خبرگزاری کار ایران

قشنگ‌تر از گلی که به استقلال زدم را برای استقلال می‌زنم

دشتی: در زمین 4 را نشان می‌دهم نه با دست!

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۷۶۹

دشتی بازیکنی که شاید گل او به استقلال در زمان سرمربیگری منصوریان به یکباره اسم او را سر زبآن‌ها انداخت

به گزارش ایلنا، در رونمایی از خریدهای جدید استقلال برای لیگ نوزدهم شاید نام علی دشتی بیش از همه به چشم آمد. بازیکنی که شاید گل او به استقلال در زمان سرمربیگری منصوریان به یکباره اسم او را سر زبآن‌ها انداخت که حالا زننده آن گل قشنگ به سیدحسین حسینی حالا با پیراهن آبی‌های پایتخت به فصلی خوب در لیگ پیش رو فکر کند. دشتی که مدعی است به جای کری خواندن به استقلال آمده تا با عمل برای این تیم بدرخشد در گفت‌وگویی از آرزوهایش گفت که دوست دارد با لباس این تیم به تیم‌ملی رسیده و بعد هم بتواند لژیونر شود آنهم به به عنوان بازیکنی که دوست ندارد از نسلی باشد که نیامده از جمع آبی پوشان جدا شدند.

علی دشتی فوتبالت را از کجا شروع کرد و شاید خیلی از هواداران استقلال ندانند؟

با امسال چهارمین سال است که در لیگ برتر هستم و دو سال هم در لیگ یک بودم که با پیکان و پارس‌جنوبی بود. با آقای مرزبان در لیگ یک قهرمان شدیم و در پارس‌جنوبی هم همین اتفاق افتاد و با قهرمانی به لیگ برتر آمدیم که آن سال بهترین سال فوتبالی ام بود که حضور در لیگ برتر را تجربه کردیم. در همان سال هم که به لیگ برتر آمدم خیلی خوب کار کردم و توانستم پنج گل بزنم و شش پنالتی بگیرم و سه پاس گل بدهم که برای کسی که اولین تجربه لیگ برتری اش را می‌دیدید، خیلی خوب بود. کادرفنی و بازیکنان و هواداران کمک کردند که آن سال خوب کار کنم. بعد هم چند پیشنهاد داشتم که سایپا را به خاطر علی دایی انتخاب کردم که انتخاب خوبی بود و نمایش قابل توجهی داشتم. البته می‌توانستم بهتر باشم که به خاطر این‌که مقداری سرقرارداد و برخی مسایل من را اذیت کردند با این‌که سایپا باشگاه خوبی بود اما حرف هایی که روز اول زدند هیچکدام عملی نشد و می‌توانست بهتر باشد. همان موقع این اتفاقات باعث شد به من بربخورد و روی عملکرد تاثیر بگذارم. یک فصل بهترین بازی‌ها را انجام دادم و موفق به گلزنی شدم.

نیم‌فصل دوم هم که دفاع راست بازی کردی؟

با خواست آقای علی دایی به دفاع راست رفتم و بهترین عملکرد را داشتم و در 8 تا 9 بازی گل نخوردیم. علی دایی هم راضی بود و به یک بازیکن دو پسته که هم هافبک و هم دفاع راست بود تبدیل شدم.

کار کردن با علی دایی چطور تجربه ای بود و آیا واقعا چیزی به تو اضافه کرد؟

صددرصد هرکس افتخار می‌کند با علی دایی کار کند. علی آقا خیلی کمک کرد و شخصیتی که داشت یک برگ برنده برای من بود و کار کردن با علی دایی دستکمی از بودن در استقلال و پرسپولیس ندارد. بازیکنان جوانی در تیم بودند که خوب پیشرفت کردند و خدا را شکر من هم در سایپا خوب کار کردم و علی آقا هم از من راضی بودند. کلا سال فوتبالی خوبی در سایپا داشتم.

در واقع بازی کردن جلوی زمین را ترجیح می‌دهی؟

صددرصد همین طور است چون پست اصلی من این است اما مشکلی برای دفاع بازی کردن ندارم و چپ و راست هم برایم فرقی ندارد.

اما کدام پست را بیشتر راست کار بازی خودت می‌دانی؟

همان طور که گفتم هافبک پست اصلی من است اما امسال دفاع راست را تجربه کردم و در پیکان هم همین کار را کرده بودم. در سایپا شرایطی پیش آمد که به دفاع راست رفتم و آنجا هم خوب کار کردم و مشکلی با دفاع یا هافبک راست ندارم.

گلی که به استقلال زدی خیلی در واقع باعث شد به این تیم نزدیک شوی و آن‌ها تو را فراموش نکنند. در این چند سال گل قشنگ زدی اما شاخص ترین همان گل بود و کدام را خودت بیشتر می‌پسندی؟

من گلی که به گسترش فولاد با پارس‌جنوبی زدم و اولین گل در اولین بازی ام در لیگ برتر بود را بیشتر از همه دوست دارم.

یعنی از گل استقلال بیشتر دوست داری؟

چون اول گلم در لیگ برتر بود را بیشتر دوست دارم.

اما قبول داری که گل قشنگی به استقلال زدی؟

بله آن گل هم خوب بود و یک گل دیگر هم زده بودم اما از گلی که قشنگ به استقلال زدم قشنگ‌تر از آن را برای استقلال خواهم زد و امسال به جای 4 گل برای این تیم 10 گل بزنم.

پس تو را آوردند که دیگر به آن‌ها گل نزنی؟

(خنده) به هرحال این فوتبال است و در هر تیمی که بازی می‌کنی برای بهترین بودن تلاش می‌کنید.

آن گل فکر می‌کنم که در نظر سنجی 90 هم رفت.

گل خوبی بود که هرکسی که می‌شناختم در 90 به آن رای دادند اما چون گل من در استقلال و پرسپولیس نبودم رای نیاورد. البته رای برایم مهم نبود و دوست دارم هر روز بهتر از روز قبل باشم و به تیم‌ملی برسم.

در بیست و پنج سالگی در زمان خوبی به استقلال رسیدی. به نظرت به آن پختگی لازم برای حضور در این تیم بزرگ رسیده ای؟

دقیقا همین طور است و همه موارد را برای بودن در این تیم در نظر گرفتم. از تیم‌ملی گرفته تا دیگر موارد را بررسی کردم و به این نتیجه رسیدم که در استقلال بهتر می‌توانم نتیجه بگیرم و حتی با این‌که پیشنهادهای بهتری داشتم این تیم را انتخاب کردم. نمی‌خواهم کری بخوانم و بگویم که‌امدم 4 نشان بدهم من آمدم استقلال که به فوتبال خودم کمک کنم و پیشرفت کنم و با فوتبالم حرف بزنم.

در مورد تو می‌گفتند که با پرسپولیس هم مذاکره داشتی. واقعا جدی بود؟

من پیشنهاد از پرسپولیس داشتم و از تیم‌های دیگر هم این پیشنهاد بود. با این حال پرسپولیس غیررسمی بود و از باشگاه گفته بودند که من را می‌خواهند. به خاطر این‌که شرایط برانکو معلوم نبود اصلا مذاکرات جدی پیش نرفت و در کل هم ترجیح و علاقه من حضور در استقلال بود که با این تیم در نهایت قراردادم را نهایی کردم. وقتی هم استقلال پیشنهاد داد آن را در اولویت قرار دادم چون احساس کردم در این تیم بهتر می‌توانم پیشرفت کنم و این‌که خودم عاشق استقلال و هواداران آن هستم. بودن در این تیم و پوشیدن پیراهن پرسپولیس برای هر بازیکنی آرزوست و امیدوارم بهترین نمایش را داشته باشم.

وقتی حرف از حضور تو در استقلال شد تکلیف سرمربی این تیم مشخص نشده بود. نگران نبودی که اگر سرمربی بیاید تو را نخواهد؟

وقتی من مذاکره اولیه را انجام دادم حضورم در استقلال در حد یک توافق بود تا بعد از سرمربی و شنیدن نظر ایشان تکلیف قراردادم نهایی شود. به همین خاطر بعد از آمدن استراماچونی و دیدن فیلم‌های من اعلام کردند که قرارداد من نهایی شود و با تایید ایشان کار من با استقلال تمام شد.

قطعا با فلسفه مربیان ایتالیایی که می‌گویند تدافعی است آشنایی داری. تو بازیکنی تهاجمی هستی و فکر می‌کنی بتوانی در چارچوب تفکرات او موفق باشی و چقدر این مربی می‌تواند به تو کمک کند؟

این اولین تجربه من برای کار کردن با مربی خارجی است. برخلاف نظر شما من معتقدم ایتالیایی‌ها علاقه زیادی به فوتبال تهاجمی دارند. با این حال برای من فرقی ندارد و هرچیزی که سرمربی بخواهد در دفاع و حمله کار کنم. نمونه آن در سایپا بود که یک نیم‌فصل وینگر بودم و نیم‌فصل دوم کاملا دفاع بازی کردم. برای من دفاع و حمله فرقی ندارد و طبق خواسته سرمربی کار می‌کنم.

علی دشتی می‌گویند زود عصبانی می‌شود. فکر نمی‌کنی این خصوصیت در استقلال برای تو دردسر شود؟

 اصلا این‌طور نیست. بعضی مواقع یک اتفاقاتی می‌افتد که هر فوتبالیستی را عصبانی می‌کند اما در کل این‌طور که شما می‌گویید، نیست. با این حال همان طور که گفتید در تیم‌های بزرگ این مسایل می‌تواند به حواشی دامن بزند و باید با کنترل خوبم به تیم کمک کنم.

از این دست بازیکنانی هستی که می‌گویند از بچگی استقلالی بودم؟

من استقلال را دوست دارم و به همین خاطر به این تیم آمدم. با این حال هر بازیکنی که دنبال پیشرفت است با این دیدگاه تیم آینده خودش را انتخاب می‌کند و هدف من هم برای آمدن به استقلال همین است. با این حال فکر یک فوتبالیست با یک هوادار خیلی تفاوت دارد و وقتی تصمیم گرفتم به استقلال بیایم آن را بهترین انتخاب دیدم چون هم این تیم را دوست داشتم و هم شرایط را برای موفقیت بهتر دیدم و این‌که هواداران بسیار خوب و پرشوری دارد و امیدوارم جواب اعتمادشان را در زمین بدهم.

دوستان پرسپولیسی ات نگفتند به استقلال نرو؟

بالاخره طبیعی است که در اطرافیان من هر دو طیف باشند و طبیعی بود که به من بگویند استقلال نروم اما در نهایت تصمیم گرفتم که این قرارداد را امضا کنم.

در استقلال هم که تنها نیستی و فرشاد محمدی مهر همبازی سابق تو در پارس‌جنوبی هم آنجاست. با او مشورتی برای حضور در استقلال داشتی؟

نه تنها در مورد استقلال بلکه در مورد هر تیم دیگری من با دوستانم مشورت می‌کنم تا بتوانم انتخاب خوبی داشته باشم. فرشاد هم وقتی شنید قرار است به استقلال بیایم ابراز خوشحالی کرد و امیدوارم بتوانم فصل خوبی را در این تیم داشته باشم. فرشاد تبریک گفت و به همراه میثم تیموری از این بابت خوشحالی کردند و ان شاء ا... در کنار هم یک درخشش خوب را داشته باشیم.

رقیب اصلی خودت را در استقلال کدام بازیکن می‌دانی؟

باور می‌کنید وقتی به استقلال آمدم به این مسایل فکر نکردم و برای رقابت آمدم تا حق خودم را بگیرم. اصلا برای این‌که نفر اول یا فیکس باشم به استقلال نیامدم چون در فوتبال اگر رقیب خوب داشته باشی شرایط برای پیشرفت فراهم می‌شود. حالا در هر پستی چه وینگر و چه دفاع برای رقابت آماده هستم.

به هرحال کار کردن در تیم پرهواداری مثل استقلال نمی‌تواند کار آسانی باشد. تیمی مثل استقلال که مدام در رصد رسانه‌ها و هواداران قرار دارد. برای این روزها آماده هستی؟

من به استقلال آمدم تا این سختی‌ها را تجربه کنم و به موفقیت برسم و خودم را آماده کرده‌ام و امیدوارم بتوانم روزهای خوبی را با این تیم تجربه کنم.

در سمت راست اگر بخواهی بازی کنی رقیب فرشاد محمدی مهر می‌شوی که از آمدن تو احساس خوشحالی کرده است.

من با فرشاد رفیق هستم اما اگر قرار باشد در پست دفاع بازی کنم این مساله به رقابت تبدیل می‌شود. فرشاد را خیلی دوست دارم و چندین سال است با هم آشنا هستیم.

داریوش شجاعیان قابلیت‌های تکنیکی خوبی مثل دریبلینگ خوب و بازی نمایشی در استقلال داشت که مورد توجه بعضی هواداران بود و سبک او را دوست داشتند. با این حال در استقلال نتیجه نگرفت. تو هم ویژگی‌های تکنیکی داری و در استقلال برای نشان دادن بازیکن بدش نیاید از این کارها بکند. نظر شما چطور است؟

بازیکنی که در زمین بازی می‌کند حواسش به بیرون نیست که مثلا آن موقع در 90 نشان بدهد که مثلا دو تا دربیل بزنم تا من را نشان بدهند. باید ببینیم سرمربی از بازیکن چه می‌خواهد و طبق خواسته او کار را پیش ببریم و این‌که اصلا این سبک بازی را دوست دارد و همه چیز طبق خواسته کادرفنی پیش برود.

نگران جو سنگین فضای استقلال هم از منظر هوادار و رسانه ای نیستی و فکر می‌کنی از پس آن بربیایی؟ نمونه ان ستارگان قبلی که از تیم‌های دیگر به استقلال آمدن و موفق نشدند.

قطعا اگر تمرکز روی فوتبال و موفقیت باشد باید به این مسایل توجهی نکنید و کار را پیش ببرید. من خودم عادت دارم اگر مطلبی موافق من نبود دیگر آن را نخوانم و اصلا به آن توجهی نکنم. با این حال کلا زیاد اهل فضای مجازی نیستم و بیشتر تمرکزم روی فوتبالم است تا بهترین عملکرد را داشته باشم.

در مورد قراردادت از نظر پولی که باید بگیری و آپشن‌ها آماده کرده ای چون طی این چند سال خیلی از بازیکنان بابت مشکلات مالی صحبت کردند و این‌که پول‌ها سر وقت داده نشده است.

همه تیم‌های فوتبال ایران مشکل مالی دارند و مثلا من 60 درصد از سایپا گرفتم و هنوز از این تیم طلبکار هستم. در مورد پارس‌جنوبی هم طلبکار بودم که توانستم رضایتنامه بگیرم. به هرحال این بحث طبیعی در فوتبال ما بوده و با در نظر گرفتن همه این مسایل با استقلال قرارداد بستم. ضمن این‌که به خاطر پول به استقلال نیامدم چون پیشنهادهای خیلی بالاتری داشتم که به آن‌ها جواب رد دادم.

بهترین آن‌ها هم گویا فولاد بوده است که جواد نکونام خواهان رفتن تو به اهواز بود؟

بله و جا دارد از آن‌ها تشکر کنم و امیدوارم در سال‌های آینده اگر فرصتی بود بتوانم جواب محبت جواد نکونام را بدهم.

معمولا جواد نکونام معیار فنی بالایی برای انتخاب بازیکن دارد و بی جهت دست روی هر بازیکنی نمی‌گذارد.

این نظر لطف آقا جواد است و در نساجی هم خواهان جذب من بود. آن موقع نشد و خیلی دوست داشتم با جواد نکونام کار کنم و امیدوارم فرصتی باشد بتوانم شاگردی او را تجربه کنم.

 چشم اندازی که برای خودت در استقلال تعریف کردی کجاست و چه هدفی را تعریف کردی؟

انتخاب استقلال به این خاطر بود که بتوانم به تیم‌ملی برسم و قهرمانی را تجربه کنم. دو سال با استقلال قرارداد دارم و بدون توجه به سال‌های بعد دوست داریم بهترین روزها را تجربه کنم. یعنی اگر چهارتا گل زدم در استقلال بتوانم 10 گل بزنم. اینقدر خوب کار کنم که به تیم‌ملی برسم و بعد بتوانم از استقلال و تیم‌ملی به اروپا راه پیدا کنم. سن من طوری است که دو سال دیگر 27 ساله می‌شوم و باید آنقدر خوب باشم که از این فرصت بهره ببرم.

به عنوان وینگر راست کدام بازیکن را می‌پسندی؟

برای این‌که بهترین عملکرد را داشته باشم و استراحتم خوب باشد زیاد به تماشای بازی‌های فوتبال نمی‌نشینم مگر این‌که بازی‌های مهمی مثل ال کلاسیکو باشد که این جدال بارسلونا و رئال مادرید واقعا دیدن دارد. با این حال در ایران خودم به شخصه سبک بازی مهدی ترابی را دوست دارم. ترابی بازیکن با کیفیتی است و در بین آن‌هایی که دیدم مهدی خوب کار می‌کند.

غیر از فوتبال که می‌گویی زیاد نگاه نمی‌کنی سرگرمی علی دشتی که از آن لذت می‌برد، چیست؟

(خنده) مگر وقت می‌کنیم که سرگرمی داشته باشیم. مدام سر تمرین هستیم که آخر فصل هم فقط دوست دارید استراحت داشته باشید. با این حال بودن کنار خانواده و رفتن به سفر را دوست دارم و عاشق شهر خودم هستم. هر زمانی که درگیر فوتبال نباشم عاشق این هستم که به شهرم بروم.

چند تا بازیکن جنوب در استقلال نتوانستند موفق باشند. مثل مهدی قائدی و دیگر بازیکنان که کاری به اسم آن‌ها نداریم. به نظرت چرا بعضی‌ها در استقلال نتوانستند در فضای این تیم حل شده و خودشان را نشان بدهند؟

هر بازیکنی شرایط خاص خودش را دارد. مثلا مشکل خانوادگی یا دیگر موارد مثل این‌که با جو این تیم نمی‌توانند کنار بیایند. من هم وقتی آمدم بازیکنانی که‌امدند و رفتند را دیدم و نمی‌خواهم بازیکنی باشم که نیامده بروم. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز