خبرگزاری کار ایران

90 دقیقه تا ماجرای جنجالی در استقلال؛ بدون شماره یک

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۲۰۱

در شرایطی که تنها یک دیدار به پایان فصل باقی مانده است، استقلال فصل آینده را باید به دنبال توافق با دروازه‌بانان کنونی یا انتخاب جدیدی در این پست باشد.

به گزارش ایلنا،  با تنها 12 گل خورده، استقلال بهترین خط دفاع لیگ هجدهم را در اختیار دارد. آماری خیره‌کننده از تیمی که خیلی‌ها به مدافعان و دروازه‌بان‌هایش همچنان انتقاد می‌کنند. استقلال بخش مهمی از این آمار را مدیون عملکرد درخشان دروازه‌بان‌هایش است؛ مهدی رحمتی و حسین حسینی که دو، سه فصلی است کنار هم رقابت  کرده و تلاش می‌کنند برای اینکه از دیگری سبقت بگیرند.

مهدی رحمتی در 37 سالگی نشان داده که دود از کنده بلند می‌شود. به آمار او در این فصل دقت کنید؛ 18 بازی در لیگ برتر و تنها 6 گل خورده. رحمتی مقابل ذوب‌آهن (2‌ بار)، پرسپولیس، تراکتورسازی، نفت ‌مسجدسلیمان و پارس‌جنوبی جم مغلوب و دروازه‌اش باز شد. در باقی بازی‌ها رحمتی روزهای موفقی را رقم زد و توانست 13 کلین‌شیت به نام خود ثبت کند. کلین‌شیت‌هایی که بخصوص در میانه‌های فصل به استقلال کمک کرد تا دوباره در جمع مدعیان قهرمانی قرار بگیرد.

مهدی رحمتی البته در لیگ قهرمانان آسیا چندان درخشان ظاهر نشده و در 2 بازی، 4 بار دروازه‌اش باز شده است. بازیکنان الدحیل 3 بار دروازه‌بان باتجربه استقلال را مغلوب کردند و رحمتی برابر العین هم یک گل خورد تا آمار 2 گل خورده در هر بازی در کارنامه او ثبت شود. روی هم رحمتی این فصل 20 بار در ترکیب استقلال قرار گرفته و 10 گل دریافت کرده. به طور میانگین هر دو بازی یک گل که نمی‌تواند آمار ضعیفی برای این دروازه‌بان باشد.

رقیب رحمتی، حسین حسینی 27 ساله است. دروازه‌بانی که در استقلال چهره شد اما برای خدمت سربازی به ملوان رفت و به مرز پختگی رسید. او در بازگشت به استقلال رکورد خیره‌کننده‌ای در بسته نگه داشتن دروازه ثبت کرد تا اینگونه برای رحمتی خط و نشان بکشد. حسینی این فصل 11 بار در لیگ به میدان رفته و 6 گل دریافت کرده. گل‌هایی که مقابل استقلال‌خوزستان (2 بار)، سایپا، سپاهان، پدیده و فولاد وارد دروازه حسینی شده. یعنی این دروازه‌بان 6 بار در لیگ کلین‌شیت کرده و از این حیث آمار ضعیف‌تری نسبت به رحمتی ثبت کرده است.

حسین حسینی البته 3 بار هم در لیگ قهرمانان آسیا درون دروازه استقلال ایستاده و در این بخش عملکرد بهتری در قیاس با رحمتی ارائه داده. حسینی 3 گل مقابل الهلال (رفت و برگشت) و الدحیل دریافت کرده و میانگین یک گل خورده در هر بازی به نامش نوشته شده. روی هم حسینی در این فصل 14 بار در ترکیب استقلال قرار گرفته و 9 گل خورده. به طور میانگین هر یک و نیم بازی یک گل که در مقایسه با رحمتی هرگز قابل دفاع نیست.

اینها را نوشتیم تا به اصل ماجرا برسیم. قرارداد مهدی رحمتی و حسین حسینی در پایان فصل به اتمام می‌رسد و استقلال از این بابت روزهای سختی را پیش‌رو خواهد داشت. فروردین‌ماه مدیران استقلال تلاش کردند تا قرارداد حسینی را تمدید کنند اما در این راه توفیقی به‌دست نیاوردند. درباره رحمتی هم هنوز بحثی برای تمدید قرارداد انجام نشده و مشخص هم نیست آیا این دروازه‌بان باتجربه جایی در تفکرات مدیران باشگاه استقلال و سرمربی بعدی  دارد یا نه؟

پایان قرارداد ستاره‌های استقلال یک طرف و این دو دروازه‌بان طرف دیگر. بازیکنانی که اگر به پیشنهادهای جدید خود فکر کنند، دست استقلال برای درون دروازه در حنا می‌ماند و آن‌وقت باید شاهد تغییراتی در این بخش باشیم. تغییراتی که شاید نتواند انتطارها را برآورده کند و باعث به‌وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای درون دروازه استقلال شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز