خبرگزاری کار ایران

درخشش برزیلی ها در لیگ هجدهم؛ از کی‌روش و شیمبا تا بالوتلی

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۸۰۹

سه ستاره برزیلی در این فصل از مسابقات لیگ برتر عملکرد بهتری نسبت به سایر هم وطن‌هایشان در ایران داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران سه بازیکن برزیلی، کی روش استنلی (سپاهان)، شیمبا (فولاد) و بالوتلی (نفت آبادان) کیفیت خوب و عملکرد درخشانی از خود نشان دادند که در این مطلب به تفصیل به شرح عملکرد هرکدام خواهیم پرداخت.

کی روش استنلی(سپاهان)

مهاجم 31 ساله‌ی سپاهان که پیش از این در ذوب آهن نیز عملکردی درخشان داشته، در فصل جاری لیگ توسط قلعه نویی جذب سپاهان اصفهان شد و ضمن درخشش با پیراهن طلایی پوشان و مطرح کردن بیش از پیش خود در فوتبال ایران، از عوامل اصلی بالانشینی سپاهان و مدعی قهرمانی بودن تیم امیر قلعه نویی به شمار می رود.

کی روش استنلی هفته‌ی قبل برابر سایپا دبل کرد و با چهارده گل قاطعانه در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار گرفت.

استنلی یکی از معدود خارجی های خوب لیگ ایران در چند فصل اخیر بوده و با آمادگی که در دیدار با سایپا از خود نشان داده، بعید نیست با حفظ روند مثبت خود کفش طلای لیگ هجدهم را نصیب خود گرداند، هرچند در این مسیر رقیب سرسختی به نام علی علیپور دارد.

درخشش برزیلی ها در لیگ هجدهم؛ از کی‌روش و شیمبا تا بالوتلی

شیمبا (فولاد)

لوسیانو پریرا مندز ملقب به شیمبا، مهاجم 36 ساله‌ی فولاد خوزستان، که حالا باید او را یکی از خارجی های باتجربه و کهنه کار لیگ برتر ایران تلقی کنیم، از زمانی که به لیگ ایران آمده همواره در امر گلزنی عملکرد خوبی داشته است.

شیمبا که هفتمین سال حضور در ایران را پشت سر می گذارد، تاکنون دو قهرمانی را در لیگ ایران با فولاد و سپاهان تجربه کرده، عنوان برترین گلزن تاریخ فولاد خوزستان را به نام خود ثبت نموده و دو فصل متوالی نیز موفق شد بهترین گلزن خارجی لیگ ایران شود.

شیمبا در این فصل نیز علیرغم سن بالایش همچنان در امر گلزنی درخشان ظاهر شد و تا بدین جای فصل لیگ هجدهم، 11 گل برای فولاد به ثمر رسانده و با قرار داشتن در رده‌ی سوم جدول گلزنان، حتی می توان بخت آقای گلی لیگ را نیز برای او قائل بود، هرچند با صدر جدول گلزنان و هموطنش کی روش استنلی سه گل فاصله دارد.

درخشش برزیلی ها در لیگ هجدهم؛ از کی‌روش و شیمبا تا بالوتلی

جاناتان بالوتلی (نفت آبادان)

مهاجم سیه چرده و تنومند برزیلی صنعت نفت آبادان که در ابتدا چندان کیفیت مناسبی از خود ارائه نداده بود، رفته رفته توانست عملکرد خود را بهبود بخشد و یکی از مهره های موثر تیمش لقب گیرد.

بالوتلی که به واسطه‌ی هم نامی اش با ستاره‌ی یاغی و پرحاشیه‌ی ایتالیایی، ماریو بالوتلی، توجهات را به خود جلب کرده، درخشش خود را تدریجا و با گذشت زمان به معرض نمایش گذاشت؛ شاید بتوان گفت درخشش این ستاره‌ی برزیلی از بازی با تراکتور در جام حذفی شروع شد. دیداری که در آن صنعت نفت در خانه‌ی خود با سه گل از تراکتور عقب بود و درست در زمانی که هواداران آبادانی مشغول اعتراض بودند و گزارشگر بازی در نکوهش بالوتلی سخن می گفت و او را بازیکنی بی کیفیت و سطح پایین می خواند، وی با شوتی سرکش و تماشایی دروازه‌ی تراکتور را گشود و از عوامل اصلی کامبک صنعت نفت در آن بازی و پیروزی در ضربانت پنالتی بود.

درخشش برزیلی ها در لیگ هجدهم؛ از کی‌روش و شیمبا تا بالوتلی

اما این پایان درخشش ستاره‌ی برزیلی نبود و او با هتریک برابر فولاد در فولاد آرنا بیش از پیش کیفیت و سطح بالای فوتبال خود را به رخ کشید و نام خود را بر سر زبان ها انداخت.

بالوتلی 30 ساله علاوه بر این توانست یکی از سه هتریک فصل جاری لیگ را به نام خود ثبت کند و به این ترتیب با درخشش خود نوید ظهور ستاره ای چون فونیکه سی را به فوتبال دوستان آبادانی داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز