خبرگزاری کار ایران

قرمزها در قهرمانی هت‌تریک خواهد کرد

آشوبی: پرسپولیس توان بردن تراکتورسازی را در تبریز دارد

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۰۴۱

هافبک سابق پرسپولیس پیش بینی کرد قرمزها قهرمان لیگ برتر خواهندشد.

به گزارش ایلنا،فرزاد آشوبی هافبک سابق پرسپولیس معتقد است سپاهان برای نباختن به پرسپولیس به تهران آمده بود و هدف برای آن‌ها وسیله را توجیه می‌کرد و با سیستم دفاعی و بسته خودشان به هدفی که داشتند رسیدند اما این نوع فوتبال بازی کردن کمکی به رشد و ارتقا فوتبال ما نمی‌کند.

بازی پرسپولیس و سپاهان چطور بود؟

بازی جذابی نشد. این همه راجع به این بازی و حساسیت آن و تاثیرش در جدول صحبت شد اما آن چیزی که تماشاگر دید بازی جذاب و قشنگی نبود.

چرا دو تیم پر ستاره پرسپولیس و سپاهان نتوانستند بازی جذابی به نمایش بگذارند؟

این را باید در عملکرد دو تیم جستجو کرد. پرسپولیس در آسیا حضور دارد و خیلی تحت فشار است و چند روز قبل هم بازی اش را به الاهلی واگذار کرد و شاید نباید خیلی هم از پرسپولیس توقع داشت که بازی شادابی ارایه کند هر چند که معتقدم پرسپولیس جلوی تیم هایی که بسته بازی می‌کنند دچار مشکل است چون راهکارهای لازم را برای حضور در چنین بازی هایی تمرین نمی‌کند و باز هم فوتبال خودش را بازی می‌کند در صورتی که باید روی این راهکارها در تمرینات کار شود و پرسپولیس جلوی این تیم‌ها برای خودش ایجاد فضا کند و راهککارهای مختلفی را به وجود بیاورد چون چنین چیزی را خیلی کم از پرسپولیس می‌بینیم. اما تعجب اصلی من از سپاهان است که چرا این‌گونه بازی کرد.

بیشتر در این رابطه توضیح می‌دهید؟

سپاهان مثل پرسپولیس تحت فشار نیست و در این بازی دنبال اجرای شیوه دفاع و ضد حمله بودند و آن هم با مهاجمانی مثل سجاد شهباززاده و کی‌روش استنلی که تاثیرشان در محوطه جریمه حریف است چون آن‌ها سرعت بالایی ندارند که در چنین شیوه ای کارآیی لازم را داشته باشند. سپاهان فقط آمده بود که نبازد و اگر شد روی اوت دستی یا کاشته و سانتر به گل برسد وگرنه توانایی لازم را برای اجرای شیوه دفاع و ضد حمله را نداشت چون ابزار آن را نداشت.

بازی پرسپولیس و سپاهان چرا اینقدر خشن شده بود؟

بخش بزرگ آن به خاطر حساسیت و جایگاه دو تیم در جدول بود و نمی‌دانم چرا اینقدر خشن شده بود و جای سوال است. وقتی بازی اینقدر حساس می‌شود روی آرامش بازیکن تاثیر می‌گذارد و اجازه نمی‌دهد بازیکن راحت کارش را بکند و با آرامش و تمرکز بازی کند. 

در مورد اعتراض‌های سریالی قلعه‌نویی به داور چه نظری دارید؟

اتفاقا یک تحلیل در مورد رفتار ایشان خواندم که با چنین رفتاری در دقیقه 75 بازی که تیمش تحت فشار بود تیمش را از فشار خارج کرد و این کار را هنر مربیگری قلعه‌نویی می‌دانستند. این می‌تواند راهکار مربی باشد که تیمش را از فشار خارج کند و وقفه در بازی ایجاد کند چون هدف نباختن است و وسیله را توجیه می‌کند.

دردآور اینجاست که قلعه‌نویی با چنین شیوه‌هایی پرافتخارترین مربی لیگ برتر هم هست.

به هر حال قلعه‌نویی یک سری فاکتورهای خوب هم دارد. قلعه‌نویی یک مدیر قوی و یک کوچ خوب کنار زمین است که در لحظه خوب تصمیم می‌گیرد و تیمش را خوب می‌بندد.

چه تصوری از بازی تراکتورسازی و پرسپولیس در تبریز دارید؟

فکر می‌کنم پرسپولیس این توان را دارد که در تبریز ببرد چون تراکتورسازی بعد از باخت به سپیدرود و حواشی که ایجاد شده توسط مدیریت و مالک آن خودشان به خودشان شرایط سختی را تحمیل کردند. من معتقدم اگر آن ماجراها درست مدیریت می‌شد تراکتورسازی می‌توانست برگردد و شرایط را تغییر بدهد اما این اتفاق نیفتاد باخت‌های بعدی هم برای آن‌ها رقم خورد. با توجه به‌ هماهنگی که بین بازیکنان پرسپولیس است فکر می‌کنم تیم برانکو می‌تواند در تبریز نتیجه بگیرد. البته از نظر من که پرسپولیس قهرمان می‌شود و هت‌تریک قهرمانی خواهد کرد.

یعنی هیچ تیمی‌شانسی ندارد که جای پرسپولیس را در صدر جدول بگیرد؟

روی کاغذ و حرفهای کلیشه‌ای اگر بخواهیم بگوییم چرا، بقیه تیم‌ها هم‌شانس دارند اما واقعیت جدول این است که هیچ تیمی به‌اندازه پرسپولیس شایستگی قهرمانی را ندارد. تیمی که در 27 بازی تنها یک باخت داشته لیاقت قهرمانی را دارد. تیمی که با این مشکلات و فشردگی صدر جدول است و کیفیت خودش را هم حفظ کرده شایسته و لایق قهرمانی است و باید هم قهرمان شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز