خبرگزاری کار ایران

چلسی – لیورپول؛

نبرد هیجان انگیز عصر انگلیس

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۹۹۹

چلسی و لیورپول شب‌های سختی را در لیگ قهرمانان پشت سر گذاشتند. کمتر کسی انتظار داشت که هر دو تیم در اروپا ببازند.

به گزارش ایلنا، وانان چلسی، یعنی میسون ماونت، تامی آبراهام و فیکایو توموری فصل را عالی آغاز کرده‌ بودند اما ماونت در بازی مقابل والنسیا مصدوم شد. جالب آنکه تمامی گل‌های چلسی در این فصل لیگ برتر را این سه نفر به ثمر رسانده‌اند.

لیورپول که در ماه گذشته توانست در ضربات پنالتی چلسی را در استانبول ببرد و فاتح سوپرجام اروپا شود، حالا فرصت آن را دارد که شکست مقابل ناپولی را جبران کند و از برتری پنج‌امتیازی خود در صدر جدول دفاع کند اما چلسی هم به دنبال بازگشت پس از شکست برابر والنسیا است.

اخبار تیم‌ها/

دیووک اوریگی، مهاجم لیورپول هفته پیش در جریان برد مقابل نیوکاسل مصدوم شد اما احتمالاً به بازی برابر چلسی می‌رسد. آلیسون و نبی کیتا دور از میادین خواهند بود، هرچند که هر دو نفر به تمرینات برگشته‌اند.

آنتونیو رودریگر هم در چلسی شاید غایب باشد. او بازی برابر والنسیا را هم از دست داد. اوضاع میسون ماونت هم نامشخص است. او مقابل والنسیا با خطای بسیار خشن بازیکن حریف سرنگون شد و به نظر می‌رسید که برای مدتی طولانی نتواند بازی کند اما اوضاع به خیر گذشته و فرانک لمپارد گفته که او حتی شاید در این مسابقه به میدان برود. انگولو کانته و امرسون پالمیری شاید بتوانند در این بازی به میادین برگردند اما کالوم هادسون-اودوی، ریس جیمز و روبن لوفتوس-چیک غایب خواهند بود.

آمار بازی/

چلسی در 9 بازی اخیر مقابل لیورپول در لیگ برتر تنها یک بار پیروز شده است. پنج بازی مساوی شده و لیورپول سه بازی را برده است. تنها پیروزی چلسی به مه ‌2018 و برد با گل اولیویه ژیرو برمی‌گردد.

چلسی در 20 بازی اخیر با لیورپول در تمامی رقابت‌ها، تنها یک بار نتوانسته به این تیم گل بزند که به شکست دو بر صفر فصل پیش در آنفیلد برمی‌گردد.

چلسی 18 بار توانسته تیم صدرنشین لیگ برتر را شکست دهد، یعنی دست کم سه بار بیشتر از تیم‌های دیگر.

لیورپول در 44 مسابقه اخیر خود در لیگ برتر تنها یک شکست را تجربه کرده (آن‌ها 36 برد و 7 تساوی هم داشته‌اند) و در 22 بازی اخیر هم نباخته است. این بهترین آمار آن‌ها در تاریخ لیگ برتر است.

چلسی تنها یک شکست در 24 بازی اخیر در استمفورد بریج در لیگ برتر داشته است و توانسته در 11 بازی اخیر خود در خانه نبازد (و شش پیروزی و پنج تساوی کسب کند).

یورگن کلوپ، مربی لیورپول در چهار بازی در خانه چلسی در لیگ برتر، دو بار پیروز شده است. هیچ‌کدام از مربیان لیورپول نتوانسته‌اند در استمفورد بریج به آمار سه پیروزی برسند.

فرانک لمپارد شانزدهمین مربی‌ چلسی خواهد بود که در لیگ برتر مقابل لیورپول روی نیمکت می‌نشیند. هیچ‌کدام از شش مربی قبلی نتوانسته‌اند در اولین بازی مقابل لیورپول در لیگ پیروز شوند. آخرین بار کارلو آنچلوتی در سال 2009 این کار را انجام داد.

آخرین باری که چلسی نتوانست در سه بازی خانگی نخست خود در تمامی رقابت‌ها پیروز شود، به فصل 89-1988 برمی‌گردد، زمانی که آن‌ها در دسته دوم بودند.

بازی‌های چلسی در این فصل 22 گل داشته‌اند. آن‌ها از این نظر با منچسترسیتی برابر هستند. چلسی 11 گل در لیگ دریافت کرده و تنها نوریچ با 12 گل خورده از آن‌ها بدتر بوده است.

نظرات مربیان/

فرانک لمپارد، مربی چلسی درباره یورگن کلوپ گفته است:  «من برای او احترام بسیاری قائلم و خوب بود که در سوپرجام مقابل او قرار گرفتم. او اوضاع را شلوغ نمی‌کند و به موفقیتی که شایسته‌اش بوده، رسیده است.»

کلوپ هم می‌گوید:  «چلسی مشکلاتی داشته اما توانسته آن‌ها را عالی برطرف کند. به نظرم آن‌ها انتظار شکست مقابل والنسیا را نداشتند. تیم آن‌ها من را یاد دورتموند چند سال پیش می‌اندازد؛ بازیکنانی بسیار جوان اما آنقدر خوب که حقشان بازی کردن باشد. فرانک لمپارد در دربی عالی کار کرد و تعجبی نکردم که مربی چلسی شد اما لیگ برتر سخت است. من می‌بینم که برخی افراد از نتایج چلسی راضی نیستند اما این مشکل به لمپارد مربوط نمی‌شود. او واقعاً مربی خوبی است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز