خبرگزاری کار ایران

سرمربی خارجی همراه فرهاد، مربی خارجی کنار مجیدی یا فقط قلعه‌نویی؟

3 سناریو برای نیمکت استقلال در لیگ نوزدهم؛ داستان فرهاد، بازگشت ژنرال یا خارجی

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۳۴۴

برای انتخاب سرمربی جدید استقلال 3 احتمال و گزینه مطرح است که‌امکان نهایی و قطعی شدن هرکدام از آن‌ها وجود دارد.

به گزارش ایلنا،لیگ هجدهم را با تکرار رتبه سومی که در فصل گذشته هم کسب کرده بود به پایان برد. تنها دستاورد آبی پوشان جا گذاشتن پدیده مشهد و تراکتورسازی تبریز در جدول و قطعی کردن سهمیه آسیایی این تیم بود. استقلال فقط یک بازی دیگر دارد تا فصل کابوس وار هجدهم را تمام کند. بعد از بازی دوشنبه شب برابرالعین امارات که یک بازی تشریفاتی است و تاثیری درسرنوشت آبی پوشان ندارد قرارشده سرمربی جدید استقلال مشخص و اعلام شود. برای انتخاب سرمربی جدید 3 احتمال و گزینه مطرح است که‌امکان نهایی و قطعی شدن هرکدام از آن‌ها وجود دارد.

فرهاد در کنار یک سرمربی خارجی

انتخاب سرمربی خوب خارجی که حول و حوش 50 سال سن داشته باشد، کارنامه‌اش قوی بوده و قیمت مناسبی هم داشته باشد وعده مدیران باشگاه به هواداران است. چند نام و نشان هم در این رابطه مطرح شده که ماسیمو کاررا ایتالیایی جدی ترین آن‌ها بود. مدیران باشگاه و در راس آن‌ها کامران منزوی از موانع انتخاب سرمربی خارجی مثل مشکل انتقال ارز، مشکلات مالی وسنگ اندازی ایجنت‌های مختلف برای قالب کردن گزینه‌های مورد نظر خودشان می‌گویند و می‌نالند. تا به‌امروز هم خبر‌های خوش و امیدوار کننده ای از انتخاب سرمربی نیامده و هنوز تکلیف وینفرد شفر را هم روشن نکرده و با او توافق و تسویه نکرده‌اند.

ظاهر ماجرا و شنیده‌ها از این طرف و آن طرف درباره انتخاب سرمربی خارجی چندان خوب و خوشبینانه نیست. نام هایی هم که مطرح می‌شود مانند خوزه مورسیا چنگی به دل نمی‌زند. علی خطیر و امیر حسین فنحی همچنان تاکید دارند که سرمربی فصل آینده خارجی خواهد بود و تا 10 روز دیگر یعنی تقریبا یک هفته بعد از بازی با العین معرفی می‌شود. باید منتظر ماند و دید ظاهر ماجرا و شنیده‌های غیر رسمی درست و استقلال توان خرید سرمربی خوب خارجی ندارد یا وعده‌های مدیرعامل و معاون باشگاه درباره آوردن یم خارجی خوب و جوان و کارنامه دار محقق خواهدا شد؟

فرهاد و یک دستیار خارجی

 وقتی که فرهاد مجیدی به عتوان سرمربی موقت استقلال انتخاب شد، امیر حسین فتحی اعلام کرد او به شرطی این مسوولیت را قبول کرده است که برای فصل آینده سرمربی نباشد. فرهاد خودش هرگزچنین جمله ای به زبان نیاورد و سکوت  او در قبال این اظهار نظر مدیر عامل باشگاه بود. هرچه جلوتر رفتیم یا سرمربیگری استقلال به دهان فرهاد مزه کرد یا این اعتماد به نفس در او ایجاد شد که می‌تواند سرمربی آبی‌ها در فصل آینده باشد.

صحبت‌های سرمربی موقت استقلال بعد از بازی با سپیدرود رشت نشان می‌دهد که او قصد دارد تیم فصل آینده را ببندد و به قول خودش تیم را برای لیگ نوزدهم بسازد. یکی از احتمالات و شایعه‌هایی که درباره نیمکت استقلال برای فصل آینده مطرح است انتخاب فرهاد به عنوان سرمربی و اضافه شدن یک مربی خوب خارجی به کادرفنی است. مربی که با علم روز طراحی و اجرای تمرینات را انجام دهد و رقبا را آنالیز کند و‌ایده‌های تاکتیکی بدهد و خلاصه دانش فوتبالی اش کامل باشد و بتواند محبوبیت و دیسیپلین و کاریزمایی که فرهاد در بین بازیکنان و هواداران دارد را کامل کند. هزینه آوردن یک دستیار خوب خارجی به مراتب ارزان‌تر و آسان‌تر از خرید یک مربی خارجی با حداقل یک دستیارغیر ایرانی است. فرهاد و دستیار خارجی یا سرمربی خارجی و دستیاری فرهاد؟

ژنرال بدون فرهاد و مربی خارجی!

یک گزینه و احتمال دیگر هم وجود دارد. گزینه ای که برخلاف ادعای امروز مدیران استقلال در آن نه خبر از سرمربی و دستیار خارجی است و نه حضور فرهاد مجیدی در کادر فنی! بازگشت امیر قلعه‌نویی به نیمکت استقلال بعد از ناکامی در لیگ‌های سیزدهم و چهاردم و 4 سال دوری از آبی‌ها آنهم بدون هیچ موفقیت و قهرمانی در کارنامه‌اش؟! این شایعه وقتی جدی‌تر می‌شود که هیچکدام از مدیران باشگاه نام ژنرال را تکذیب نمی‌کنند:«برای استقلال خیلی زحمت کشیدم و با عشق در دسته سوم کنار تیم بودم و این تیم را احیا کردم. تا امروز با هیچ باشگاهی صحبت نکرده‌ام و تا بعد از فینال جام حذفی هم با هیچ کس صحبت نخواهم کرد. بعد از آنهم باید ببینیم چطور می‌شود.» این صحبت‌ها در وهله اول نشان می‌دهد که‌امیر برای بازگشت به استقلال بی میل نیست و شاید هم در این زمینه به شدت اشتیاق دارد! از طرف دیگر او با تکذیب نکردن احتمال بازگشت اش به استقلال نشان داد که شایعه بازگشت به نیمکت آبی چندان بی پایه و اساس نیست. سکوت مدیران استقلال که اکثر آن‌ها مانند خلیل‌زاده و فتحی رفیق ژنرال هستند هم به این شایعات دامن می‌زند. نکته دیگر این‌که فینال جام حذفی 12 روز دیگر برگزار می‌شود و مدیران استقلال اعلام کرده‌اند سرمربی جدید حدود 10 روز دیگر مشخص خواهد شد! 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز