خبرگزاری کار ایران

پرداخت ۴۰ میلیاردی به فدراسیون ها؛

هاشمی: امسال پرداختی به سرخابی ها نداشتیم / فدراسیون فوتبال درخواست کمک مالی نداشته

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۰۵۸

تا به امروز ۴۰ میلیارد تومان به فدراسیون‌ها پرداخت کرده ایم و از این پس اعتبارات فدراسیون ها بر اساس برنامه ای که به وزارت ورزرش ارائه می دهند پرداخت خواهد شد.

معاون توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان گفت: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون هیچ پرداختی به باشگاه‌های استقلال و پرسپویلس نداشته‌ایم و تا زمانی که قانون اجازه این کار را به ما ندهد هرگز این کار را نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مناف هاشمی در نشست خبری خود با خبرنگاران که در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد ضمن بیان این مطلب در مورد حمایت‌های این وزارتخانه در مورد بخش تامین مبلغ قرارداد کارلوس کی‌روش در مورد تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: سیاست‌های مالی را خود فدراسیون تعریف می‌کند با این حال اگر فدراسیون از وزارتخانه بخواهد که منابع مالی در اختیار آنها قرار دهیم و ما نیز این کسری بودجه را احساس کنیم قطعا به فدراسیون فوتبال کمک خواهیم کرد.

وی همچنین در مورد پرداخت پاداش قهرمانان سال‌های ۹۰،۹۱ و ۹۲ خاطر نشان کرد: اوایل شهریور ماه طی مراسمی پاداش قهرمانان مسابقات آسیایی جهانی و بین‌المللی در سال‌های ۹۰،۹۱ و ۹۲ پرداخت خواهیم کرد که برای این منظور نیمی از منابع مالی این کار تامین شده و با قولی که هفته گذشته از معاون اول رئیس جمهور گرفتیم بقیه منابع این کار نیز تامین خواهد شد.

معاون توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان گفت: تا به امروز ۴۰ میلیارد تومان به فدراسیون‌ها پرداخت کرده ایم و از این پس اعتبارات فدراسیون ها بر اساس برنامه ای که به وزارت ورزرش ارائه می دهند پرداخت خواهد شد و نظارت دقیقی بر وضعیت هزینه کرد فدراسیون ها خواهیم داشت.

معاون توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان همچنین در مورد بودجه اختصاص یافته به بازی‌های آسیایی اظهار داشت: بازی‌های آسیایی بودجه خاصی ندارند بلکه اردوهایی که در طول سال برگزار می‌شود شامل بازی‌های آسیایی نیز می‌شوند. با این حال تیم‌های اعزامی به مسابقات آسیایی اینچئون و پاراآسیایی مشکلی بابت مسائل مالی نخواهند داشت.

وی در ادامه در خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سراسر کشور گفت: ما برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به سه هزار و ۴۲۷ میلیارد تومان نیاز داریم در حالی که در حال حاضر ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار ما نیست به همین دلیل اتمام بسیاری از پروژه‌ها به سال آینده موکول خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: اگر بتوانیم یک درصد اعتبارات را بازگردانیم و یا منابع مالی اختصاص یافته به ما حداقل به دو هزار میلیارد تومان برسد بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل خواهیم کرد که با این حال سرانه ورزشی در کل کشور به نحو چشم‌گیری افزایش خواهد یافت.

هاشمی در ادامه در خصوص نحوه پرداخت مالی به فدراسیون‌های ورزشی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مسابقات جهانی و همچنین بازی های آسیایی و پاراآسیایی را در پیش داشته و داریم لازم بود در سال‌های ۹۲ و ۹۳ توجه ویژه ای به بودجه فدراسیون‌ها داشته باشیم. سال ۹۲ مجموعه ۵۲ میلیارد تومان به فدراسیون‌ها پرداخت کردیم اما پیش‌بینی ما این است که تا پایان شش ماه نخست امسال ۵۲ میلیارد تومان در اختیار فدراسیون‌ها قرار بگیرد.

معاون توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در پایان در مورد حضور امروز خود به همراه وزیر ورزش در مجلس گفت: دکتر گودرزی تعامل خوبی با مجلس دارد و ما نیز به حوزه پارلمانی کمک شایانی می‌کنیم. بر این اساس هر دو هفته یک بار جلساتی را در مجلس داریم که نمایندگان مسائل و مشکلات حوزه نمایندگی خود را مطرح می‌کنند. امروز نیز دو نماینده از وزیر ورزش و جوانان سئوال مطرح کردند که یک مورد آن در خصوص واگذاری اماکن ورزشی یکی از شهرها به بخش خصوصی یا شهرداری بود که با صحبت‌های طرفین این سئوال نمایندگان نیز پاسخ داده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز