خبرگزاری کار ایران

اولین موج گمانه‌زنی‌ها در مورد سرمربی خارجی استقلال

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۵۵۱

سرمربی فصل بعد استقلال قطعا یک خارجی خواهد بود و به این ترتیب گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب نفر جدید شروع شده است.

به گزارش ایلنا، تکلیف نیمکت استقلال برای فصل آینده روشن نیست. بعد از برکناری یا به قول مدیران استقلال «تعلیق» وینفرد شفر، فرهاد مجیدی برای چند مسابقه پایانی فصل هدایت آبی‌پوشان را بر عهده گرفت. با وجود این از همان زمان گفته شد سرمربی فصل بعد قطعا یک خارجی خواهد بود و به این ترتیب گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب نفر جدید شروع شد. در شرایطی که فدراسیون فوتبال کشورمان با بودجه‌ای بیشتر ماه‎‌هاست به دنبال مربی خوب خارجی می‌گردد و پیدا نمی‌کند، حالا استقلالی‌ها هم همین ماموریت را در دستور کار قرار داده‌اند؛ آنچه انجامش با توجه به شرایط اقتصادی دشوار فعلی اصلا ساده نیست.

 

گزینه بحث‌برانگیز

چندروز است یک اسم حوالی اردوگاه آبی‌ها می پیچد که حسابی سروصدا به پا کرده. بر این اساس سایت «الکاس» قطر گزارش داد استقلالی‌ها با خوزه مورسیا، سرمربی فعلی الشحانیه به توافق رسیده‌اند و مرد اسپانیایی به زودی برای کار به تهران خواهد رفت. الشحانیه تیمی معمولی و حتی پایین‌تر از متوسط در لیگ ستارگان قطر است که‌امسال روی پله هفتم این رقابت‌ها قرار گرفت.

شهرت الشحانیه در ایران ظرف یک سال گذشته به خاطر حضور رامین رضاییان در این تیم افزایش پیدا کرد. حالا اما سرمربی همین تیم به عنوان گزینه هدایت آبی‌پوشان مطرح شده؛ گزینه‌ای که البته با واکنش‌های اولیه چندان مثبتی همراه نشده است.

این روزها دسترسی به سوابق مربیان فوتبال اصلا کار سختی نیست و با نگاهی به صفحه ویکی‌پدیای مورسیای 52 ساله روشن می‌شود او الان در دوران طلایی حرفه‌اش به سر نمی‌برد و اصلا شاید به طور کلی چنین دورانی نداشته! مورسیا که کار خودش را با کوردوبا آغاز کرده است، سال 2006 در 21 مسابقه سرمربیگری اتلتیکو مادرید را تجربه کرد اما در ادامه سیر نزولی او آغاز شد تا بعد از حضور در تیم‌هایی مثل سلتاویگو و آلباسته، به لیگ‌های درجه دو و سه اروپایی مانند رومانی، بلغارستان و لهستان برود و اکنون به مدت دو سال است که هدایت الشحانیه را در لیگ ستارگان بر عهده دارد.

دیروز یکی از سایت‌ها به طعنه در مورد او نوشته بود:«در کل دوران مربیگری‌اش تنها یک بار تیمی را از دسته سه پرتغال بالا آورده و قهرمان کرده!» واضح است که کارنامه این مربی حتی با وینفرد شفر هم قابل مقایسه نیست. الشحانیه تابستان امسال همزمان با اردوی تدارکاتی پرسپولیس در قطر با این تیم یک بازی دوستانه انجام داد و با 4 گل شکست خورد.

بعد از آن مسابقه بازیکنان پرسپولیس در گفت‌وگو با هم از کیفیت پایین تیم قطری ابراز تعجب کرده و به حال رامین رضاییان تاسف خورده بودند! کاش تجربه شفر حداقل به مدیران استقلال فهمانده باشد نباید به هر قیمتی فقط یک مربی «خارجی» به تیم‌شان بیاورند؛ چون اگر طرف کیفیت لازم را نداشته باشد، دردسرهای قطع همکاری با او بسیار زیاد و بعضا غیرقابل تحمل است.

 

گزینه ایرانی منتفی نیست

اگرچه در استقلال با قاطعیت از حضور مربی خارجی خبر می‌دهند، اما برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که انتصاب یک مربی داخلی هم اصلا دور از ذهن نیست. گویا مخارج بالای جذب مربی خارجی باعث شده برخی از اعضای هیات‌مدیره باشگاه دنبال زدن حکم سرمربیگری برای امیر قلعه‌نویی یا فرهاد مجیدی باشند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز