خبرگزاری کار ایران

بازی با پدیده اوج ناامیدی استقلال بود

بختیاری زاده: فرهاد نباید آلترناتیو شود تا هر مربی که می‌آید از او بترسد!

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۸۶۲

مدافع سابق استقلال معتقد است استقلال اگر می‌خواهد مربی داخلی بگذارد باید یک کمک خوب خارجی هم کنارش بیاورد و غیر از این باید مربی بزرگ خارجی بیاورند.

به گزارش ایلنا، سهراب بختیاری زاده مدافع سابق استقلال معتقد است هت‌تریک قهرمانی پرسپولیس فشار زیادی به استقلال و هوادارانش وارد کرده است چرا که دو تیم رقیب سنتی هستند و کری زیادی با یکدیگر دارند و در این چند ساله استقلال قهرمان نشده و بر عکس این پرسپولیس بوده که جام پشت جام گرفته و این مساله برای استقلال و هوادارانش گران تمام شده و به راحتی قابل هضم نیست 

 

* استقلال در این فصل چطور بود؟

به نظر من عدم ثبات به تیم خیلی ضربه زد. هم عدم ثبات مدیریتی و هم این‌که استقلال در مسایل فنی هم ثبات نداشت و جو صمیمی در تیم نبود. هر چند بچه‌ها صمیمی نشان می‌دادند اما فقط ظاهر بود و تیم یکدل نبود و کاملا مشخص هم بود و بعد از باخت در دربی عیان شد که این تیم یکدل نیست. نمی‌خواهم بگویم در تیم باند بود چون به باند و باند بازی اعتقادی ندارم اما شکاف بین بازیکنان بود. کسی که می توانست در این شرایط خیلی تاثیرگذار باشد شفر بود که در این رابطه خیلی ضعیف عمل می‌کرد و در روزهایی که حاشیه در تیم فریاد می‌زد باید باید قوی‌تر عمل می‌کرد در حالی که مسایل انضباطی تا حدودی از دستش خارج شده بود و بازی با پدیده اوج ناامیدی استقلال بود.

 

* چرا؟

در این بازی نبودن پژمان منتظری در قلب دفاع و بردن او لب خط و آوردن وریا غفوری به مرکز زمین به استقلال ضربه زد و آن باخت استقلال را کاملا ناامید کرد هر چند که بعد از آن باخت باز هم شفر باید بهتر عمل می‌کرد و عجله کردند و باید تا آخر فصل اجازه می‌دادند بماند. در هفته‌های آخر تیم با فرهاد بد نتیجه نگرفت اما کار از کار گذشته بود. در بازی با صنعت نفت هم گل سالم استقلال را نگرفتند و همه این‌ها دست به دست هم داد تا استقلال قهرمان نشود. عدم ثبات در مدیریت و بازی نکردن در پست‌های تخصصی و تغییرات زیاد در ترکیب تیم اجازه نداد تیم موفق باشد، در کنار این‌ها تیم یکدل هم نبود.

 

* به نظر می‌رسد از استقلال در این فصل راضی نیستید؟

استقلال در نیم‌فصل اول بد نبود اما در نیم‌فصل دوم بهتر شد هر چند که یک تیم برای قهرمانی نمی‌تواند نیم‌فصل را از دست بدهد. وقتی تیم نیم‌فصل را از دست می‌دهد ناراحت کننده است و جای سواب دارد که چرا نیم‌فصل را از دست داده است؟ یک تیم می‌تواند 3-4 بازی فصل را بد باشد و به قهرمانی برسد اما نه این‌که تیم نیم‌فصل را از دست بدهد که غیرر منطقی و غیر حرفه ای است.

 

* هت‌تریک قهرمانی پرسپولیس فشارها را به استقلال و هوادارانش بیشتر نکرد؟

چرا، استقلال و پرسپولیس رقیب سنتی هستند و تحت تاثیر یکدیگر هستند و طبیعی است که استقلال در این شرایط فشار زیادی را تحمل کند. باید به قهرمانی رقبا احترام گذاشت اما استقلال در این فصل می‌توانست به راحتی قهرمان شود اما خودزنی کرد و بد بودنش باعث شد پرسپولیس قهرمان شود وگرنه استقلال امسال شایسته قهرمانی بود.

 

* همین هت‌تریک هم باعث شد پرسپولیسی‌ها کلی کری بخوانند؟

طبیعی است چون آن‌ها سه فصل متوالی قهرمان شده‌اند هر چند که‌امسال خیلی چیزها دست به دست هم داد تا پرسپولیس قهرمان شود به‌خصوص اشتباهات داوری که در هفته‌های آخر بزرگ ترین اشتباهات را رقم زدند و به نفع یک تیم خاص بود و به یک تیم خاص برای قهرمانی کمک کرد اما استمرار پرسپولیس در خوب بودن هم به آن‌ها برای قهرمانی در این فصل کمک کرد. در کنار آن بد بودن استقلال و سپاهان هم باعث شد پرسپولیس در قهرمانی بی رقیب باشد.

 

* در مورد سرمربی فصل آینده استقلال که بحث‌های زیادی به وجود آورده چه نظری دارید؟

قبل از هر چیز در مورد فرهاد مجیدی بگویم که جزو پیشکسوتان استقلال است اما فرهاد نباید به یک آلترناتیو در تیم تبدیل شود یعنی هر سرمربی که بیاید از حضور فرهاد احساس خطر کند. فرهاد 5 تا بازی سرمربی تیم بود و آن شخصیت و کاریزما را دارد که استقلال روی او حساب کند اما نباید تبدیل به مهره ای شود که اگر سرمربی می‌آید با حضور فرهاد احساس خطر کند چون این مساله باعث دسته بندی می‌شود و در آینده استقلال را ویران می‌کند. فرهاد 5 تا بازی سرمربی بود و خوب عمل کرد و تیمش نتیجه گرفت اما اجازه بدهیم مدیریت باشگاه سیاست گذاری و هدف گذاری کرده و انتخاب کند. اگر فرهاد به عنوان سرمربی انتخاب شد باید حمایت شود و اگر مربی دیگری هم آوردند همه باید حمایت کنند و اگر قرار به قضاوت باشد باید مدیریت باشگاه را قضاوت کرد نه این‌که اسم‌ها را قضاوت کنیم.

 

* در حال حاضر مربی ایرانی را برای استقلال ترجیح می‌دهید یا گزینه خارجی؟

اعتقاد دارم استقلال اگر می‌خواهد مربی داخلی بگذارد باید یک کمک خوب خارجی هم کنارش بیاورد و غیر از این باید مربی بزرگ خارجی بیاورند. مربی ایرانی هم ایرادی ندارد و هم مربی جوان و هم مربیان باتجربه داریم اما در کنار آن‌ها از تمرین دهنده خوب خارجی در کادر فنی تیم استفاده شود. انتخاب مربی را برعهده باشگاه بگذاریم و اجازه بدهیم مدیریت باشگاه انتخاب کند و الان اگر از مربی خاصی برای استقلال اسم ببریم تبدیل به دسته بندی می‌شود که به ضرر استقلال است.

 

*‌ قرارداد برخی از بازیکنان استقلال تمام شده است. این اتفاق تیم را به یک باره خالی نمی‌کند؟

ما در مورد خیلی چیزها نباید اظهار نظر کنیم اما امید نورافکن یک فوتبالیست فوق حرفه ای است و چنین بازیکنی نباید قراردادش روی هوا باشد. روزبه چشمی را هم نباید از دست بدهند چون اگر در پست خودش یعنی هافبک وسط بازی کند یکی از فوتبالیست‌های بزرگ ما است و نباید به راحتی او را از دست بدهند. چقدر زحمت کشیدند که روزبه از صبا به استقلال بیاید و الان با تجربه و باید در این مقطع از او بهره‌برداری کنند اما روزبه را از دست بدهند کسی را هم ندارند که جای او را پر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز