جذاب است اما من ترجیح می‌دهم به رکورد دیگر او برسم، یعنی دو قهرمانی در جام جهانی!»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز