خبرگزاری کار ایران

مدیران آبی و دوری از مدیریت بحران

کسر امتیاز تا حذف از آسیا؛ کدهای فدراسیون علیه استقلال

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۹۲۳

کدهایی که مهدی تاج در نشست خبری دیروز از خطر کسر امتیاز یک تیم ایرانی داد، متوجه استقلال بود و هشداری است تا هرچه زودتر تصمیمی برای خروج از این وضعیت گرفته شود.

بدهی‌های دلاری انباشته مثل یک بمب ساعتی است که می‌تواند هستی باشگاه را بر باد بدهد و کسر امتیاز یا محرومیت از شرکت در لیگ قهرمانان، خسارتی جبران‌ناپذیر خواهد بود.

فتحی ساعتی بعد به احتمال کسر امتیاز واکنش نشان داد و مدعی شد که پرونده پروپژیچ، یکی از شاکیان خارجی اصلی تحت کنترل باشگاه است، ولی حتی اگر استقلال بتواند با مهاجم سابقش تسویه حساب کند، آنقدر طلبکار ریز و درشت دارد که به این زودی رنگ آرامش نبیند و به شرایط عادی برنگردد.

حالا سوال از مدیرعامل باشگاه این است که آیا این خطر بزرگ را حس کرده و راه حلی برای آن دارد یا می‌خواهد به تقلید از اسلافش در پنجره نقل و انتقالات برای رقیبان رجز بخواند و بمب بترکاند؟

در پایان لیگ هجدهم، فرهاد مجیدی که آن روزها مربی موقت استقلال بود، مدعی شد که تیم ظرفیت خوبی دارد و با حداقل تغییرات می‌تواند فصل آینده به موفقیت برسد. استقلال فصل گذشته در اکثر پست‌ها دو تا سه گزینه آماده داشت و تنها غیبت یک گلزن بود که هواداران را در حسرت قهرمانی نگه داشت. در واقع اگر بدسلیقگی شفر و باشگاه نبود و جای خالی تیام پر می‌شد، استقلال احتمالا می‌توانست جام را بالای سر ببرد و حالا دیگر نیازی به این جست و جوی مشقت‌بار برای پیدا کردن سرمربی جدید نبود.

از نگاه فنی حرف مجیدی منطقی به نظر می‌رسد و استقلال نیاز به بازیکنان جدید زیادی ندارد، با این حال باشگاه همچنان اصرار به آتش‌بازی دارد و با وجود اوضاع وخیم اقتصادی‌اش می‌خواهد در فصل نقل و انتقالات بازیکنان زیادی به تیم اضافه کند.

استقلال با بدهی‌های فراوانش شبیه بالن‌های در حال سقوط است که مسافرانش برای بقا مجبورند بخشی از بار آن را خالی کنند و کم کردن وزن بالن تنها راه بقای آنهاست، ولی بالنی که فتحی و خطیر سوار آنند و هواداران با نگرانی سرنوشتش را دنبال می‌کنند، با خریدهای جدید و معمولا بیهوده روز به روز به سقوط نزدیکتر خواهد شد.

ظاهرا مدیریت بحران موضوعی است که مدیران استقلال با آن بیگانه‌اند یا عواقب بالا رفتن حجم بدهی‌ها را نادیده می‌گیرند، وگرنه در این شرایط به دنبال ریاضت اقتصادی و کوچک کردن تیم می‌رفتند. مدیران استقلال در این مورد توضیحی نمی‌دهند، ولی رفتار باشگاه نشان می‌دهد که آنها کاملا در مسیر خلاف این قضیه در حرکتند؛ از استخدام مربی خارجی نسبتا گران گرفته تا خریدهای پرشمار.

آرمن ساروخانیان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز