خبرگزاری کار ایران

از پیکان تا پیکان، نوار موفقیت برانکو بعد از چهار سال

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۰۸۵

برانکو روند رو به رشد تیمش را با برد پیکان اغاز کرد و حالا بعد از چهار سال بازهم با پیکان قدم به سمت قهرمانی برداشته است.

به گزارش ایلنا، برانکو ایوانکوویچ که در سه بازی اولش با پرسپولیس پیروزی را تجربه نکرده بود، در هفته بیست و هشتم لیگ چهاردهم نخستین پیروزی خود را برابر پیکان دشت کرد و با همین پیروزی خطر را از قرمزها دور کرد. پیروزی روز پنجشنبه پرسپولیس در شهر قدس هم پنجمین پیروزی پروفسور کروات مقابل تیم پیکان بود و این بیشترین تعداد پیروزی است که سرمربی موفق قرمزها از زمان حضورش در لیگ برتر ایران برابر یک تیم به دست آورده است. هر چند پیکان در این رکورد تنها نیست و تیم‌های استقلال خوزستان، پدیده، گسترش فولاد و فولاد هم هر کدام ۵ بار طعم شکست مقابل پرسپولیس برانکو را چشیده‌اند. جز این ۵ پیروزی لیگ برتری، پرسپولیس و برانکو پیش از این یک بار هم در جام حذفی تیم پیکان را شکست داده‌اند.

درست‌ترین ادعا درباره دربی همانی است که می‌گوید بازنده‌اش سخت از زمین برمی‌خیزد و تیم برنده اوج می‌گیرد. اتفاقی که اتفاقا هم ‌پرسپولیس تجربه‌اش کرد، هم استقلال. آبی‌ها که پیش از دربی خود را به دو امتیازی تیم برانکو رسانده بودند و سودای صدر را در سر داشتند، بعد از شکست در دربی و تساوی بعد از آن برابر سایپا دو پله سقوط کردند و فاصله‌شان با پرسپولیس به 7 امتیاز رسید.

پرسپولیس اما سه امتیاز بازی با پیکان را هم گذاشت روی امتیازهایی که از دربی غنیمت گرفته بود. این تیم حالا 51 امتیازی است و همچنان صدرنشین. جالب اینکه از این 51 امتیاز، پرسپولیس 40 تا را بعد از زدن گل اول به دست آورده است.

پیروزی بعد از زدن گل اول و نبردن بعد از دریافت گل عادت پرسپولیس برانکو در سال‌های گذشته بود. آنها همیشه متخصص پیروزی بعد از زدن گل اول بازی بودند و کم پیش می‌آمد تیمی بتواند پس از عقب افتادن از تیم برانکو به بازی برگردد. قرمزها هر فصل فقط یک بار بعد از زدن گل اول ‌باختند. پرسپولیس در بازی پنجشنبه برابر پیکان برای چهاردهمین بار در این فصل توانست گل اول بازی را بزند.

از این 14 بازی، آنها 13 بار برنده بازی را تمام کردند و سایپا تنها تیمی بود که با گل دقایق پایانی‌اش توانست آنها را متوقف کند. این یعنی زدن گل اول توسط پرسپولیس، نتیجه بازی را مشخص می‌کند و تیم حریف معمولا شانسی برای واکنش ندارد. رکوردی فوق‌العاده که 40 امتیاز از 51 امتیاز این فصل تیم برانکو را به قرمزها هدیه کرده است.

جالب اینکه در این 13 برد، پرسپولیس هیچ‌وقت به تیم حریف اجازه نداده حتی برای دقایقی نتیجه را برگرداند و سپس مجددا گل پیروزی را بزند. قرمزها در هر 13 مسابقه، پس از زدن گل اول باقی دقایق بازی را تا سوت داور به‌عنوان تیم برنده گذرانده‌اند.

بعد از زدن گل اول، پرسپولیسی‌ها همیشه برنده‌اند و این همان اسلحه قدیمی است که برانکو حاضر نیست کنار بگذاردش. پرسپولیس با پیروزی برابر پیکان یکی از طلسم‌های منفی‌اش را هم شکست و برای نخستین بار در لیگ هجدهم، دو بازی متوالی خارج از خانه را برنده شد. تیم برانکو در این سال‌ها معمولا به هیچ میزبانی رحم نمی‌کرد و سال گذشته که قهرمان شد، قدرتمندترین میهمان

لیگ بود.

این فصل اما پرسپولیس همه امتیازات لازم برای صدرنشینی را در ورزشگاه آزادی کسب کرد و در خارج از تهران آن تیم خطرناک همیشگی نبود که این مشکل هم با رفع محرومیت نقل و انتقالاتی، از میان برداشته شد و پرسپولیس که کمبود بازیکن دیگر آزارش نمی‌دهد، اقتدارش را دوباره به یادمان آورد.

در لیگ هجدهم برای نخستین بار بود که تیم برانکو در دو بازی متوالی خارج از خانه برنده ‌می‌شد. پرسپولیس در آخرین بازی سال 97 با سه گل سپیدرود را شکست داد و در نخستین میهمانی سال جدیدش هم پیکان را در شهر قدس شکست داد تا به هت‌تریک قهرمانی نزدیک‌تر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز