خبرگزاری کار ایران

پرونده تراکتورسازی روی میز کمیته انضباطی؛ برابر پرسپولیس محروم می‌شوند؟

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۲۱۷

در پایان دیدار تراکتورسازی برابر پیکان اتفاقات عجیبی در یادگار امام رخ داد که با گذشت یک هفته هنوز با تصمیمی از سوی کمیته انضباطی همراه نبوده است.

به گزارش ایلنا، پرونده اتفاقات بازی تراکتور- پیکان، یکی از پردردسرترین پرونده‌هایی است که در حال حاضر پیش روی کمیته انضباطی قرار دارد. از آن پرونده‌هایی که کمیته انضباطی هر حکمی برایش بدهد، بالاخره با اعتراض‌ مواجه خواهد بود. به خصوص که بازی خانگی تراکتورسازی مقابل پرسپولیس در پیش است و طرفداران تراکتور به هیچ عنوان دوست ندارند از حضور در این مسابقه حساس محروم باشند. از طرفی پرسپولیسی‌ها هم حساب ویژه‌ای روی محرومیت هواداران تراکتور باز کرده‌اند تا به واسطه محرومیت احتمالی هواداران حریف، از فشار این دیدار حیاتی و خارج از خانه رها شوند.

 

رییس کمیته انضباطی در تازه‌ترین مصاحبه خود سعی کرده هواداران را به نوعی برای صدور حکم بازی تراکتورسازی - پیکان آماده کند، درباره روند و اصول صدور حکم توضیحاتی را ارائه بدهد و تأکید کند که تا مستندات لازم را به دست نیاورند، حکمی صادر نمی‌شود. ضمن اینکه اسماعیل حسن‌زاده مدعی شده این پروسه از 7 تا 10 روز طول می‌کشد و کمیته انضباطی از آذرماه 96 که براساس این اصول پیش می‌رود، حکمی را 48 ساعته و تا پیش از شنیدن دفاعیات طرفین صادر نکرده است!

با توجه به اینکه معمولاً کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در چنین پرونده‌هایی یکسری مماشات‌ها را لحاظ می‌کند و حکم‌های سنگینی صادر نمی‌کند، این احتمال می‌رود که مصاحبه اخیر اسماعیل حسن‌زاده مقدمه‌‌ای باشد برای حکمی که شاید به دلیل کامل نشدن مستندات لازم، تا پیش از بازی تراکتورسازی مقابل پرسپولیس صادر نشود!

 اسماعیل حسن‌زاده، رییس کمیته انضباطی در همین رابطه مدعی شده که به دلیل اینکه عمده اتفاقات بعد از مسابقه رخ داده است و برخی موارد در گزارش مقامات رسمی مسابقه با تمام جزییات نیامده است، تحقیقات کامل از جمله جمع‌آوری اسناد و مدارکی که به دست آنها نرسیده و بعد از بررسی کامل پرونده رأی نهایی در این مورد را اعلام خواهند کرد.

رییس کمیته انضباطی در شرایطی مدعی است از سال 96 به بعد حکم‌ها با تأخیر یک هفته‌ای و بعد از شنیدن دفاعیات افراد صادر شده که همین چندی پیش به دلیل انتشار فیلمی از شادی گل منشوری دو استقلالی، بدون اینکه دفاعیات آنها را شنیده باشد، ظرف 48 ساعت حکم محرومیت‌شان را صادر کرد.

حسن‌زاده در صحبت‌هایش مدعی شده که برای صدور حکم حتماً باید فرصت دفاع چه حضوری چه با ارسال لایحه به کسی که از او تخلف گزارش شده است، داده شود.

پیش‌بینی سختی نیست اگر بگوییم حکم این پرونده در هر شرایطی اعتراض‌هایی را به همراه خواهد داشت. شرایط حساس دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی در کورس قهرمانی کار را برای صدور این حکم از سوی کمیته انضباطی حسابی سخت می‌کند و تحت تأثیر فشار هواداران دو طرف قرار می‌دهد. به همین خاطر است که رییس کمیته انضباطی پیش از آنکه هیچ اتفاقی افتاده باشد به پایبندی این کمیته به قوانین تأکید می‌کند.

یدار تراکتورسازی مقابل پرسپولیس 11 اردیبهشت برگزار می‌شود. چیزی حدود 9 روز بعد از تاریخ ابلاغیه درباره اتفاقات بعد از بازی تراکتور-پیکان. کمیته انضباطی برای صدور حکم نیازمند مستنداتی است که به دلیل بروز حواشی بعد از زمان قانونی بازی، دسترسی به آنها دشوار و زمان‌بر است. با همه اینها هیچکس نمی‌داند تا پیش از این مسابقه موفق به صدور حکم خواهد شد یا این مقدمه‌چینی به خاطر آماده‌سازی هواداران پرسپولیس برای صدور حکم بعد از این مسابقه است؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز