خبرگزاری کار ایران

نیمه نهایی کوپا آمه‌ریکا؛

صعود برزیل میزبان به فینال/ مسی همچنان در حسرت جام ملی (عکس و فیلم)

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۶۷۵

برزیل موفق شد در دیدار حساس مقابل آرژانتین به برتری رسیده و راهی فینال شود

به گزارش ایلنا، از ساعت 5 صبح امروز به وقت ایران و در اولین دیدار مرحله نیمه‌نهایی مسابقات کوپا آمه‌ریکا 2019، تیم ملی برزیل میزبان این مسابقات برابر آرژانتین به برتری 2 بر صفر دست یافت. گابریل ژسوس (19) و روبرتو فیرمینو (71) گل‌های برزیل را وارد دروازه حریف کردند تا مسی و یارانش در تیم ملی آرژانتین از دور رقابت‌ها حذف شوند.

بدین ترتیب برزیل به فینال این رقابت‌ها صعود کرد و منتظر دیگر تیم فینالیست که فردا صبح از بین دو تیم شیلی و پرو مشخص می‌شود، می‌ماند.

 

آلوز: خیلی‌ها نسبت به ما تردید داشتند/ فقط یک گام تا هدفمان فاصله داریم

صعود برزیل میزبان به فینال/ مسی همچنان در حسرت جام ملی (عکس و فیلم)

دنی آلوز 36 ساله که یکی از چهره‌های درخشان سلسائو در برتری 2 بر صفر  تیم ملی برزیل مقابل آرژانتین در مرحله نیمه‌نهایی کوپا آمه‌ریکا 2019 بود در پایان به عنوان برترین بازیکن زمین شناخته شد، و پس از این بازی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «گلوبو تی‌وی» بزریل اظهار داشت: فکر می‌کنم خیلی‌ها نسبت به ما تردید داشتند، اما ما به خودمان و کادرفنی‌مان اعتماد داشتیم. ما بسیار از خودگذشته و پرتلاش هستیم و ثمره چیزی که کاشته‌ایم را برداشت خواهیم کرد.

مدافع و کاپیتان تیم ملی برزیل صحبت‌های خود را اینطور ادامه داد: اکنون تنها یک گام دیگر تا رسیدن به هدف‌مان که همان قهرمانی در این تورنمت است، فاصله داریم. می‌دانستیم که بازی آسانی مقابل آرژانتین نخواهیم داشت و همینطور هم بود، اما ما به خودمان و کارمان باور داشتیم.

 

تیته: می‌دانستیم از این بازی چه می‌خواهیم/ مسی فرازمینی و استثنایی است

صعود برزیل میزبان به فینال/ مسی همچنان در حسرت جام ملی (عکس و فیلم)

تیته در پی برتری 2 بر صفر صبح امروز (چهارشنبه) تیم تحت‌هدایتش مقابل آرژانتین در مرحله نیمه‌نهایی کوپا آمه‌ریکا 2019 و صعود به دیدار فینال چهل‌وششمین دوره این رقابت‌ها اظهار داشت: اولین فینالم با برزیل را فراموش نخواهم کرد. می‌دانستیم که این بازی فوق‌العاده‌ای خواهد شد و می‌‌دانستیم که باید چه کار کنیم. هر دو تیم به لحاط فنی خوب بودند اما ما با ارائه یک بازی فوق‌العاده شایسته صعود به فینال بودیم.

وی همچنین درباره اظهارنظر بعد از بازی سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین که گفته بود آلبی‌سلسته در طول 90 دقیقه تیم برتر میدان بود، با لحنی آرام اظهار داشت: در بازی‌های بزرگ شما نمی‌توانید بر کل بازی تسلط داشته باشید و این در مورد برزیل و آرژانتین هم صدق می‌کند. در برخی از مقاطع این بازی سعی کردیم بازی حریف را خنثی کنیم و این به خاطر کیفیت حریف طبیعی بود.

سرمربی تیم ملی برزیل در تمجید از فوق‌ستاره آرژانتین که بار دیگر در رده ملی در کسب جام ناکام ماند، اظهار داشت: مسی فرازمینی و استثنایی است. با توجه به تسلط او به توپ و کارهایی که در جریان بازی می‌کند، شایسته است که به رسمیت شناخته شود. ما برای اینکه کارایی مسی را کاهش دهیم ساختار تیمی‌مان را کمی تغییر دادیم و برای همین بود که فیرمینو را کمی عقب‌تر مورد استفاده قرار دادیم. پس از به ثمر رساندن گل هم کمی مالکیت توپ را از دست دادیم.

تیته همچنین در تمجید از مدافع تیمش که کمک شایانی به پیروزی سلسائو در این دیدار کرد، یادآور شد: بازی روانی جزئی از بازی است و از بازی آلوز که فیزیکی و تکنیکی بود با وجود اینکه یک کارت زرد گرفت، راضی هستم. دنی پسر خیلی خوبی است و کار با او را دوست دارم.

سرمربی سلسائو که اولین فینال را با تیم تحت‌هدایتش تجربه خواهد کرد، یادآور شد: باید از بازیکنانم بابت رسیدن به فینال تشکر کنم. این فینال من را یاد اولین فینال دوران حرفه‌ای‌ام با باشگاه ورنائوپلیس انداخت. ما به تلاش‌مان به همین شکل ادامه خواهیم داد.

 

اسکالونی: بازیکنانم ارزش خود برای پیراهن تیم ملی را نشان دادند/ بهتر از برزیل بازی کردیم و حق‌مان بود که فینالیست شویم

صعود برزیل میزبان به فینال/ مسی همچنان در حسرت جام ملی (عکس و فیلم)

لیونل اسکالونی سرمربی تیم ملی آرژانتین پس از شکست شاگردانش مقابل برزیل در اولین بازی از مرحله نیمه نهایی کوپا آمه‌ریکا و ناکامی در صعود به فینال این رقابت‌ها به خبرنگاران گفت: بدون شک ما امروز نشان دادیم که این گروه از بازیکنان طوری برای پیراهن تیم ملی ارزش قائل هستند که هیچکسی نیست. من فکر می‌کنم که با بازی‌مان وجهه خوبی برای آینده این تیم و بازیکنانش ساختیم و راهی را نشان دادیم که ماندن در آن ما را به موفقیت می‌رساند.

وی افزود: با وجود این چمن و شرایطی که زمین داشت، ما از حریف‌مان بهتر بازی کردیم. گاهی اوقات این چیزها به چشم نمی‌آید چون در نهایت این حریف است که در فینال بازی می‌کند اما وجدان ما از آنچه در این بازی انجام دادیم، راحت است و مطمئنیم عملکردی که امروز داشتیم نشانه‌‌ای از پتانسیل رخ دادن اتفاقات مثبت برای تیم ما در آینده خواهد بود. ما امروز بهتر از برزیل بازی کردیم و حق‌مان بود که فینالیست شویم.

اسکالونی که 5 تن از بازیکنانش در این بازی کارت زرد گرفتند، افزود: نتیجه که 2 بر صفر شد، کار تمام شد. در این بازی مدام یک نفر روی زمین بود (طعنه به بازیکنان برزیل) و ما صدای سوت داور را می‌شنیدیم. در یکی از آن صحنه‌ها فویس (بازیکن آرژانتین) پا به توپ بود اما مجبور شد از حرکت بایستد که این مرا دیوانه کرد. این طور بازی کردن کاملاً بی‌ارزش است. با این حال تیم ما به بازی‌اش ادامه داد و بازیکنان ما نشان دادند که چه روحیه‌ای دارند.

سرمربی تیم ملی آرژانتین خاطرنشان کرد: در این بازی من عملکرد داور را دوست نداشتم. من کسی نیستم که باید درباره این مسائل صحبت کنم اما فکر نمی‌کنم که تیم داوری در حد این مسابقه بوده باشد. با این حال چیزی که مرا بیشتر عصبانی کرد، عملکرد کمک داور بود که مدام به تاگلیافیکو که کارت زرد داشت، هشدار می‌داد و به او می‌گفت با احتیاط بازی کند. کمک داور که نباید به بازیکنان هشدار بدهد و مدام آنها را بترساند. 

وی ادامه داد: نکته خوب بازی این بود که فکر می‌کنم وقتی شما گروهی از بازیکنان را دارید که برای تیم‌شان هر نوع فداکاری‌ای می‌کنند و تا پای جان در کنار کادر فنی هستند، مهم نیست که بقیه چه می‌گویند. این هجومی‌ترین آرژانتینی بود که من از مدت‌ها پیش دیدم. با توجه به سطح رقیبی که ما مقابلش بازی می‌کردیم، این بهترین عملکردی بود که من از تیمم دیده‌‌ام، البته هنوز خیلی چیزها در تیم ما هست که باید ارتقا پیدا کند اما وقتی چنین تیمی داشته باشید، کار آسان‌تر می‌شود.

اسکالونی درباره آینده‌اش و اینکه آیا اولین تجربه سرمربیگری او دوام خواهد داشت، عنوان کرد: فکر نمی‌کنم الان زمان مناسبی برای حرف زدن درباره این موضوع باشد، چون این موضوع در حال حاضر کمترین اهمیت را برای من دارد. من می‌خواهم در کنار بازیکنانم باشم و آنها را در این لحظه سخت تنها نگذارم.

لیونل مسی کاپیتان آلبی‌سلسته همچون یکی دو بازی قبلی این تیم، شب آرامی داشت. اگرچه او گهگاه حرکاتی هیجان‌انگیز انجام می‌داد از جمله ضربه‌ای که در دقیقه 57 به تیر دروازه زد اما در نهایت نتوانست کاری برای تیمش انجام دهد. سرمربی آلبی‌سلسته در این باره هم تأکید کرد: درباره مسی هیچ بحثی نیست. او پرچم‌دار تیم ماست. برزیل تلاش زیادی کرد تا از رسیدن توپ به مسی جلوگیری کند. تماشای بازی او هیجان‌انگیز بود. امروز او نتوانست به هدفش برسد اما او و دیگر بازیکنان تیم جبران خواهند کرد.

حجم ویدیو: ۱۳.۸۰M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۴:۱۶ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز