خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری کاروان ورزشی کارگران اعلام شد

حذف حضور قهرمانان ملی در مسابقات کارگران /اعزام 139 ورزشکار کارگر به اسپانیا

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۸۸۹

16 تیم که 11 تیم به آقایان و 5 تیم به بانوان اختصاص دارد به مسابقات ششمین دوره رقابت‌های جهانی ورزش‌های کارگران اعزام می شوند

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری کاروان ورزشی کارگران ایران (طلایه‌داران رونق تولید) اعزامی به ششمین دوره رقابت‌های جهانی ورزش‌های کارگران در تورتوسای اسپانیا ظهر امروز با حضور ابراهیمه صادقی معاون اجتماعی وزیر کار، جواد رمضی رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری، حیدری مدیر کل امور ورزشی وزارت کار و تعدادی از ورزشکاران و روسای تیم‌های ورزشی و اصحاب رسانه در وزارت کار برگزار شد.

ابراهیم صادقی‌فر، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کار با اشاره به لزوم کیفیت‌بخشی به زندگی کارگران گفت: همه ما مکلفیم که سبد معیشتی و رفاهی کارگران را ارتقا بدهیم و به آن کیفیت ببخشیم یک بخشی از این سبد مزد یک بخشی از آن آموزش و یک بخشی از آن بهداشت است.

وی ادامه داد: در بحث بهداشت طرح تحول سلامت که توسط دولت اجرا شد یک کار بزرگ و مهم بود که خوشبختانه کارگران توانستند از خدمات این طرح استفاده کنند. بخش دیگری از سبد کیفیت زندگی فرهنگ بخش اعظم آن نشاط و شادابی و ورزش است.

وی ادامه داد: زمانی که یک کارگر از لحاظ دستمزد و حقوق دچار مشکل باشد اولین بخشی را که ناچار است حذف کند فرهنگ، هنر، سینما و ورزش است. لذا ما باید در این بخش امور حمایتی خود را افزایش بدهیم. ما در وزارت کار در کنار توجه به کارگران به خانواده آنها نیز اهمیت دادیم و قصد داریم با اجرای طرح استعدادیابی فرزندان کارگران به شکوفا شدن این استعدادها کمک کنیم.

صادقی‌فر ادامه داد: در وزارت کار بنا به دستور وزیر محترم کار نه تنها باید ورزش کارگران مورد توجه قرار بگیرد بلکه ورزش بازنشستگان و اعضای تحت پوشش بهزیستی نیز باید جدی تلقی شود همچنین تلاش کردیم تمامی فعالیت‌ها به صورت شفاف و از مسیر یک سامانه و بدون تبعیض انجام شود.

وی ادامه داد: استعدادیابی فرزندان کارگران بعد از عید فطر با رشته فوتبال آغاز می‌شود و به سایر رشته‌ها نیز تسری پیدا خواهد کرد و تلاش داریم استعدادهای کشف شده در رشته‌های مختلف به باشگاه‌های حرفه‌ای معرفی شوند.

صادقی‌فر افزود: باید تلاش کنیم تا کارفرمایان به ورزش کارگری اهمیت بدهند و فرصت‌هایی را برای ایجاد نشاط و شادابی در بین کارگران محل کار خود به وجود بیاورند.

جواد رمضی رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری با اشاره به اهمیت ورزش در کارگران گفت: ما هم اکنون 31 هیئت ورزشی در تمام استان‌ها داریم و 37 انجمن ورزشی فعال نیز در حوزه ورزش‌های کارگران فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: مقدمات اعزام ورزشکاران کارگر به بازی‌های جهانی اسپانیا از تیرماه سال گذشته آغاز شد و این ورزشکاران با هدف توسعه و ترویج ورزش کارگری از بین تیم‌های حاضر در مسابقات داخلی انتخاب شدند و حضور ورزشکاران حرفه‌ای و ملی در این مسابقات ممنوع شد تا به کارگران ورزشکار بیشتر توجه شود.

رمضی با اشاره به اینکه مسابقات جهانی کارگری از 11 الی 16 تیرماه در تورتوسای اسپانیا برگزار می‌شود افزود: امسال 139 ورزشکار در 9 رشته و در  در قالب 16 تیم که 11 تیم به آقایان و 5 تیم به بانوان اختصاص دارد به مسابقات اعزام می‌شوند. در رشته ورزش بانوان تیم‌های جودو، دوومیدانی، تنیس روی میز، پتانگ و در آقایان در رشته‌های دوومیدانی، جودو، تنیس روی میز، پتانگ، والیبال، والیبال ساحلی، کشتی فرنگی، کشتی ساحلی، کاراته، شنا، حضور پیدا می‌کنند.

وی دادامه داد: در این دوره از مسابقات بانک رفاه، بانک توسعه تعاون، پتروشیمی جم، صندوق بازنشستگی فولاد، گروه پرهام، شهرداری مشهد، صندوق بازنشستگی کشوری از کاروان اعزامی حمایت می‌کنند.

رمضی در پاسخ به سوال ایلنا درباره پیش بینی خود از میزان کسب مدال ورزشکاران ایرانی گفت: تیم ما هر سال موفق بوده است امسال نیز امیدواریم موفقیت بیشتر شود با توجه به اینکه تمام نفراتی که اعزام می‌شوند بیشتر در ورزش‌های انفرادی حضور دارند هر چند تعداد ورزشکاران و کشورهای شرکت‌کننده امسال بیشتر از سال گذشته است و کمی کار را برای ما سخت کرده است. بیش از 40 کشور و بالای پنج هزار ورزشکار در مسابقات امسال تورتوزا شرکت می‌کنند.

حیدری مدیرکل امور ورزشی وزارت کار نیز گفت: وزارت کار به عنوان متولی صیانت از کارگران از ورزش استفاده می‌کند تا جامعه کارگری بانشاط باشد و تلاش می‌کند کارفرمایان به امر ورزش کارگران توجه کنند زیرا ما باید جامعه کارگری پرنشاط داشته باشیم. همچنین خانواده کارگران نیز باید در امر ورزش حضور داشته باشند.

وی ادامه د اد: هم اکنون بیش از 200 ورزشکار و واحد ورزشی در حال خدمات‌دهی به کارگران و خانواده‌های آنها هستند و 90 واحد ورزشی نیز در حال ساخت است که به زودی تکمیل می‌شوند.

محمد دادکان، مشاور وزیر کار در حوزه ورزش با اشاره به اهمیت حرفه‌ای شدن ورزش کارگران گفت: با فدراسیون جهانی کارگری ارتباطاتی برقرار شد و قرار شد بحث توسعه فوتبال کارگری جدی گرفته شود و ایران به عنوان مرکز فوتبال کارگری در غرب آسیا معرفی شود و تیم فوتبال کارگری ایران نیز به مسابقات جهانی اعزام شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز