خبرگزاری کار ایران

۵ بازی مستقیم و جابجایی ۳۰ امتیاز!

جدول پر خطر فوتبال ایران؛ جدال 5 تیم برای جایگاه اول تا چهارم و کسب سهمیه آسیایی

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۳۸۰

لیگ هجدهم به ایستگاه بیست و پنجم رسیده وهنوز 6 بازی و 18 امتیاز برای تیم‌ها باقی مانده است

به گزارش ایلنا،لیگ هجدهم به ایستگاه بیست و پنجم رسیده وهنوز 6 بازی و 18 امتیاز برای تیم‌ها باقی مانده که برای تعیین سرنوشت قهرمانی و جابجا شدن تیم‌های اول تا سوم جدول که برای رسیدن به جام یا دست کم کسب سهمیه آسیایی تلاش می‌کنند کافی است. البته با توجه به وضعیت جام حذفی و فینالیست شدن یکی از تیم‌های پرسپولیس یا سپاهان و رویارویی با تیم دسته دومی داماش ایرانیان برای کسب جام، جایگاه چهارم جدول هم‌شانس زیادی برای کسب سهمیه آسیایی و رفتن به پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا دارد.

امروز 5 تیم برای قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی باهم رقابت نزدیک و تنگاتنگی دارند. از بین پرسپولیس، تراکتور سازی، سپاهان، استقلال و پدیده قطعا یک و شاید هم 2 تیم دست خالی می‌مانند. فاصله این تیم‌ها در جدول از 2 تا 8 امتیاز است و جبران این فاصله در 6 هفته باقی مانده برای هیچ کدام غیر ممکن نیست. به‌خصوص که این 5 تیم تا پایان فصل 5 بازی مستقیم با یکدیگر دارند و 15امتیاز بین خودشان جابجا می‌شود. البته اگر فوتبالی محاسبه کنیم و بازی‌های رو در رو را 6 امتیازی بدانیم، این 5 بازی برای مدعیان قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی 30امتیاز دارد!

سپاهان

 سپاهان در حال حاضر 47 امتیازی است و 4 امتیاز تا صدر جدول فاصله دارد. امیر قتعه نویی و شاگردانش تا پایان لیگ 3 بازی مستقیم با استقلال، پرسپولیس و پدیده دارد. آن‌ها فقط میزبان استقلال هستند و 2 بازی دیگر را باید در خانه حریف به میدان بروند. این شرایط بیش از همه به سود تراکنور سازی تبریز است. البته 9 یا به دعبارت دیگر 18 امتیازی 4 تیم مدعی در این 3 بازی به دست می‌آورند و از دست می‌دهند کمک می‌کند تا حدود زیادی سرنوشت قهرمانی دست ارتش ژنرال باشد.

استقلال

استقلال اکنون با 44 امتیاز در رتبه چهارم جدول ایستاده و با صدرجدول 7 امتیاز فاتصله دارد. وینفرد شفر و شاگردانش که در بازی مستقیم با پرسپولیس ناکام بودند و دربی تهران را با یک گل واگذار کردند تا از رویای قهرمانی فقاصله معناداری بگیرند.آبی پوشان 2 بازی رودرو با سپاهان و پدیده دارند که هر دو در خانه حریف برگزار می‌شود.استقلالی‌ها اگر این 2 مسابقه را ببرند تا حدود زیادی کسب سهمیه آسیایی‌شان را تضمین کرده‌اند.

پرسپولیس

پرسپولیس صدرنشین برای حفظ جایگاهش وهت‌تریک در قهرمانی بعداز بردن استقلال در ورزشگاه آزادی باید در خانه از سپاهان هم 3 امتیاز بگیرد. اما جدال اصلی وفینال گونه آن‌ها برای قهرمانی لیگ برتر بازی با تراکتور سازی پر ستاره آنهم در ورزشگاه یادگار امام تبریز است که تیم‌های استقلال و سپاهان دست خالی از آنجا برگشته‌اند. این 2 بزنگاه در تثبیت صدرنشینی یا از دسن رفتن آن تاثیر مستقیم دارد.

پدیده خودرو

پدیده خودرو مشهد که در نیم‌فصل برای قهرمانی می‌جنگید، هرچند هنوز هم‌شانس صدرنشینی و جام گرفتن دارد اما اولویت اصلی آن‌ها بالا کشاندن خودشان از رتبه پنجم جدول و کم کردن فاصله 8 امتیازی با صدر جدول است. آن‌ها در 2 بازی تعیین کننده در مشهد میزبان استقلال و سپاهان هستند و اگر هر 6 امتیاز را به جیب بزنند،‌شانس‌شان برای کسب سهمیه آسیایی بسیار بسیار زیاد خواهد بود. حتی در معادله ای پیچیده و خوشبینانه ممکن است به یک قدمی صدر جدول هم برسند.

تراکتور سازی

6 بازی باقی مانده به گونه ای است که همه چیز به سود قرمز پوشان تبریزی است. در بین همه جدال و رویارویی تیم‌های مدعی، تراکتور سازی فقط یک بازی آنهم با تیم بالا دستی خودش یعنی پرسپولیس دارد. جالب‌تر این‌که آن‌ها در این بازی حساس و فینال گونه میزبان هم هستند و حمایت حداکثری هواداران را پشت سر خودشان خواهند داشت. جورج لیکنز و شاگردانش با 3 امتیاز این بازی خانگی می‌توانند اختلاف 2 امتیازی با صدرجدول را جبران کنند و با یک پوئن بالاتر به جایگاه قهرمانی تکیه بزنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز