خبرگزاری کار ایران

اپیدمی تغییر سرمربیان در ایران

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۸۱۲

در سال‌های قبل تیم‌های باشگاهی و ملی کشورهای حوزه خلیج‌فارس معروف به تغییر زودهنگام مربیان پس از عدم کسب نتیجه مورد نظر، منتظر بهبود شرایط نمی‌ماندند و دست به تعویض مربی می‌زدند.

به گزارش ایلنا،در سال‌های قبل تیم‌های باشگاهی و ملی کشورهای حوزه خلیج‌فارس معروف به تغییر زودهنگام مربیان پس از عدم کسب نتیجه مورد نظر، منتظر بهبود شرایط نمی‌ماندند و دست به تعویض مربی می‌زدند. پدیده‌ای که به نظر می‌رسد به فوتبال ایران هم سرایت کرده است.

لیگ برتر هم مانند لیگ یک

3چرخش مربیان در لیگ یک

در لیگ یک این روند چرخشی است؛ فراز کمالوند از اکسین البرز به آلومینیوم اراک می‌رود، فرهاد کاظمی از تیم استقلال جنوب تهران (سرخپوشان پاکدشت) به تیم بادران رفت. محمود فکری از تیم شاهین شهرداری بوشهر به تیم سرخپوشان پاکدشت پیوست.

لیگ برتر، لیگ ناامن برای مربیان

در سوی دیگر با توجه به روندی که در لیگ هجدهم پیش گرفته شده، بعید نیست به زودی شاهد یک رکورد جدید باشیم. رکوردی از بیشترین تغییر در کادرفنی تیم‌های لیگ برتری. تا الان که نیم فصل فرا رسیده، شاهد حضور 25 سرمربی در 16 تیم لیگ برتری بودیم که بدون شک این تعداد در نیم‌فصل دوم بیشتر هم خواهد شد. نتایج برخی پژوهش‌ها نشان داده که ثبات مربیگری تاثیر معنی‌داری بر بهبود عملکرد داشته و تغییرات پیاپی سرمربیان باشگاه نیز تأثیر معنی‌داری بر کاهش عملکرد باشگاه دارد. همچنین نتایج نشان می‌دهد تغییر سرمربی سبب کاهش  48/1 رتبه در جدول رده‌بندی لیگ برتر و ثبات سرمربی سبب بهبودی 19/1 رتبه در رده‌بندی تیم شده است اما با این حال برکناری مربیان در ایران کماکان به شکل یک اپیدمی رو به گسترش است.

56 درصد تغییر در لیگ هجدهم!

شانزده تیم حاضر در لیگ برتر درحالی نیم‌فصل دوم را آغاز می‌کنند که نیمکت 56‌درصد از تیم‌ها نسبت به نیم فصل نخست تغییر کرده است. 9 تیم تراکتورسازی، فولاد، پیکان، نساجی، نفت ‌مسجدسلیمان، ماشین‌سازی، ذوب آهن، سپیدرود و استقلال خوزستان سرمربیان خود را عوض کرده‌اند تا کمتر از نیمی از تیم‌ها با همان سرمربی اول فصل خود به نیم فصل دوم پا بگذارند.

تراکتور و فولاد، بیشترین تغییرات

تراکتورسازی و فولاد با استفاده از ۳ سرمربی بیشترین تغییرات روی نیمکت داشته‌اند و مجید جلالی هم تنها مربی‌ای است که در این فصل با دو تیم (پیکان و نساجی) در لیگ حضور دارد. تراکتورسازی فصل را با جان توشاک آغاز کرد، با محمد تقوی ادامه داد و حالا قرار است نیم فصل را با جورج لیکنز آغاز کند. فولادی‌ها هم فصل را با سیروس پورموسوی آغاز کردند، با ایلی استان ادامه دادند و حالا در ابتدای نیم‌فصل دوم افشین قطبی را روی نیمکت دارند. البته قطبی در بازی پایانی نیم فصل اول مقابل تراکتورسازی قرار گرفت و پیروز شد.

سرگیجه

پیکان از مجید جلالی به حسین فرکی رسید تا مجید جلالی در نساجی جای نکونام را بگیرد. نفت مسجدسلیمان با ویسی آغاز کرد و به مرزبان رسید و ماشین‌سازی از فیروز کریمی به رضا مهاجری. سپیدرود کار را با خداداد عزیزی آغاز کرد و حالا با علی کریمی ادامه می‌دهد و استقلال خوزستان که ابتدای فصل داریوش یزدی را روی نیمکت داشت، حالا از کریم بوستانی بعنوان سرمربی استفاده می‌کند. ذوب‌آهنی‌ها هم فصل را با امید نمازی آغاز کرده بودند و حالا علیرضا منصوریان را به عنوان سرمربی روی نیمکت دارند.

باثبات‌ها

سپاهان، پدیده، پرسپولیس، استقلال، پارس‌جنوبی جم، سایپا و صنعت نفت ۷ تیمی هستند که نیمکت‌شان نسبت به ابتدای فصل تغییری نداشته است. تراکتورسازی بالاترین تیم در بالای جدول است که دست به تغییر سرمربی زده و استقلال خوزستان هم پایین‌ترین تیم جدول است که مربی‌اش را تغییر داده است. پایین‌ترین تیم جدول که دست به تغییر نزده است، صنعت نفت است. این تیم در رده یازدهم جدول قرار دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز