خبرگزاری کار ایران

برانکو - قلعه نویی؛ پرده سوم رقابت قهرمانی

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۳۳۱

قلعه‌نویی با سومین تیم مختلف سعی دارد مانع قهرمانی پرسپولیس شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پرسپولیس و سپاهان به عنوان دو مدعی جدی قهرمانی لیگ برتر امروز در هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم می‌روند و این دیدار به نوعی تعیین کننده قهرمانی لیگ هم هست چرا که پرسپولیس در صورت برتری در این بازی خانگی دیگر تا حد زیادی قهرمانی خود را مسجل کرده است و در صورتی که سپاهان به برتری برسد 3 هفته پایانی بازی‌ها شاهد رقابت داغی میان تیم‌های مدعی هستیم و فاصله امتیازی به کمترین میزان خود می‌رسد.

تقابل برانکو - قلعه‌نویی برای سومین سال پیاپی در شرایطی رقم می‌خورد که دو تیم در کورس قهرمانی قرار دارند و قلعه‌نویی در این 3 سال با سه تیم مختلف سعی داشته مانع قهرمانی سرخپوشان تهرانی شود که در دو تیم قبلی در این امر نا موفق بوده و باید دید این بار در لباس زرد چقدر در این ماموریت موفق عمل خواهد کرد.

قلعه‌ نویی و برانکو جزو پرافتخار ترین سرمربیان حال حاضر لیگ برتر هستند و این در حالیست که برانکو تمام افتخاراتش را روی نیمکت پرسپولیس به دست آورده و قلعه‌نویی در دو تیم سپاهان و استقلال این عناوین را به خود اختصاص داده است.  قلعه‌نویی بهترین نتایج را با استقلال کسب کرده و پیشکسوت این تیم محسوب می‌شود و اولین تقابل برانکو - قلعه نویی در دربی 80 رقم خورد که با برتری پرسپولیس روی تک گل علیپور به پایان رسید ولی در آن فصل هیچکدام از دو تیم در کورس قهرمانی نبودند. استقلال با قلعه‌نویی در پایان فصل ششم شد و پرسپولیس با 11 امتیاز کمتر دو پله پایین تر در جایگاه هشتم ایستاد. ولی از فصل بعد از آن بود که همیشه این دو مربی با یکدیگر کورس قهرمانی گذاشتند.

 

پرده اول؛ پرسپولیس - تراکتور

برانکو - قلعه نویی؛ پرده سوم رقابت قهرمانی

پرسپولیس با وجود قرار گرفتن در رتبه نازل هشتم جدول به برانکو اعتماد کرد و برای فصل پانزدهم او را حفظ کرد که منجر به اوج گیری دوباره این تیم شد ولی در هفته پایانی نتایج به شکلی رقم خورد که ویسی و استقلال خوزستان به قهرمانی برسند و پرسپولیس با تفاضل گل رتبه نخست لیگ را از دست داد. در این فصل قلعه نویی از نیم فصل هدایت تراکتور را بر عهده گرفت و تقابل این دو به تساوی یک - یک انجامید و در آن فصل هم تراکتور مدعی قهرمانی نبود و تقابل قلعه نویی - برانکو از فصل بعد شکل گرفت.

جایی که تراکتورسازی پر مهره بسته شده بود تا به قهرمانی برسد و پرسپولیس هم بعد از ناکامی فصل قبل اینبار جدی‌تر از همیشه به دنبال قرار گرفتن در رتبه نخست لیگ بود.

در نیم فصل نخست رقابت شانه به شانه پیش می رفت و در بازی رفت دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند ولی در بازی برگشت اوضاع تراکتورسازی یکباره دگرگون شد. سروش رفیعی از تراکتور به پرسپولیس رفت و در سوی مقابل عالیشاه و نوراللهی که برای سربازی به تبریز رفته بودند با پنجره بسته نقل و انتقالات مواجه شدند و علاوه بر آنها چند خرید دیگر تراکتورسازان از جمله سجاد شهباززاده و هاشم بیک زاده هم مجبور شدند بیرون بمانند. در کنار اینها مصدومیت و محرومیت چند بازیکن در آستانه بازی با پرسپولیس دست قلعه نویی را به شدت تنگ کرد تا در نهایت شکست سنگین 3-0 حاصل شود و از آن به بعد تراکتور در سراشیبی سقوط افتاد و اواخر لیگ دیگر تیم مزاحمی برای پرسپولیس نبود و حتی جایگاه دوم جدول خودش را به استقلال منصوریان داد و سوم شد. در پایان فصل قلعه‌نویی با علم به بسته ماندن پنجره نقل و انتقالا تراکتور در فصل بعد تصمیم به جدایی گرفت و راهی ذوب آهن شد.

 

پرده دوم: پرسپولیس - ذوب آهن

برانکو - قلعه نویی؛ پرده سوم رقابت قهرمانی

قلعه‌نویی در یک انتخاب ریسکی به ذوب آهن رفت تا جاه طلبی‌هایش را آنجا دنبال کند. ذوب آهن تفاوت عمده‌ای با استقلال و تراکتورسازی و سپاهان داشت و آن توانایی کمتر از سایر تیم‌ها در هزینه کردن و لبته نبود سکوهای همیشه شلوغ ورزشگاه بود ولی ساختار منسجم، مدیریت قوی و پتانسیل فنی بالای این تیم باعث شد قلعه‌نویی دست به این انتخاب بزند. ذوب آهن و قلعه‌نویی شروع خوبی نداشتند و نیم فصل نخست در بدترین شرایط خود به پایان رسید و در رتبه نازل نهم جدول. این در حالی بود که شکست سنگین مقابل پرسپولیس با 4 گل هم ضمیمه این نتایج بود و حتی نشست فوق‌العاده هیات مدیره برای انتخاب جانشین قلعه‌نویی هم برگزار شد ولی به تعویق افتاد تا نیم فصل دوم هم همکاری این دو ادامه یابد و از آنجا بود که نتایج فوق‌العاده سبز پوشان شروع شد. چند تغییر در بین بازیکنان اوضاع را تغییر داد و شش برد پیاپی رکوردی بود که ذوبی ها به ثبت رساندند. آنها در این نیم فصل هم استقلال را شکست دادند و هم پرسپولیس را با تک گل کی روش استنلی از پیش رو برداشتند و به رتبه های بالای جدول رسیدند ولی اختلاف امتیاز با پرسپولیس به قدری زیاد بود که نتوانستند صدر جدول را از این تیم بگیرند و این بار به رتبه دوم جدول رضایت دادند.

 

پرده سوم: پرسپولیس - سپاهان

برانکو - قلعه نویی؛ پرده سوم رقابت قهرمانی

قلعه‌نویی به تیمی برگشت که در آن خاطرات خوش زیادی داشت ولی اوضاعش مساعد نبود. قرار گرفتن طلایی پوشان در رتبه نازل چهاردهم جدول نشان از کار سختی می‌داد که برای بازسازی لازم بود و انجام تغییرات زیاد نشان از عزم جدی برای این موضوع داشت.

سپاهان و قلعه‌نویی از همان ابتدا مدعی جدی قهرمانی بودند و کارشان را هم از هفته دوم و با برتری 6-1 مقابل سپیدرود در رشت شروع کردند و در پایان نیم فصل هم بالاتر از پرسپولیس و سایر رقبا قهرمان شدند ولی در نیم فصل دوم کمی نتایج این تیم افت کرد و صدر جدول را از دست داد تا حالا در فاصله 4 بازی مانده به پایان فصل شانسش برای قهرمانی زیاد نباشد و 5 امتیاز با پرسپولیس صدرنشین فاصله داشته باشد.

در بازی رفت سپاهان فاصله‌ای با پیروزی نداشت و شوت عزت‌اله پورقاز می‌رفت 3 امتیاز ارزشمند برای سپاهان و قلعه نویی به ارمغان بیاورد ولی پنالتی جنجالی و بحث برانگیز روی علیپور که توسط فغانی اعلام شد کار را به تساوی یک - یک کشاند.

نتیجه دیدار امروز مشخص می‌کند که قلعه‌نویی در سومین پرده رقابت با برانکو می‌تواند از او سبقت گرفته و قهرمان شود یا با سومین تیم مختلف شاهد جشن قهرمانی پرسپولیس خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز