خبرگزاری کار ایران

القاب برخی از ستارگان NBA؛ از پادشاه جیمز تا سرآشپز کری

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۳۲۴

لیگ بسکتبال آمریکا به مراحل حساس حذفی رسیده و ستاره‌ها برای رسیدن به قله اوج هنرشان را به نمایش می‌گذارند. در سال‌های گذشته این ستاره‌ها جذابیت اصلی NBA برای هواداران این مسابقات در گوشه و کنار دنیا بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ستارگانی که توانایی‌های منحصر به فرد و باورنکردنی‌شان بسکتبال را به یکی از زیباترین رشته‌های ورزشی دنیا تبدیل کرده. آنها بابت این درخشش القابی هم دریافت کرده‌اند. این گزارش به معرفی این ستاره‌ها و القاب‌شان پرداخته.

لبران جیمز ملقب به «پادشاه جیمز»

کینگ جیمز (king James) لقب لبران جیمز، یکی از ستارگان بزرگ سال‌های اخیر دنیای بسکتبال است. بسیاری از طرفداران بسکتبال او را جزو پنج نفر برتر تاریخ این ورزش می‌دانند. او همیشه با بازیکنان افسانه‌ای مقایسه می‌شود و از لحاظ آماری هم در زمره بهترین‌های تاریخ بسکتبال است. لبران از مادری ۱۶ ساله به نام گلوریا ماری جیمز متولد شد. پدرش فردی سابقه‌دار بود، عملاً نقشی هم در زندگی لبران نداشت و این مادرش بود که به تنهایی وظیفه بزرگ کردن او را بر عهده گرفت. جیمز دوران دبیرستان خود را در زادگاهش آکرون اوهایو گذراند. از همان ابتدا به او لقب ستاره جدید دنیای بسکتبال می‌دادند و به همین دلیل مشتریان فراوانی پیدا کرده بود. سرانجام در سال ۲۰۰۳ به‌عنوان انتخاب اول درفت NBA به تیم کلیولند کاوالیرز پیوست و دوران بازی پادشاه شروع شد. جیمز خیلی سریع خود را به اثبات رساند و عنوان بهترین بازیکن سال اولی را به دست آورد. او بعد از جدایی از کلیولند در سال 2010 به میامی هیت رفت و پس از کسب دو قهرمانی در NBA به کلیولند برگشت تا به آرزویش برای قهرمانی این تیم جامه عمل بپوشاند. او در حال حاضر با تیم لس‌آنجلس لیکرز قرارداد بسته است. کارنامه بسکتبالی لبران بی‌نظیر است؛ جایزه باارزش‌ترین بازیکن NBA، سه بار بهترین بازیکن فینال NBA، دو مدال طلای المپیک، سه بار بهترین بازیکن مسابقات آل استارز.

القاب برخی از ستارگان NBA؛ از پادشاه جیمز تا سرآشپز کری

استفن کری ملقب به «سرآشپز کری»

واردل استفن کری، ستاره تکنیکی و چیره‌دست گلدن‌استیت با لقب استاد کری (CHEF CURRY) شناخته می‌شود. او سال‌ها همه‌کاره تیمش بوده و شایسته این لقب است. چف معمولا برای سرآشپز هم به کار می‌رود و به خاطر شوت‌های فوق‌العاده و اعجاب‌آور کری به او این لقب را داده‌اند. از طرف دیگر شوت‌های سه امتیازی که تخصص اصلی اوست به محض اینکه وارد سبد می‌شود، صدایی مانند چف می‌دهد.

برخلاف بازیکنان شوتینگ گارد که بیشتر در پشت خط یعنی با فاصله چسبیده به قوس سه امتیازی اقدام به پرتاب می‌کنند، پرتاب‌های سه امتیازی او بارها از نقاط دورتر و در حالت نامتعادل وارد سبد شده است. او در دریبل، بازیسازی و نفوذ و به‌هم ریختن دفاع حریفان استاد است، به همین دلیل دفاع کردن او کار بسیار مشکلی است و از او یک بازیکن مهارنشدنی در فاز حمله ساخته ‌است

انتخاب شد. در فصل 16-2015 رکورد فوق‌العاده ۷۳ پیروزی را به همراه گلدن‌استیت ثبت کرد. به او و گارد شوتزن تیم گلدن استیت، یعنی کلی تامسون لقب برادران سه امتیازی داده‌اند. این دو بازیکن پنج فصل است که لقب بهترین سه امتیازی‌زن‌های لیگ را دارند.

القاب برخی از ستارگان NBA؛ از پادشاه جیمز تا سرآشپز کری

کلوو لئونارد ملقب به سرپنجه

لقب کووای لئونارد که از نامش استخراج شده (KLAW) به خاطر دست‌های بزرگ اوست. اوج شکوفایی این بازیکن زمانی بود که با تیم سن‌آنتونیو بازی می‌کرد. لئونارد در سال ۲۰۱۱ در درفت سراسری توسط ایندیانا پیسرز جذب شد اما بلافاصله سن‌آنتونیو اسپرز که به‌دنبال یک بازیکن تدافعی جوان بود او را با جرج هیل معاوضه کرد.

مهارت وی در حرکات ریباند و نبردهای تن به تن است. او حالا یکی از مهره‌های کلیدی و موثر تورنتو در صعود این تیم به دور دوم مرحله پلی‌آف است. کووای در نوجوانی اتفاق خیلی تلخی را تجربه کرد. در 18 ژانویه 2008 و در مقطع دبیرستان وقتی که داشت تیم حریف را قلع و قمع می‌کرد، پدرش به دلایل کاملا نامعلوم بعد از خروج از کارواش با ضرب گلوله به قتل رسید. از اصلی‌ترین دلایلی که کوای بسکتبال را ادامه داد این بود که قضیه مرگ فجیع پدرش را فراموش کند.

القاب برخی از ستارگان NBA؛ از پادشاه جیمز تا سرآشپز کری

یانیس آنته‌تو کمپو ملقب به یونانی ترسناک

یانیس آنته‌توکمپو در فصل جاری با پیراهن میلواکی باکس یکی از بهترین‌های NBA بوده است و کاپیتان کنفرانس شرق در بازی آل استارز فصل جاری بود. قد یانیس دو متر و یازده سانتیمتر است. او به خاطر توانایی بالا در حمل توپ و نفوذ در بین مدافعان قلدر برای کسب امتیاز و همچنین اجرای اسلم‌دانک‌های وحشتناک به غول یونانی ترسناک (GREEK FREAK) معروف است. تیم میلواکی باکس در دور اول مرحله پلی‌آف دیترویت را حذف کرد و در دور دوم هم با بوستون سلتیکس در حال رقابت است.

القاب برخی از ستارگان NBA؛ از پادشاه جیمز تا سرآشپز کری

دیمین لیلارد ملقب به «دام دولا»

دیمین لیلارد، گارد راس ماهر تیم پورتلند بلیزرز به خوانندگی رپ هم مشغول است و دام دولا (DAME DOLLA) اسم هنری‌اش محسوب می‌شود.

دیمین چهار سال در تیم دانشگاهی وبراستیت بازی می‌کرد و در سال ۲۰۱۲ از مسیر درفت به پورتلند پیوست.

القاب برخی از ستارگان NBA؛ از پادشاه جیمز تا سرآشپز کری

لیلارد در فصل جاری برای تیم پورتلند عملکرد موثری داشته است؛ او در دور اول مرحله پلی‌آف در ثانیه‌های پایانی بازی پنجم تیم پورتلند مقابل اوکلاهما سیتی که با تساوی 115 پیش می‌رفت، با پرتاب سه امتیازی‌اش عامل برتری تیمش شد.

اتفاقات ثانیه‌های پایانی این بازی بازتاب زیادی داشت، چرا که حذف تیم اوکلاهما با آن همه فوق‌ستاره باورکردنی نبود.

خبرنگار: علی رضایی حسین آباد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز