خبرگزاری کار ایران

توافقی بر ضرر فدراسیون فوتبال؛ سود 3 میلیاردی کرانچار!

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۲۶۹

زلاتکو کرانچار بعد از توافقی که با فدراسیون فوتبال داشته از این تیم جدا شده است. با اینکه فدراسیون سعی دارد این توافق را به‌عنوان یک پیروزی معرفی کند اما واقعیت این است که در ماجرای برکناری کرانچار حتی با توافق، هزینه زیادی به فدراسیون فوتبال تحمیل می‌شود. نه صرفاً به خاطر عملکرد ضعیف تیم امید که به خاطر توصیه‌هایی که گفته می‌شود از سوی برخی اعضای کادرفنی به رییس فدراسیون برای برکناری کرانچار شده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فدراسیون فوتبال در وخیم‌ترین اوضاع مالی‌ خود با برکناری کرانچار خود را وارد پروسه پیچیده‌ای کرده که برای توافق با سرمربی امید و انتخاب جانشینش باید دو، سه میلیاردی هزینه کند. آن هم از خزانه‌ای که خیلی وقت است خالی شده و شرایط را برای فدراسیون سخت کرده است.

همان زمان که مهدی تاج پیش از جلسه با سرمربی تیم امید در برنامه تلویزیونی اعلام کرد که می‌خواهد کرانچار را به صورت توافقی کنار بگذارد، این سوال مطرح می‌شد که چرا وقتی هنوز تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص نشده، فدراسیون با برکناری کرانچار خود را وارد یک چالش جدیدتر می‌کند؟

شاید اگر تنها بحث عملکرد ضعیف و نارضایتی کرانچار از سوی رییس فدراسیون فوتبال مطرح بود، می‌شد این برکناری را حتی در زمان فعلی به نوعی توجیه کرد. این برکناری اما وقتی غیرمنطقی می‌شود که به گواه بازیکنان تیم امید، شخص مهدی تاج بعد از بازی تیم امید مقابل قطر به رختکن امیدها می‌رود و درباره عملکرد این تیم می‌گوید که بهترین بازی تیم امید را در ادوار مختلف دیده است!

اگر کرانچار با تیم امید توانسته این‌‌طور تحسین تاج را برانگیزد و حتی او را متقاعد کند که برای ادامه همکاری از او برنامه بگیرد، چرا باید به یکباره نظر خود را 180 درجه تغییر دهد و خواستار برکناری کرانچار شود؟ آن هم در شرایطی که مذاکرات کرانچار با تاج برای ادامه همکاری تا جایی پیش رفته بود که سرمربی تیم ملی امید در راستای تحقق برنامه‌هایش از تاج خواسته بود که لیگ را به مدت یک ماه تعطیل کند تا او بتواند تمامی بازیکنانش را در اختیار داشته باشد.

زمزمه‌های برکناری کرانچار اما درست از آنجا شروع شد که مقابل دخالت‌های بعضی از اعضای کادرفنی ایستاد و از این موضوع گلایه کرد که آنها نمی‌توانند درباره ترکیب و سایر مسائل فنی تصمیمی بگیرند.

بعد از این ماجراها بود که یکی از اعضای کمیته فنی تیم امید، در جلسه‌ای که با حضور اعضای این کمیته و کرانچار برگزار شده بود، نتیجه‌ آنالیز‌هایش از عملکرد تیم امید را این‌طور اعلام کرد که شیوه بازی این تیم بزن زیر توپ است. هرچند در آن جلسه کرانچار در دفاع از خود اعلام کرده بود که همیشه به شروع بازی از خط دفاعی تأکید داشته اما بعد از همان جلسه نخستین تماس با یحیی گل‌محمدی برای حضور در تیم امید گرفته می‌شود.

این موضوع را وقتی در کنار روابط غیرفوتبالی روسای فدراسیون فوتبال با یکی از اعضای کادرفنی تیم امید می‌گذاریم، نمی‌توانیم برکناری کرانچار را بی‌ارتباط با کشمکش‌های اخیرش با اعضای ایرانی کادرفنی بدانیم.

گفته می‌شود این عضو کادرفنی تیم امید به واسطه روابطی که با شهرداری داشته، مدعی است که کمک‌های مالی زیادی را برای تیم امید فراهم کرده است و گویا از همین روابط برای نزدیکی بیشتر با ریاست فدراسیون فوتبال هم استفاده کرده است. رفاقتی که در نهایت هزینه بالایی را به فدراسیون فوتبال تحمیل کرده است.

به خاطر همین است که حتی اگر اعضای کادرفنی به کلی تغییر کنند و حتی اگر یحیی گل‌محمدی هم با فدراسیون فوتبال به توافق نرسد اما کرانچار هم دیگر نباید در این تیم بماند.

 نتیجه چه می‌شود؟ یک تیم بلاتکلیف دیگر که فدراسیون فوتبال در شرایط فعلی برای جایگزینی کادر فنی جدید در آن با مشکلاتی جدی مواجه است و هزینه‌ای که باید برای توافق با کرانچار پرداخت شود. این در صورتی است که فدراسیون فوتبال بتواند براساس توافق انجام شده، تا هفته آینده مبلغ توافق شده را به کرانچار بپردازد که اگر نتواند بی‌شک باید منتظر دردسرهای بعدی مثل شکایت او از فدراسیون فوتبال باشیم.

در شرایطی که شاید ثبات در تیم امید بعد از آشنایی که او نسبت به بازیکنان و شرایط کار پیدا کرده بود، می‌توانست در ادامه نتایج بهتری برای تیم امید داشته باشد. بدون اینکه هزینه بیشتری هم روی دست فدراسیون فوتبال بگذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز