خبرگزاری کار ایران

ادعای بدون سند تهمت و افترا است

واعظ آشتیانی: فدراسیون با کسانی که تهمت مهندسی شدن نتایج را می‌زنند قاطعانه برخورد کند/ تنش روی سکوها از کنار زمین شروع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۱۰۳

مدیر عامل سابق استقلال معتقد است مجریان قانون باید تهمت را پیگیری کنند و اگر مستنداتی وجود ندارد با افرادی که این مسایل را مطرح می‌کنند قاطعانه برخورد شود.

به گزارش ایلنا، امیر واعظ آشتیانی مدیر عامل سابق استقلال معتقد است مجریان قانون در فدراسیون فوتبال با کسانی که ادعاهایی را در رسانه‌ها مطرح می‌کنند قاطع و محکم برخورد نمی‌کنند و به همین دلیل شاهد اظهارنظرهای عجیبی در فضای فوتبال هستیم 

 

* بعد از بازی سپاهان و پرسپولیس در جام حذفی امیر قلعه‌نویی مدعی شد مسابقات مهندسی شده است. در این رابطه چه صحبتی دارید؟

هر کسی صحبتی می‌کند قطعا مستنداتی دارد و باید این مستندات را ارایه بدهد و اگر مستنداتی نباشد و یک حرفی را بزند می‌تواند تهمت و توهین تلقی شود. امیدوارم هر کسی در هر عرصه ای صحبت می‌کند مستند باشد و مراجع حقوقی و قضایی هم این حرفها را جدی بگیرند که آیا این صحبت‌ها صحت دارد یا نه؟ اینجا نقش دستگاه‌های قضایی بسیار پررنگ است و شاهد هستیم در جامعه سیاسی و ورزشی حرف‌هایی می‌زنند که هیچ سندی وجود ندارد و مصداق تهمت و افترا است مگر این‌که مستند باشد که تشخیص آن هم با قاضی است چون دلیل نمی‌شود که هر مدرکی سند تلقی شود و اینجا بر عهده قاضی است که این مدرک سندیت دارد یا نه؟ برخی‌ها نیاموخته‌اند که خودشان قضاوت نکنند و فکر می‌کنند هر حرفی می‌زنند درست است. بحث من شخص قلعه‌نویی نیست و کلی می‌گویم هر کسی حرفی بزند دلیل نمی‌شود که سند باشد بلکه قاضی است که تشخیص می‌دهد سندیت دارد یا ندارد. بعضی‌ها بی محابا یک حرفی را می‌زنند بدون این‌که تبعات حقوقی آن را در نظر بگیرند ضمن این‌که تفاوت بین مدرک و سند است که حقوق آن تعاریف خاص خودش را دارد.

 

* چرا قلعه‌نویی بعد از این باخت حرف فنی نزد و فقط بحث مهندسی مسابقات را مطرح کرد؟

من کاری با او ندارم. من فکر می‌کنم مجریان فدراسیون و به‌خصوص کمیته اخلاق و کمیته انضباطی با موضوعاتی که برخی‌ها مطرح می‌کنند قاطع برخورد نمی‌کنند. یکی از دلایل این‌که ناهنجاری‌ها در حال رشد است عدم برخورد قاطع عنصر حقوقی فدراسیون فوتبال است یعنی همه چیز را می‌خواهند کدخدامنشی و با با ادبیات کوچه بازاری حل کنند در حالی که هر کسی حرفی می‌زند و نسنجیده باشد باید تاوان آن را بدهد و این نشان می‌دهد که در فوتبال ما جرم ارزان است و عنصر حقوقی فدراسیون هم با این پدیده برخورد نمی‌کند. یکی از عوامل بداخلاقی فوتبال ما از عدم برخورد قاطع و جدی است و اگر محرومیت سنگین در نظر بگیرند اطمینان داشته باشید هیچ مربی و بازیکنی جرات نخواهد کرد نسنجیده حرف بزند. در دنیا همه قانون را رعایت می‌کنند چون می‌دانند تخطی از قانون جریمه سنگینی دارد.

 

* فکر می‌کنید چرا با افرادی که این مسایل را در رسانه‌ها و فضای فوتبال مطرح می‌کنند برخورد نمی‌شود؟

این را افکار عمومی باید سوال و رسانه‌ها باید پیگیری کنند که چرا با چنین افرادی برخورد نمی‌شود. آیا سازندگی فرهنگی می‌خواهند ایجاد کنند که قطعا این نیست یا می‌خواهند کدخدامنشی مسایل را حل کنند که این هم کارآیی ندارد. هر وقت مجریان قانون توانستند قانون را بدون تبعیض اجرا کنند هیچ کسی جرات توهین و تهمت و تخلفات دیگر را نخواهد داشت.

 

* در مورد برخوردی که با هواداران پرسپولیس در اصفهان شد و آتش زدن ماشین عکاسان و خبرنگاران چه صحبتی دارید؟

 یک نکته ای را اشاره کنم که قبلا هم بارها گفته‌ام، تنش روی سکو‌ها از زمین و کنار زمین منتشر می‌شود. وقتی بازیکنان سر هر اتفاق اعتراض می‌کنند و مربی کنار زمین به هیجانات کاذب دامن می‌زند و مدام اعتراض می‌کند باعث تحریک سکوها می‌شود. البته ناگفته نماند هیچ کدام از استادیوم‌ها و سالن‌های ورزشی ما دارای قانون تدوین شده نیستند. در اروپا همه افرادی که در استادیوم هستند افراد موجه نیستند اما قوانین تعریف شده ای وجود دارد که کسی جرات ناهنجاری ندارد و قانون محکم برخورد می‌کند و قانون شکنی هزینه بسیار سنگینی دارد و مجریان قانون با کسی تعارف ندارند و قانون را اجرا می‌کنند و اصولا هم در کشورهایی که ورزش و فوتبال حرفه ای دارند اصولا آرامش برقرار است چون قوانین محکمی دارند و نکته مهمتر این‌که مجریان قانون تبعیض قائل نمی‌شوند وقانون را قاطع و کامل اجرا می‌کنند. با اتفاقات اصفهان هم باید محکم برخورد شود و تصمیمات قاطع بگیرند که یک بخش آن مربوط به شورای امنیت استان و یک بخش دیگر هم مربوط به فدراسیون فوتبال است و اگر با این اتفاقات یرخورد نکنند فصل بعد در فوتبال ایران شاهد تنش‌های سنگین تری خواهیم بود و این نشان می‌دهد که وزارت ورزش هم در این رابطه کارهای اثرگذاری نتوانسته انجام بدهد.

 

* باشگاه پرسپولیس هم از ادعای قلعه‌نویی مربوط به مهندسی شدن مسابقات شاکی است و قصد دارد در فدراسیون فوتبال این بحث‌ها را دنبال کند. فکر می‌کنید فدراسیون این شکایت را پیگیری می‌کند؟

تنها باشگاه پرسپولیس نباید ورود کند بلکه فدراسیون باید حتما پیگیری کند و اگر مستنداتی هست برخورد کند و اگر مستنداتی نیست با کسانی که چنین بحثی را مطرح کرده‌اند قاطعانه برخورد شود. وظیفه فدراسیون پیگیری این مسایل است و وزارت ورزش هم باید از از فدراسیون درخواست کند که این پیگیری‌ها چه سرانجامی داشته و از مدیران فدراسیون فوتبال گزارش کامل بخواهد تا صحت و سقم این ادعاها مشخص شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز