خبرگزاری کار ایران

استقلال گذشته را فراموش کند

عنایتی:در نتایج بد استقلال شفر مقصر اصلی بود

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۸۶۷

مهاجم سابق استقلال معتقد است حق این تیم در دربی باخت نبود و ابی پوشان می توانستند حداقل به تساوی برسند

به گزارش ایلنا،رضاعنایتی کاپیتان اسبق استقلال معتقد است حق این تیم در دربی باخت نبود و ابی پوشان می توانستند حداقل به تساوی برسند .بعد از برد مقابل الهلال عربستان با عنایتی در خصوص شرایط این روزهای ابی پوشان همکلام شدیم. 

 

* استقلال الهلال را شکست داد. نظرت در مورد این دیدار چیست؟

استقلال هفته سختی را در لیگ برتر پشت‌سر گذاشت و دربی را واگذار کرد و بازیکنان از نظر روحی و روانی خوب نبودند ولی با این حال بازی خیلی خوب و منطقی مقابل الهلال انجام داد. خط حمله الهلال خوب و زهردار نشان داد اما استقلال با لایه‌هایی دفاعی که تشکیل داده بود توانست موقعیت‌های مهاجمان الهلال را از بین بردند و استقلال توانست با دو سانتر و ضربه ایستگاهی دو گل ارزشمند به ثمر برساند و به نظر من کاملا منطقی و با فکر بازی کردند و توانست 3 امتیاز خیلی شیرین را بگیرند.

 

* ولی استقلالی‌ها چون دربی را باختند ناراحت هستند؟

گذشته را باید فراموش کرد و به آینده امیدوار بود. استقلال 3 بازی فینال‌گونه در لیگ دارد و اگر با همین روش و تفکر بازی کنند انشاالله می‌توانند قهرمان شوند چون هنوز این قالبیت را دارند. استقلال تیم کوچکی نیست. هواداران پشت این تیم هستند و می‌توانند با همدلی کارهای سخت را هم انجام دهند و پیروز شوند.

 

* بعد از دربی اتفاقات بدی افتاد که ناراحت‌کننده بود.

بله، اتفاقات ناراحت‌کننده‌ای بود. همه استقلالی‌ها و هواداران ناراحت بودند ولی از بازی این تیم کسی ناراحت نبود چون استقلال فوتبال خیلی خوبی را بازی کرد و تیم پرسپولیس کاملا تحت فشار بود و استقلال فقط روی یک ضربه ایستگاهی کرنر تمرکزش را از دست داد و گل خورد ولی در کل بازی استقلالی‌ها سوار بازی بودند. یک پنالتی را هم از دست دادند. فکر می‌کنم حساسیت هواداران که بحق هم بود، پنالتی چیپی بود که فرشید اسماعیلی زد.

 

* از ضربه چیپی که فرشید اسماعیلی زد برای‌مان می‌گویید؟

بازیکنان برای بازی دربی باید از شرایط روحی و روانی فوق‌العاده خوبی برخوردار باشند. فرشید اسماعیلی هم به اشتباه خود پی برد که در آن شرایط نباید چیپ بزند چون تیم یک گل عقب بود، فشار هواداران حاکم بود و فکر می‌کنم فرشید در آن لحظه فکرش کار نکرد. از خودش هم بپرسید همین را می‌گوید. فرشید اسماعیلی یکی از مهره‌های خوب و قابلی برای استقلال است. بازی‌های خیلی خوب او را نباید فراموش کرد. یک اشتباه را نباید به پای همه تلاش‌ها و مثمرثمر بودن او گذاشت. دربی را باید فراموش کنیم. باید همدل باشیم و رو به جلو حرکت کنیم. این اتفاقات در فوتبال طبیعی است بعضی وقت‌ها مدافعین اشتباه می‌کنند، بعضی وقت‌ها دروازه‌بان، بعضی وقت‌ها مهاجم گل نمی‌زند و این اتفاقات در فوتبال طبیعی است.

 

* در مورد بی‌احترامی که به مهدی رحمتی و دیگر بازیکنان استقلال شد چه صحبتی داری؟

من خودم اصلا نمی‌توانم بپذیرم که هوادار احساسی شود و بی‌احترامی کند. حالا شاید یک عده‌ای حساسیت برای‌شان پیش بیاید یا از باخت دربی ناراحت باشند و یکسری صحبت‌ها را بیان کنند. من در تلویزیون هم گفتم که مشکل اصلی را از سوی شفر دیدم چون او نباید در کنفرانس خبری آنگونه صحبت‌ می‌کرد و فکر می‌کنم که صحبت‌های شفر به اتفاق‌هایی که بعد از دربی برای بازیکنان افتاد دامن زد و از یک مربی حرفه‌ای بعید از است چنین صحبت‌هایی بکند.

 

* چند بازیکن هم از استقلال اخراج شدند. تو هم قبلا طعم اخراج را چشیده‌ای. آیا درست است که باشگاه با بازیکنان چنین برخوردهایی را بکند؟

باشگاه حق دارد با بازیکنانی که خاطی هستند برخورد کند چون حق مسلم باشگاه است. من چون نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاده و چه بحث‌هایی شده که باشگاه تصمیم گرفته این بازیکنان را اخراج کند، نمی‌توانم نظر بدهم.

 

* زمانی که شما در استقلال حضور داشتید چنین دعواهایی وجود داشت؟

من وقتی دعوا کردم به خاطر حساسیت‌هایی بود که برای تیم و بچه‌ها به وجود آمده بود. صحبت‌هایی را هم انجام دادم که مدیرعامل وقت نمی‌خواست کسی از او انتقاد کند و آن اتفاقات افتاد. اما نمی‌دانم در رختکن چه اتفاقاتی افتاده ولی همدلی بیشتری باید در تیم باشد. بعضی‌ وقت‌ها باید صبوری کنیم و یکدست باشیم چون اگر یک تیم یکدل نباشد نمی‌تواند موفق باشد.

 

* استقلال شانس قهرمانی دارد؟

مطمئنا با بازی‌های خوبی که استقلال انجام می‌دهد شانس قهرمانی دارد. ما در نیم‌فصل دوم بهترین استقلال را دیدیم. فوتبال خوبی بازی می‌کنند و گل‌های خوبی هم می‌زنند فقط در دربی دچار چالش شد که آن را هم باید فراموش کنند.

 

* فورواردهای استقلال خوب کار می‌کنند؟

بله، استقلال خط حمله خوبی دارد. نسبت به نیم‌فصل اول خط حمله خطرناک‌تری دارد و امیدوارم با همین سلاوت به لیگ برگردد و انشاالله قهرمان شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز