خبرگزاری کار ایران

هفته‌های پایانی لیگ داغ داغ؛ چند قدم مانده به صبح

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۵۹۶

اتفاقات رخ داده در مسابقات هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر باشگاه‌های کشور باعث شد کورس مهیج فصل در بالا و پایین جدول همچنان تداوم داشته باشد.

به گزارش ایلنا، پدیده هفته گذشته پیروزی ارزشمندی برابر استقلال کسب کرد و توقف تراکتورسازی مقابل پرسپولیس هم فرصت مهمی به تیم مشهدی داده تا خیز بلندتری برای سهمیه بردارد. بسیاری از گمانه‌زنی‌ها حول این محور است که‌امسال پرسپولیس یا سپاهان قهرمان جام حذفی خواهند شد؛ دو تیمی که در نیمه‌نهایی مصاف می‌دهند و برنده آن بازی در فینال به دیدار داماش گیلانیان می‌رود. اگر این اتفاق رخ بدهد، تیم چهارم جدول سهمیه آسیایی می‌گیرد.

دو بازی پایانی پدیده برابر سپاهان (خانه) و ماشین‌سازی (بیرون از خانه) است و زنوزی می‌تواند امیدوار باشد تیم دومش به آسیایی شدن تیم اولش کمک کند! خود تراکتور هم در دو بازی پایانی باید با پارس جنوبی‌جم (خانه) و فولاد خوزستان (بیرون از خانه) مصاف بدهد. اگر امروز پدیده برنده بازی با سایپا باشد و دو امتیاز از تراکتور جلو بیفتد، کار برای تبریزی‌ها سخت خواهد شد، هرچند فعلا تفاضل گل تراکتور اندکی بهتر از تیم گل‌محمدی است.

نبرد برای قهرمانی و بقا هم البته ادامه دارد. پرسپولیس این هفته می‌توانست با حفظ پیروزی بیرون از خانه برابر تراکتورسازی 99 درصد از راه قهرمانی را برود، اما آن‌ها در فاصله 10 دقیقه تا پایان گل خوردند تا نبرد برای جام هجدهم همچنان داغ و نفسگیر باقی بماند. گلی که دانیال اسماعیلی‌فر زد باعث شد علاوه بر سپاهان، استقلال تهران هم همچنان‌شانس قهرمانی داشته باشد.

الان پرسپولیس با 57 امتیاز صدرنشین است و سپاهان و استقلال هم با 54 و 53 امتیاز این تیم را تعقیب می‌کنند. اگر پرسپولیس از دو بازی آخرش یعنی مصاف با ماشین‌سازی (خانه) و پارس جم (بیرون از خانه) حداقل 4 امتیاز کسب کند، تحت هر شرایطی قهرمان خواهد شد. در غیر این صورت سپاهان می‌تواند با پیروزی در هر دو بازی پایانی یعنی دیدار با پدیده (خارج از خانه) و استقلال خوزستان (خانه) جام را بالای سر ببرد.

استقلال هم در دو بازی پایانی باید با نفت آبادان (خارج از خانه) و سپیدرود (خانه) ملاقات کند. شیرین‌ترین سناریو برای تیم فرهاد مجیدی این است که پرسپولیس دو مساوی بدهد، سپاهان به پدیده ببازد و استقلال با دو برد، یک قهرمانی باورنکردنی به دست بیاورد. پایین جدول هم سقوط استقلال خوزستان قطعی شده، اما تساوی جنجالی نفت مسجد سلیمان و سپیدرود، جدال برای تعیین سقوط‌کننده دوم را پابرجا باقی گذاشت. در حال حاضر نفت مسجد سلیمان 21 امتیازی است و در دو بازی آخر با پیکان (بیرون از خانه) و ذوب‌آهن (خانه) دیدار می‌کند، سپیدرود 20 امتیازی هم به ترتیب باید به مصاف نساجی (خانه) و استقلال تهران (بیرون از خانه) برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز