خبرگزاری کار ایران

نیروهای اهریمنی فوتبال علیه زیدان و والورده

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۲۵۶

سرمربیان بارسا و رئال در شروع لالیگا با بدشانسی‌های متعدد روبرو شدند.

به گزارش ایلنا، چهار نیروی اهریمنی در برابر مربی‌های فوتبال مصدومیت، شکست، اخراج و فصل نقل و انتقالات هستند. اولی به دومی منجر می‌شود، با تعدادی شکست سر و کله سومی پیدا می‌شود اما چهارمی، نقل و انتقالات، مثل یک دوست اغواگر و فریبنده است اما تا وقتی که دیو درونی خود را نشان نداده که محکم بر دهان برخی مربیان زودباور فوتبال بکوبد. برای همین عملکرد زین‌الدین زیدان و ارنستو والورده در 10 روز گذشته برای بی اثر کردن فصل نقل و انتقالات جذاب و قابل تحلیل است. بازیگران اصلی نمایش مبارزه و خطر به کارگردانی و تهیه کنندگی زیزو و والورده عبارتند از آنسو فاتی، گرت بیل، کارلس آلنیا، خامس رودریگس، لوکا یوویچ، کارلس پرس، وینیسیوس جونیور، سرخیو بوسکتس و سرخی روبرتو. هیچ کدام از دو مربی برای آمدن نیروی شیطانی سوم انتظار نمی‌کشند، آنها در برابر اخراج ایمن نیستند اما فعلاً خطری هم تهدیدشان نمی‌کند.

والورده منتقدان خودش را دارد اما حداقل تا پایان قراردادش تا خرداد آینده امنیت دارد. زیدان هم با توجه به عملکرد درخشانش در لیگ قهرمانان به‌عنوان بازیکن و مربی باید در تئوری، غیرقابل اخراج باشد اما سه‌شنبه مارکا در تیتر اول خود آورد: «زیدان مصونیت خود را از دست داده». زیدان و رئیس فلورنتینو پرس در مبارزه خواسته‌ها هستند و معلوم نیست تا دوشنبه که فصل نقل و انتقالات به پایان می‌رسد پل پوگبا یا نیمار کدام یک به مادرید می‌آیند. وقتی مارکا اینطور تیتر می‌زند در روزنامه‌ای که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان می‌خوانند، باید قبول کرد دعوای خیلی جدی‌تری در جریان است و پیامی شبیه این از سوی رئیس دارد: «به موضوع نیمار کاری نداشته باش، پوگبا را فراموش کن و کاری کن تیم بهتر بازی کند.»

دو نیروی شیطانی اولی یعنی مصدومیت و شکست به سراغ زیدان و والورده رفته‌اند تقریباً از همان دقیقه‌ای که تعطیلات تابستانی تمام شد. مادرید در 47 روز هشت مصدومیت مهم داشته که روی درک متقابل، طراوت، جاافتادن بازیکنان جدید و ساختارسازی پیش‌فصل اثر گذاشته. مهم‌ترین آنها برای فرلان مندی و ادن آزار، دو ورودی جدید رخ داد ضمن اینکه بیشتر فصل باید از خیر مارکو آسنسیو بگذرند. بارسا هم لیونل مسی، لوییس سوارس و عثمان دمبله را از دست داده، اتفاقی که اگر برای خیلی مربی‌های دیگر می‌افتاد کارشان به روانشناس می‌کشید!

این چیزها که تیم را پیشرفت دهد یا دچار مشکل کند، تا حد خیلی زیادی خارج از دست مربی است. نیروی دوم اجتناب ناپذیر است. مادرید در نیوجرسی 7 بر 3 برابر اتلتیکومادرید باخت و بارسا برای نخستین بار از سال 2008 فصل را با شکست آغاز کرد. این چیزها به مربی‌ها آسیب می‌زند و این یعنی بررسی تصمیم زیدان و والورده برای بازی دادن یا ندادن به نفراتی که مردم تماشای‌شان را دوست دارند مجذوب کننده است همانطور که تلاش برای خواندن ذهن بازیگران اصلی نمایش جذاب است. ما مردانی باانگیزه و جدی دیده‌ایم که به شکلی کاملا شفاف خطر را در آغوش می‌گیرند، اصول را رعایت می‌کنند و در برابر خواسته‌های خاص باشگاه می‌ایستند اگر کمک‌شان کند که بر نیروی چهارم غلبه کنند. فصل نقل و انتقالات می‌تواند طاعون این دو مربی موفق و نخبه شود چون اختیاری درباره‌اش ندارند و فقط باید مبارزه کنند که زنده بمانند و قربانی نشوند.

زیدان این تابستان پوگبا را می‌خواست البته احتمالاً به ستاره منچستریونایتد نمی‌رسد چون پرس علاقه‌ای ندارد که برای محقق شدن این انتقال فشار وارد کند. زیدان نیمار را نه می‌خواهد نه نیاز دارد و اینها چیزهایی است که برای رئیسش معنا ندارد.

در خط حمله، لوکا یوویچ فاصله دارد با یک مهاجم کامل و زیدان به این نتیجه رسیده که گلزن نیست اما پیام رئیس چیست؟ «همین را بچسب، زیزو» زیدان او را کنار می‌گذارد. والورده چه؟ می‌خواهد به ایوان راکیتیچ اتکا کند، به او لقب «مورچه کارگر» داده و یکی از کسانی است که بیشتر از بقیه به او بازی داده چون این کروات فداکار، در خدمت تیم و مظهر «همه برای یکی و یکی برای همه» است اما باشگاه او را جزو آخرین سکه‌هایش در بازار می‌داند. محتمل‌ترین سناریو این است که مقاومت سرسختانه راکیتیچ، او را نگه می‌دارد اما او را آماده و سالم حفظ کنند تا شاید خرج آمدن نیمار شود.

از 180 دقیقه بازی رسمی بارسلونا تا به حال، تنها 45 دقیقه به راکیتیچ رسیده؛ آن هم وقتی که سوارس به خاطر مصدومیت بیرون آمد و مسی هم نبود. والورده انتخاب دیگری نداشت. او برای بازی یکشنبه آنسوی 16 ساله را در ترکیب گذاشت تا تلویحاً بگوید: «کنترل باید دست من باشد.»

 

گراهام هانتر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز