خبرگزاری کار ایران

چالش جدید پسران برانکو؛

تبدیل شدن به بهترین پرسپولیس تاریخ هدف جدید سرخ‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۸۸۶

پرسپولیس برانکو در این سال‌ها در لیگ برتر بدون رقیب بوده و حالا در فاصله 45 روز تا پایان فصل تلاش می‌کند این فصل را با بهترین نتیجه ممکن به پایان برساند.

گزارش ایلنا، در این چهار سال، پرسپولیس بهترین روزها را با برانکو ایوانکوویچ تجربه کرده است. به طوری که حالا در چهارمین فصل حضور این مربی، برای سومین قهرمانی متوالی‌اش در لیگ برتر و سومین صعود پیاپی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تلاش می‌کند. حال آنکه گوشه چشمی هم به قهرمانی جام حذفی دارد و به‌عنوان نایب‌قهرمان آسیا همه توقع دارند پرسپولیس را دوباره در فینال ببینند. قرمزها که به خاطر حضور در سه تورنمنت متفاوت با تقویم بسیار فشرده‌ای روبه‌رو بوده و هستند، حالا ۴۵ روز حساس را پیش‌رو دارند که در این ۴۵ روز باید با ۱۰ تیم در ۳ تورنمنت مسابقه بدهند. آن‌هم در حالی که پای دو جام در میان است.

عبور قهرمانانه از ۵۵ روز دشوار

در روزهای ابتدایی اسفند بود که قرمزها با نگاه کردن به ۱۰۰ روز پیش‌‌رویشان استرس می‌گرفتند چرا که باید 6 بازی در لیگ قهرمانان آسیا انجام می‌دادند، ۱۲ بار با تیم‌های لیگ برتری روبه‌رو می‌شدند و در جام حذفی هم در یک بازی سخت به دیدار سپاهان می‌رفتند که البته این بازی همچنان به قوت خود باقی است. نگرانی پرسپولیسی‌ها اما کاملا قابل درک بود. 5 سفر در طول یک ماه، طبیعتا برای هر تیم نگران‌کننده است. پرسپولیس اما نیمی از این راه صد روزه را به سلامت پشت سر گذاشت. شاگردان برانکو از آن روز به بعد تیم‌های صنعت‌نفت، سپیدرود، استقلال، پیکان و سایپا را در لیگ شکست دادند و مقابل نساجی و نفت مسجدسلیمان به تساوی رسیدند تا در این بازی‌ها میانگینی بالاتر از 2 امتیاز در هر بازی داشته‌باشند. در آسیا هم از سه بازی 4 امتیاز گرفتند تا به آینده امیدوار باشند.

فوق‌العاده در دفاع و حمله

پرسپولیس در 10 بازی گذشته خود از ابتدای اسفندماه، عملکرد بسیار خوبی در دفاع و حمله داشته است. شاگردان برانکو ایوانکوویچ موفق شدند 14 بار دروازه حریفان را باز کنند و این در حالی است که تنها 6 بار دروازه‌شان باز شده است. سایپا، سپیدرود، نساجی، پاختاکور و السد تیم‌هایی بودند که در این مدت به پرسپولیس گل زدند. در این بازه زمانی، علی علیپور با 5 گل آقای گل تیم برانکو بوده است. این بازیکن توانست دروازه صنعت‌نفت، سپیدرود، پیکان، سایپا و الاهلی را باز کند و همین موضوع به او کمک کرد تا در جدول گلزنان صدرنشین شود.

آغاز ۴۵ روز سخت، فشرده و حساس

پرسپولیس نیمی از راه را رفته و حالا ۴۵ روز بسیار سخت را پیش‌رو خواهد داشت. قرمزپوشان در این مدت با 9 یا 10 تیم بازی کرده و سرنوشت خود در این فصل را روشن خواهند کرد. انجام 5 بازی در لیگ برتر، ۳ بازی در لیگ قهرمانان و یک دیدار قطعی در جام حذفی مقابل سپاهان می‌تواند شرایط پرسپولیس را از صفر تا صد تغییر دهد. نکته مهم این است که پرسپولیس همچنان هر 4 روز یک بار بازی خواهد کرد. آن‌ها احتمالا در این مدت ۶ سفر دیگر خواهند داشت که ۲ تا از آن‌ها به خارج از کشور خواهد بود. شاید سخت‌ترین بازه زمانی برای این تیم از ۲۸ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت باشد. جایی که پرسپولیس باید با ذوب‌آهن، سپاهان، تراکتورسازی، الاهلی و پاختاکور روبه‌رو شود.

هشت پیروزی تا بهترین فصل تاریخ پرسپولیس

ایده‌آل‌ترین شرایط برای پرسپولیس، قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی به همراه صدرنشینی در لیگ قهرمانان آسیا است. برای رسیدن به این هدف، برانکو و شاگردانش باید ذوب‌آهن، سپاهان و تراکتورسازی را در لیگ شکست دهند، سپاهان و سپس داماش را در جام حذفی از پیش‌رو بردارند و 2 بازی را هم در لیگ قهرمانان به نفع خود به پایان برسانند. این نتایج اگر حاصل شود، بهترین فصل تاریخ پرسپولیس را رقم خواهد زد.

برنامه بازی‌های پرسپولیس تا پایان فصل:

۲۸ فروردین     ذوب‌آهن - پرسپولیس

۲ اردیبهشت     الاهلی عربستان - پرسپولیس

۶ اردیبهشت     پرسپولیس - سپاهان

۱۱ اردیبهشت     تراکتورسازی - پرسپولیس

۱۶ اردیبهشت     پاختاکور - پرسپولیس

۲۱ اردیبهشت     پرسپولیس - ماشین‌سازی

۲۶ اردیبهشت     پارس‌جنوبی - پرسپولیس

۳۰ اردیبهشت     پرسپولیس - السد قطر

۳ خرداد     سپاهان - پرسپولیس

۹ خرداد (در صورت صعود به فینال جام حذفی)     داماش - پرسپولیس

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز